Principala poartă feroviară a Bucureştiului şi a ţării, Gara de Nord, a cunoscut în ultima perioadă importante îmbunătăţiri de substanţă a funcţionalităţilor - a sistemului informaţional, a dotărilor în general -, astfel încât ea se prezintă cu un aspect înnoit, modern. Nu ne vom referi aici la ceea ce s-a realizat până în prezent - am făcut-o cu precedente prilejuri. Subiectul convorbirii noastre cu tovarăşul Nicolae Diaconescu, şeful diviziei comerciale a Regionalei CF Vucureşti, îl constituie obiectivele preconizate în acest context pentru decembrie şi prima jumătate a anului viitor, până la intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor.
- Experienţa de până acum, de la darea în folosinţă a staţiei de metrou Gara de Nord şi, recent, a racordului acesteia cu magistrala a treia, dovedeşte că accesul fluxurilor de călători între cele două sisteme de transport trebuie să fie adaptat unor noi cerinţe, întrucât intrarea prin holul caselor de bilete clasa a II-a, intens folosită, a devenit nefuncţională. Cum se va soluţiona această problemă?
- Pentru a evita crearea unor aglomeraţii artificiale în hol - menţionează interlocutorul -, chiar din această lună se va realiza un acces direct la peron, prin crearea unui culoar care să traverseze sala de aşteptare clasa a II-a, intrarea în holul caselor de bilete dinspre Piaţa Gării urmând să fie închisă. Majoritatea călătorilor, care şi-au procurat legitimaţii de drum de la agenţiile de voiaj, vor intra astfel direct pe peron, iar ceilalţi, de pe peron, vor avea acces optim la casele de bilete, fără aglomeraţie. Pentru sporirea vitezei de servire, în spaţiul ocupat actualmente de nişte birouri, se vor amenaja alte 18 case de bilete.
- Deşi sistemul informaţional al gării a fost modernizat - prin panourile de teleafişaj -, totuşi, în perioadele de vârf de trafic, mulţi călători solicită, la biroul de informaţii de la peronul central, relaţii privind orele de sosire, destinaţie ş.a. Aveţi în vedere măsuri de optimizare?
- Pentru o mai promptă informare am luat măsura să sporim locurile şi modalităţile prin care oferim publicului date utile: vom amplasa pe peronul central alte două puncte de informare, iar pe peroane la plecarea trenurilor vor fi prezenţi lucrători cu sarcini speciale în acest sens, care vor putea fi recunoscuţi după inscripţionarea şepcii: "Informaţii".
- În ceea ce priveşte agenţiile de voiaj, s-ar zice că au rămas până acum la un "peron de aşteptare". Preconizaţi "o schimbare de macaz"?
- Da, şi chiar importantă. Astfel va fi renovată în totalitate agenţia din Str. Domniţa Anastasia, reproiectându-se amenajările holului şi dispunerea afişajelor interioare. Se va monta şi aici un panou de teleafişaj pe care se vor evidenţia locurile disponibile - pe trenuri, zile şi case de emitere a biletelor. Renovarea de aici, ca şi cea de la agenţia de la Nord Hotel se vor efectua fără a fi afectat programul de funcţionare.
Mihai Bărbulescu - Informaţia Bucureştiului, nr. 11.229/1989