x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Scînteia Articolul zilei Tinerii, interpreţi şi auditori

Tinerii, interpreţi şi auditori

19 Dec 2009   •   00:00

Duminica dimineaţa, la Ateneul Român poţi înregistra cea mai coborâtă medie de vârstă a publicului dintr-o sală de concert. De toamna până în pragul verii se desfăşoară stagiunea concertelor pentru elevii şcolilor bucureştene. Iar în unele duminici, când concertul este realizat cu concursul studenţilor Conservatorului sau al elevilor Liceului de Artă, tinereţea urcă şi pe scenă: între estradă, parter şi loji se creează o comunicare afectivă aparte şi înţelesurile muzicii se transmit, parcă, mai direct între ge­neraţiile învecinate.

Cine a fost la recentul concert educativ a putut simţi receptarea activă a programului, de altfel remarcabil pus la punct. Tema era "Forme şi genuri muzicale", interpreţii, studenţi ai Conservatorului "Ciprian Porumbescu", dirijaţi de profesorul Dorel Paşcu-Rădulescu, comentator, cu capacitatea de a transmite esenţialul infor­ma­ţi­ilor la nivelul aperceptiv al foarte tinerilor ascultători, profesorul Corneliu Rădulescu.

Pentru studenţii Conservatorului, această finalizare la rampă a unui proces educativ desfăşurat în ore nenumărate de studiu indivi­dual şi colectiv reprezintă un test şi o treaptă în pregătirea pentru viitoarea lor profesie. Dorel Paşcu-Rădulescu, el însuşi un distins instrumentist, cu notabile realizări în muzica de cameră, este de mulţi ani priceputul modelator al unui corp sonor care, prin forţa lucrurilor într-un ansamblu universitar, îşi modifică an de an componenta.

Orchestra de cameră "Concerto" cultivă sonorităţi şi stiluri adecvate fiecărei muzici pe care o interpretează (a demonstrat-o în cele două intermezzo de George Enescu şi, desigur, în restul programului) şi abordează un repertoriu din care nu lipsesc rarităţile. De data aceasta, tema propusă a fost susţinută într-un mod original, aproape întregul concert stând sub semnul... cla­rinetului. Patru discipoli ai profesorului Ion Cudalbu - Emil Lancea, Cristian Bulgaru, Liviu Chisăr, mai ales cu o fină muzicalitate şi siguranţă tehnică, Emil Vişinescu - au de­monstrat, în partituri semnate de Rossini, foarte mozartianul Hoffmeister şi Mozart însuşi - serio­zitatea cu care se lucrează în clasă.

Talente îndreptăţind toate speranţele, eficienţa metodei, repertoriu original şi copii, mulţi copii venind duminică dimineaţa spre cea mai frumoasă casă bucureşteană a muzicii...
Radu Gheciu - Informaţia Bucureştiului, nr. 11.239/1989

×
Subiecte în articol: articolul zilei