Sony a convenit vanzarea unei participatii de aproape 50% la o companie producatoare de ecrane LCD, catre Samsung, pentru a-si reduce pierderile inregistrate pe segmentul televizoarelor. Potrivit Reuters, suma ar fi de 940 milioane de dolari.
Surse din sectorul de profil au declarat anterior ca Sony negociaza iesirea din aceasta companie formata in urma cu sapte ani, in cadrul unei strategii de externalizare a productiei de ecrane plate pentru televizoane.
Pe de alta parte, Samsung se afla intr-un proces de trecere la o noua generatie de ecrane.
"Decizia este una pozitiva pentru Sony. Dar daca fac vanzarea in pierdere, te intrebi de ce nu au facut-o mai devreme. Cea mai mare problema a Sony este ca nu face profit chiar daca nu are multe fabrici", a declarat Keita Wakabayashi, analist la firma Mito Securities din Tokyo.
Sony, al treilea mare producator de televizoare cu ecrane plate la nivel mondial, a avertizat ca va inregistra pierderi pentru al patrulea an consecutiv, in anul financiar care se va incheia in martie.
In cazul diviziei de televizioare sunt asteptate pierderi de 2,2 miliarde de dolari, din cauza scaderii cererii si a aprecierii yenului.
Sony a anuntat ca va revizui estimarile referitoare la profit pentru a reflecta pierderi de 847 milioane dolari in urma vanzarii participatiei la compania mixta cu Samsung, dar si economiile rezultate in urma tranzactiei.
Analistii considera ca tranzactia, benefica pentru Sony, nu este in avantajul Samsung, intrucat compania japoneza ar putea cumpara ecrane LCD de la producatorii din Taiwan, daca vor oferi preturi mai mici.