Vremurile in care firmele apelau la âbaieti priceputi" pentru a le construi un site sunt pe cale sa apuna. Patronii incep sa apeleze la firme specializate pentru a fi prezenti pe Internet.
Companiile nu mai apeleaza la âstudentul de la coltul strazii", chiar daca sunt nevoite sa plateasca 50.000-60.000 de dolari unei firme de web design pentru realizarea unui magazin virtual sau 2.000-3.000$ pentru un site cu informatii de afaceri, declara recent presedintele unei companii care activeaza in acest domeniu.
Profesionisti sau amatori
Desi doar 10% din firmele romanesti prezente pe Internet recurg la profesionalismul firmelor de web design (potrivit datelor Openlink Networks), este un inceput bun. Asta inseamna ca lucrurile incep sa se miste. Unii isi infiinteaza departamente speciale pentru realizarea si administrarea site-urilor, in incercarea de a-si reduce costurile. Din pacate, site-urile realizate de departamentele IT din cadrul companiilor risca sa fie neinteresante sau chiar lipsite de utilitate. Ideal este ca un site sa fie conceput de departamentul de marketing si apoi realizat de departamentul IT, spun specialistii.
Daca imaginea firmei in spatiul virtual este lasata pe mana unor amatori, exista riscul ca aceasta situatie sa conduca la âsifonarea" imaginii in lumea reala. Compatibilitatea site-ului cu browserele si rezolutiile cele mai utilizate, incarcarea excesiva a paginilor web sau utilizarea nejustificata a paginilor multimedia sunt greseli des intalnite la firmele romanesti.
Greseli
Daca sunt gestionate de amatori, exista riscul ca site-urile sa fie gazduite pe servere neperformante sau nesigure. Din aceasta cauza, vizitatorii se trezesc deconectati, paginile se incarca foarte greu sau, mai grav, apare riscul distrugerii sau furtului de informatii.
Din pacate, unii isi fac site-uri doar pentru a fi pe Internet, fara sa se gandeasca la utilitatea paginilor virtuale, in timp ce oamenii acceseaza pagina de Internet a companiei pentru a afla mai multe detalii despre produsele sau serviciile oferite de aceasta.
In general, romanii care navigheaza pe Internet sunt sunt tineri (77% au intre 18 si 35 de ani), provin din mediul urban, in proportie de 95% si 49% au absolvit o forma de invatamant superior.
Cat mai costa un domeniu â.ro"
Un domeniu â.ro" costa 61$, cu tot cu TVA, la Reteaua Nationala de Calculatoare (institutia care gestioneaza aceste resurse). Numele domeniului este foarte important in cazul in care vreti sa fiti gasiti mai usor pe Internet. In prezent, sunt inregistrate in jur de 65.000 de domenii romanesti, cu 20% mai mult decat in mai 2003. Rezervarea unui domeniu functioneaza pe principiul primul venit - primul servit. Mai multe detalii gasiti la www.rnc.ro.