x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Vodafone: Creştere trimestrială la venituri, clienţi şi vânzări de smartphone-uri

Vodafone: Creştere trimestrială la venituri, clienţi şi vânzări de smartphone-uri

20 Mai 2014   •   16:05
 Vodafone: Creştere trimestrială la venituri, clienţi şi vânzări de smartphone-uri

Veniturile totale ale Vodafone România au scăzut cu 2,2%, în anul financiar 2013 - 2014, până la 748,5 milioane de euro, faţă de exerciţiul precedent, iar veniturile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA) au totalizat 248,4 milioane de euro, a anunţat azi compania.

Veniturile din servicii pentru întregul an financiar au fost de 703,7 milioane de euro, în scădere cu 0,9% faţă de exerciţiul financiar precedent, în principal din cauza reducerii tarifelor de terminare (tarifele maxime pe care operatorii telecom din România le pot fixa între ei pentru stabilirea preţului final al apelurilor la puncte fixe şi mobile). Fără impactul acestora, veniturile din servicii pentru anul financiar 2013 - 2014 au crescut organic cu 2%.

Veniturile din servicii pentru primul trimestru din 2014 au totalizat 173,6 de milioane euro, în creştere cu 3,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013, în baza organică. 

Vodafone România avea 8.185.680 clienţi la serviciile de telefonie mobilă, la 31 martie 2014, în creştere cu 104.390, faţă de 2013. 

Veniturile din date mobile au crescut cu 20,5%, în T1 2014, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2013. 

Pentru întregul an fiscal 2013 - 2014, veniturile din date mobile au crescut cu 25,1%, faţă de anul financiar anterior.

Veniturile înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare (EBITDA), ca procent din venituri, au fost de 33,2%, în scădere cu 2,8 puncte procentuale, comparativ cu anul trecut.

La 31 martie 2014, clienţii serviciilor pe bază de abonament au reprezentat 41%, iar utilizatorii Cartelei Vodafone, 59%, din baza de clienţi, proporţie neschimbată faţă de 2013.

Rata de penetrare a terminalelor smartphone în baza de clienţi a crescut cu 4,4%, în trimestrul încheiat la 31 martie 2014, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

×