x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Ţepe prin SMS

Ţepe prin SMS

de Alexandru Radescu    |    20 Feb 2008   •   00:00
Ţepe prin SMS

Cartelele cu sute de SMS-uri incluse le-au dat idei de afaceri băieţilor deştepţi şi fără ocupaţie. Operatorii au blocat mii de cartele implicate în phi­shing, dar ţeparii sunt neobosiţi.

Cartelele cu sute de SMS-uri incluse le-au dat idei de afaceri băieţilor deştepţi şi fără ocupaţie. Operatorii au blocat mii de cartele implicate în phi­shing, dar ţeparii sunt neobosiţi.

 

Posesorul cartelei 0768-71.89… îşi încearcă de câteva zile norocul printre posesorii de telefoane mo­bile din România. Trimite de zor SMS-uri prin care eşti anunţat că ai câştigat din partea Domo şi Canal D un premiu de 2.000 de euro şi un ce­lular Nokia 3G. Trebuie doar să-l suni înapoi şi să-i comunici un anumit cod strecurat în mesaj (NG8600). Curioşi din fire, am sunat şi ne-a răs­puns o voce care nu prea nimerea toate literele în exprimare. Pe scurt: pentru a intra în posesia premiului, trebuia doar să cumpărăm o cartelă Vodafone de minimum 20 de euro, să-i trimitem codul de reîncărcare, CNP-ul şi adresa, după care să aş­teptăm curierul fericirii. Pesemne că era un amator de ţepe nou pe piaţă, pentru că nu a putut să spună numele vreunei firme de curierat. 

 

RAPORTAŢI MESAJELE-CAPCANĂ! Povestea de mai sus circulă de peste un an în România, cu diverse tipuri de “premii şi pre­mianţi”, SMS-urile plimbându-se în toate reţelele care oferă pre-pay. Mulţi români au fost ţepuiţi, în ciuda avertismentelor venite atât de la operatori, cât şi de la firmele “premiante”, existând chiar adrese web şi numere scurte la care se pot raporta aceste cazuri. În urma sesizărilor clienţilor, în reţeaua Orange au fost blocate aproximativ 6.000 de numere confirmate cu activitate de phi­shing, iar la Vodafone, în ultimele 11 luniau fost blocatepeste2.900  de car­tele preplătite. Reprezentanţii Cosmote nu au dorit să comunice nu­mărul cartelelor blocate şi nici nu­mărul plângerilor primite de la clienţi. 

 

alex.radescu@jurnalul.ro

×
Subiecte în articol: IT