Un studiu britanic realizat printre tinerii cu vîrste cuprinse între 18 şi 24 de ani arată că 44% dintre acestia preferă, de cele mai multe ori, să asculte fragmente scurte dintr-o melodie înainte de a trece la următoarea
Un studiu britanic realizat printre tinerii cu vîrste cuprinse între 18 şi 24 de ani arată că 44% dintre acestia preferă, de cele mai multe ori, să asculte fragmente scurte dintr-o melodie înainte de a trece la următoarea. Mai mult, conform studiului realizat în fiecare ţară europeană, se pare că tinerii preferă mai degrabă să cumpere piese decît albume întregi ale aceluiasi artist.
"Obiceiurile de consum în ceea ce priveste muzica s-au schimbat. Consumăm muzica în porţii mici, iar acest lucru se încadrează în stilul de viaţă ocupat pe care îl avem – un mix scurt de muzică în drumul către serviciu, între două convorbiri la telefon, în pauza dintre ore – este tot ne dorim", a declarat Greg Varner, director de Marketing Sony Ericsson pentru Centrul şi Estul Europei, Orientul Mijlociu şi Africa.
În urma unui studiu efectuat în Marea Britanie în cadrul University College London, s-a demonstrat că, de fapt, avem nevoie să ascultăm o piesă pentru mai puţin de 30 secunde pentru a obţine o reacţie emoţională.
România
În ceea ce
priveste acest fenomen, românii se află sub media europeană, astfel încît 35%
dintre respondenţi declară că sînt adepţii acestui mod de a asculta muzică. Româncele
par mai nerăbdătoare să treacă la următoarea melodie decît bărbaţii, 37% dintre
acestea, comparativ cu 31% dintre bărbaţi, declarîndu-se în favoarea acestei
idei. Conform cercetării, 72% dintre români aleg să asculte anumite piese nu
doar pentru divertisment, ci şi pentru a-şi schimba starea de spirit. Astfel, 21% dintre tineri ascultă muzică
pentru a se relaxa, 26% pentru a se înveseli şi doar 3% pentru a se simţi mai
romantici.