SERVICIU ● Românii au prins gustul televiziunii pe celular
Serviciile de tv pe mobil devin un punct central al strategiilor
operatorilor mobili din estul Europei. În România, acest segment se
află în topul celor mai accesate servicii de conţinut din portalul
operatorilor.
SERVICIU ● Românii au prins gustul televiziunii pe celular
Serviciile de tv pe mobil devin un punct central al strategiilor operatorilor mobili din estul Europei. În România, acest segment se află în topul celor mai accesate servicii de conţinut din portalul operatorilor.
În România, serviciile de televiziune pe mobil au fost lansate încă din 2004. În cazul Orange, serviciile video, care includ posturile tv live, se află pe locul doi în topul celor mai utilizate servicii premium din portalul Orange World, a declarat Raluca Gherghe, Product Manager Orange România. Televiziunea pe mobil este accesată de peste 15% din totalul vizitatorilor portalului deţinut de operator. În cazul Vodafone, serviciul tv mobil înregistrează cea mai mare rată de creştere dintre serviciile de conţinut din portalul operatorului. În topul preferinţelor utilizatorilor acestui serviciu se află conţinutul tv de sport şi divertisment, în proporţie de 80% din durata de vizionare. Un venit în creştere este generat însă şi de posturile pentru adulţi, ne-a declarat Iulia Oancea, Manager, Projects and Go to Market, Vodafone România, vizionarea lor fiind taxată separat de canalele tv de audienţă generală. În prezent, în portalul Orange World pot fi accesate 24 de posturi tv naţionale şi internaţionale, iar în portalul Vodafone Live! sînt disponibile 10 posturi şi imagini de pe Autostrada Soarelui, în fiecare ofertă existînd şi două canale pentru adulţi.
STRATEGII. Viitorul pieţei de comunicaţii mobile din estul Europei pare a sta în succesul pe care îl vor înregistra serviciile de televiziune pe mobil. Cu o piaţă mobilă saturată şi venituri medii pe cap de utilizator în scădere, strategiile operatorilor mizează din ce în ce mai mult pe servicii de tipul televiziunii pe mobil. Potrivit unui studiu Frost&Sullivan, la sfîrşitul lui 2007, circa 2,6 milioane de europeni accesau deja programele de televiziune pe telefonul mobil.
Olimpiada
Primul test relevant al acestui serviciu va veni o dată cu Jocurile Olimpice din China. Acesta va fi primul mare eveniment sportiv care va fi transmis pe dispozitivele mobile pe scară largă. În condiţiile în care 71% dintre consumatorii chinezi declară că sînt interesaţi să urmărească olimpiada pe telefonul mobil, China va deveni, cel mai probabil, lider în ceea ce priveşte popularitatea televiziunii mobile. Estimările Comisiei Europene în privinţa acestei pieţe indică un potenţial de 20 de miliarde de euro pînă în 2011, respectiv 500 de milioane de utilizatori în întreaga lume. Pentru acest an, la nivel global, veniturile din subscrierile la video pe mobil, inclusiv televiziunea mobilă, vor depăşi 3,5 miliarde de dolari în 2008, conform estimărilor Multimedia Intelligence.Citește pe Antena3.ro