x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Studiu: Plata prin card, „călcâiul lui Ahile” pentru vânzările online din România

Studiu: Plata prin card, „călcâiul lui Ahile” pentru vânzările online din România

de Alexandru Radescu    |    08 Feb 2012   •   16:23

Un studiu realizat in Romania in perioada noiembrie 2011 – ianuarie 2012 arata ca 8 din 10 persoane care fac achizitii online platesc la livrarea coletului.

'Plata prin card este un fel de calcai al lui Achile pentru vanzarile online din Romania. Desi sunt extrem de putini respondenti care au cunostinta de vreo situatie de frauda la plata online cu cardul, exista o lipsa cronica de incredere in a plati cu cardul pe internet', a declarat Daniel Enescu, Presedinte Daedalus Group. 'Chiar si in cazul celor care platesc online, doar una din trei persoane a platit vreodata cu cardul pe internet', a explicat Enescu.

Studiul despre barierele de achizitie online a produselor si serviciilor in Romania a fost realizat pe un esantion de 1.550 de respondenti din mediul urban si rural de catre Daedalus Millward Brown.

Pe de alta parte, principalele motive pentru care se cumpara online sunt legate de confortul pe care aceasta modalitate de achizitie o ofera: livrarea la domiciliu (79.9%), posibilitatea de a cumpara la orice ora (72.1%) si castigul de timp (69.8%). Un motiv important in achizitia online il joaca si posibilitatea de a returna produsul fara justificari (34.1%). Acest atribut este asociat mult mai puternic cu magazinele online decat cu cele traditionale.

Una din 6 persoane cu varsta cuprinsa intre 18 si 65 ani, din mediul urban, a facut cel putin o plata online in anul 2011. Prin comparatie cu utilizatorii de internet, cei care fac achizitii online sunt intr-o proportie usor mai mare barbati, cu educatie superioara, varsta medie (25-44 ani) si venituri personale mai mari.

De asemenea, 6 din 10 romani care achizitioneaza produse si servicii online s-au abtinut sa cumpere de pe site-urile care nu prezentau suficienta incredere. Designul, comentariile clientilor si prezentarea produselor dintr-un magazin online sunt principalele motive de neincredere, se mai arata in sondajul Daedalus.

In primele 9 luni ale anului trecut, comertul electronic cu plata online a inregistrat un volum de 121,4 milioane euro, in crestere cu 11% fata de aceeasi perioada din 2010, potrivit datelor Romcard. Epayment a procesat 89% din volumul platilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului 2010.

×