Google ne permite, în premieră, să aruncăm o privire, în interiorul centrelor de date ale companiei din toată lumea. Sute de mii de servere, cabluri colorate, biciclete cu ajutorul cărora inginerii se pot deplasa mai repede în interiorul vastelor centre pot fi văzute cu ajutorul site-ului "Where the Internet Lives".
"Puţini oameni au păşit în centrele de date ale Google, iar asta s-a întâmplat dintr-un motiv foarte întemeiat: prima noastră prioritate este securizarea datelor. Doar un număr redus de angajaţi au acces în locul unde se află serverul. Astăzi, pentru prima dată, puteţi vedea ce se află în interiorul unui centru de date Google, vizitându-l virtual. pe site-ul 'Where the Internet lives' (Unde trăieşte Internetul) puteţi vedea fotografii realizate de Connie Zhou şi veţi privi, pentru prima dată, tehnologii, oameni şi locuri care fac ca Google să funcţioneze", a afirmat un reprezentant Google.
Centrul din Carolina de Nord, SUA, poate fi vizitat virtual prin aplicația Street View, utilizatorii putând vedea atât camerele cu servere imense, dar și ingenioasele turnuri de răcire. Pe lângă centrul din North Carolina, mai pot fi văzute fotografii din alte opt centre de date ale companiei din SUA, Finlanda sau Belgia.
Google Inc. este o corporație americană multinațională care administrează motorul de căutare pe Internet cu același nume. A fost fondată în 1998 de către doi doctoranzi de la Universitatea Stanford, Larry Page și Sergey Brin.
Google oferă o metodă simplă și rapidă de găsire a informațiilor pe web, având o bază de date despre peste 8 miliarde de situri web. La începutul anului 2004, Google răspundea zilnic la mai mult de 200 milioane de consultări. Compania a pornit cu o investiție de 100.000 de dolari care a venit din partea unuia dintre cofondatorii companiei Sun Microsystems, Andy Bechtolsheim, care considera că un motor de căutare pe Internet poate revoluționa lumea.
Numele "Google" este un joc de cuvinte de la googol, neologism englez pus în circulație de către americanul Milton Sirotta în anul 1938, prin care acesta desemna numărul uriaș format dintr-un 1 urmat de 100 de zerouri (10100).
La sfârșitul anului 2007 a fost cotat drept cea mai puternică marcă globală, după criteriul valorii în milioane de dolari (86.057 milioane dolari SUA), dar și după modul de percepție de către utilizatori, următoarele locuri fiind ocupate de companiile General Electric, Microsoft, Coca-Cola, China Mobile, IBM, Apple, McDonald's, Nokia și Marlboro.
De asemenea, conform unui sondaj realizat de compania Harris Interactive, Google a fost declarată, la sfârșitul lui 2007, ca fiind compania americană cu cea mai bună reputație, mai ales datorită modului în care își tratează angajații.