x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special A început campania scumpă

A început campania scumpă

03 Aug 2009   •   00:00

Controversata campanie "Romania – Land of Choice", destinată promovării României ca destinaţie turistică a început sâmbătă, 1 august, pe Eurosport, avându-i protagonişti pe Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi, dar având şi costuri duble faţă de campania Croaţiei.



Ministerul Turismului se laudă într-un comunicat că Eurosport este postul de te­le­viziune de sport paneuropean cu cea mai mare audienţă, cu un public de peste 116 milioane de telespectatori în 59 de ţări. Primul clip al campaniei a fost di­fu­zat pe Eurosport în 1 august, la ora 21:30.

Simultan, pentru a marca debutul campaniei, acelaşi clip a rulat pe cea mai ma­re faţadă media din Europa, Cocor Media Channel din Bucureşti, fiind preluat în direct de pe canalul Eurosport. Spotul va continua să fie difuzat pe suportul de la Cocor şi pe parcursul acestei săptămâni. De asemenea, spotul poate fi accesat pe pagina de internet a ministerului şi pe Youtube. Clipurile de promovare a României vor fi difuzate în perioada august-decembrie 2009 şi pe CNN.


CONTROVERSA PREŢULUI
Campania de promovare iniţiată de ministerul Elenei Udrea este controversată prin prisma costurilor. Jurnalul Naţional a dezvăluit că autorităţile de la Bucureşti plătesc un milion de euro pentru 1.025 spoturi publicitare în timp ce campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia doar 400.000 de euro, sumă care a inclus difuzarea a 805 spoturi. Astfel, difuzarea unui spot a costat Croaţia 506 euro, în timp ce pentru România preţul a ajuns la 975 euro, diferenţe care ridică mari semne de întrebare.

În plus, deşi obiectivele campaniei "Romania - Land of Choice" sunt creşterea notorietăţii internaţionale a României ca destinaţie turistică şi creşterea numărului de turişti străini, utilitatea acestei campanii este pusă la îndoială. Astfel, potrivit datelor furnizate Jurnalului Naţional de către Centrul Naţional de Turism din Croaţia, campania de promovare a acestui stat a început la 2 februarie şi s-a încheiat la 31 mai, în vreme ce campania României a început la 1 august, în mijloc de sezon, când o bună parte din europeni deja a terminat concediile iar altă parte le au deja programate.

Publicul-ţintă vizat de ministerul Elenei Udrea este alcătuit din "adulţi activi, dinamici şi dornici de aventură, pasionaţi de sport, cu venituri mici şi medii, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice" dar şi "adulţi activi, cu venituri medii şi mari, bine informaţi, atenţi la evoluţiile din mediul de afaceri, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice", potrivit informaţiilor remise redacţiei de către oficialii MT.


MÂINE ÎNCEP AUDIERILE COMISIEI

Comisia parlamentară de anchetă în cazul Udrea îşi va începe mâine lu­cră­rile, avându-l în frunte pe liberalul Ludovic Orban. Comisia trebuie să facă lumină în mai multe contracte dubioa­se încheiate de Ministerul Turismului şi dezvăluite de Jurnalul Naţional.

Risipa din bani publici a însoţit-o pe Elena Udrea permanent: concertul Goran Bregovic a costat 64.000 de euro, în condiţiile în care artistul a concertat anul trecut în România pe 25.000 de eu­ro iar TVR l-a adus pentru 30.000 de eu­ro.
De asemenea, documentele arată că în programul "Lumină la malul mării" amenajarea şi folosirea scenei a costat 64.468 euro, copie trasă la indigo după formula patentată în cazul Ridzi. De ase­menea, comisia mai cercetează cum­părarea de imagine de către minister şi planul de achiziţii în care institu­ţia bu­ge­tase tot felul de excentricităţi, cu per­dele de 67.000 de euro, portal de 250.000 de euro.

×
Subiecte în articol: special