x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Paranormal Sănătatea privită altfel (2)

Sănătatea privită altfel (2)

de Romulus Popescu    |    04 Feb 2011   •   11:51
Sănătatea privită altfel (2)
Sursa foto: nasa.gov/

149983-nasa.gov.jpgOmul caută în fiecare zi să se regăsească. Aleargă după Sine în stânga şi în dreapta până oboseşte. Câteodată ajunge la el, dar pentru scurt timp, căci în labirintul ăsta al vieţii se pierde din nou. Dacă ar reuşi să rămână alături de acesta mereu, s-ar putea cunoaşte atât de bine, încât nici o boală n-ar îndrăzni să se apropie. Dar asta-i viaţa, o continuă alergare către regăsire de Sine şi către sfârşitul ei în acelaşi timp, de parcă i-ar fi frică să nu-l piardă. Şi nu ştiu de ce atâta grabă!

Dar să continuăm drumul spre sănătatea noastră privită altfel. Am afirmat în ultimele două articole că partea dreaptă a corpului corespunde energiei Yin şi cea stângă energiei Yang. Mai întâi, este necesar să clarific în detaliu simbolisticile Yin şi Yang legate de sănătate, din acest punct de vedere. Poate că trebuia să o fac deja până acum, dar niciodată nu-i târziu. Astfel, energia Yin simbolizează mama, soţia, fiica, sora, femeia în general, feminitatea, structura lucrurilor sau a Sinelui, partea dreaptă a creierului, sentimentul, familia, întreprinderea (mama socială), societatea, Biserica. Energia Yang simbolizează tatăl, soţul, fiul, fratele, bărbatul în general, masculinitatea, personalitatea lucrurilor sau a Sinelui, partea stângă a creierului, forţa. Când afirmăm că vreo afecţiune îşi are originea legată de unul din tipurile de energie Yin sau Yang, înseamnă că la baza îmbolnăvirii se află o problemă legată de unul din simbolurile de mai sus.

Am ajuns, în expunerea acestei teorii despre sănătate, la problemele legate de laba piciorului. Aceasta constituie punctul de sprijin efectiv al corpului pe pământ. Ea permite direct mersul înainte, înapoi sau staţionarea. Este extremitatea ce stabileşte simbolistic poziţia în relaţia cu lumea, atitudinile manifestate faţă de cei din jur. Ritualul spălării picioarelor, prezent şi în Biblie, se traduce prin gestul purificării relaţiilor cu lumea şi cu Divinitatea. În vechea Chină, fetelor li se bandajau labele picioarelor. În afară de semnificaţia erotică şi estetică, acest fapt simbolizează limitarea mobilităţii femeii, dependenţa ei faţă de bărbat. Suferinţele acestei părţi a corpului exprimă tensiunile simţite în urma adoptării unor anumite atitudini faţă de cei din jur, atitudini care produc instabilitate, lipsă de protecţie sau de fiabilitate. Nu degeaba unui neliniştit i se spune „Ce, te strâng pantofii?” sau că „nu ştie încotro s-o apuce”.

Degetele de la picioare sunt detalii ale punctelor de sprijin, reprezentând detalii ale principiilor noastre, şi ele ajută la întărirea atitudinilor relaţionale. Fiecare deget are o semnificaţie, fiind o etapă specifică, decodată, legată de meridianul energetic respectiv. Fiecare îşi poate stimula sau evacua inconştient, dar eficace, eventualele tensiuni existente acolo. Ruperea, răsucirea, opărirea, arderea unui deget nu se produc întâmplător şi fără semnificaţie. Punctele energetice de la extremitatea fiecărui deget sunt punctele sursă, ale renaşterii potenţiale energetice.

În degetul mare se găsesc două meridiane, al splinei, pancreasului şi al ficatului. Acest deget reprezintă degetul de bază al sprijinului relaţional. După declanşarea menopauzei la femei se constată frecvent o deformaţie semnificativă a acestui deget, la acest fapt contribuind ideea că s-a pierdut calitatea de a procrea. Traumatismele sau tensiunile degetului mare sunt rezultatele tensiunilor în relaţia cu lumea materială şi se manifestă pe latura interioară sau pe fond afectiv prin latura exterioară a labei piciorului.

Pe al doilea deget se găseşte meri­dianul stomacului, ce guvernează raporturile cu materia prin digestie. Bătăturile, băşicile, suferinţele acestui deget, în general, rezultă din dificultatea de a gestiona situaţia materială sau profesională.

La degetul al treilea nu se găseşte nici un meridian energetic al organelor. El este degetul central, cel al echilibrului şi al coerenţei atitudinii relaţionale. Suferinţele lui au sursa în dificultatea de a echilibra în special viitorul, frica de a merge mai departe în mod normal.

Pe degetul al patrulea se găseşte meridianul vezicii biliare. Prin acest deget se manifestă detaliile relaţiilor, bune sau rele, pe care le avem cu lu­mea, în căutarea perfecţiunii. Ten­siu­nile, crampele, suferinţele, în gene­ral, ale acestui deget se traduc prin relaţii nesatisfăcătoare din punct de vedere al condiţiilor vieţii şi calităţii lor.

Pe degetul al cincilea se găseşte meridianul vezicii urinare, ce caracte­rizează evacuarea lichidelor din orga­nism. Suferinţa, în cazul unei lovituri la acest deget, este conform zicalei că „te seacă la inimă” şi ea reprezintă eliminarea vechilor scheme relaţionare devenite supărătoare, schimbarea obiceiurilor trecute. Astfel că, prin traumele suferite, noi stimulăm faci­litarea evacuării vechilor moduri de gândire, de existenţă, de trai pentru a le înlocui. Articulaţiile părţii inferioare a corpului, pornind de la coapsă, cele trei mari articulaţii, reprezintă trei porţi. Coapsa este Poarta Subconştientului, genunchiul este Poarta Acceptării, iar glezna constituie Poarta Deciziei.

Coapsa, femurul simbolizează inconştientul relaţional. De aici, către partea membrelor inferioare, subconştientul îşi trimite informaţiile către conştient, către suprafaţă, legate de raportul cu lumea, prin acceptarea lor conştientă obţinând eliberarea. Memoriile sau rănile inconştiente profunde urcă spre conştient şi suferinţele acestei părţi se manifestă prin refuzul acceptării lor. În sens invers, trăirile din conştient sunt acceptate, dar nu sunt pregătite a fi integrate în lăuntrul său. De exemplu, promovarea socială, locul de muncă, de viaţă, în casă, în ţară sunt acceptate mental ca realităţi, dar neacceptate a fi integrate în interiorul Sinelui. Şi atunci, durerile apărute în femur se traduc prin tensiunea apărută în structura profundă în ceea ce priveşte principiile de viaţă, valorile inconştiente ale noastre. Se poate explica practic, pentru o mai bună înţelegere, prin cazul unei persoane care este obligată de situaţie să-şi vândă casa, dar trebuie să-şi dea afară din ea mama pe care a găzduit-o acolo.

Tensiunea psihică creată de această situaţie dă dureri pe partea dreaptă, pe simbolistica Yin, dureri ce pot migra de la fesă către coapsă şi genunchi, în funcţie de starea psihică şi de aceea de acceptare interioară. Pe simbolistica Yang, ar putea fi explicat cazul unui copil care îşi pierde tatăl într-un accident, el refuzând să vadă realitatea. Atunci, la el ar putea apărea probleme de vedere la ochiul stâng, dar care să dispară în momentul când medicii ar trebui să ia decizia unei operaţii, pentru a se edifica ce se întâmplă cu acest ochi. După aceea suferinţa înăbuşită, ascunsă, ar putea produce copilului, în urma unui accident, o fractură a femurului stâng. Însă totul se poate stinge în interiorul său prin căsătorie, fapt care îi poate da certitudinea că a devenit şi el bărbat, nemaifiind nevoie de protecţia tatălui.

Gamba, tibia şi peroneul se află sub semnul Porţii Acceptării. Acceptarea înseamnă integrarea concepţiilor exterioare în noi, trecerea memoriilor, temerilor, dorinţelor subconştiente în conştient. Rigiditatea gambei produce blocarea gradelor de libertate a mişcării gleznei şi a labei piciorului, imobilizarea schimbării punctelor de sprijin ale corpului. Acest fapt poate produce fractura oaselor gambei, tensiunile manifestate prin rigiditate fiind mari, provocate de atitudinea psihică cimentată. Din această cauză se poate produce şi o durere de sciatică, manifestată în această parte a gambei.

Tema abordată este una de cursă lungă, aşa că acum mă opresc aici, urmând a continua cu partea superioară a organismului, şi anume cu braţele, umerii, ceafa.

×
Subiecte în articol: paranormal