Compania Naţională de Drumuri a atribuit un contract de peste 61,8 milioane de lei, cu tot cu TVA, pentru lucrări de reparaţii la Autostrada A2 – Bucureşti – Constanţa, pe ambele sensuri, aferente unui tronson în lungime de 32 de kilometri, între Lehliu şi Drajna. Societatea care va executa aceste lucrări, Oyl Company Holding AG din Ialomiţa, este controlată de asfaltatorul local Corneliu Dragomir. Numai în ultimii nouă ani, compania acestuia a primit de la stat contracte în valoare de peste 100 de milioane de euro, fără TVA, din care aproape trei sferturi de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. La începutul acestui an, reporterii unei publicaţii mondene l-au surprins pe omul de afaceri în compania controversatului Nelu Iordache, chiar la petrecerea de Revelion de la Cabana Teleferic unde a participat şi ambasadoarea Olandei în România, Stella Ronner Grebacic. Aceeaşi publicaţie afirmă că omul de afaceri Corneliu Dragomir este un apropiat al unui alt asfaltator, om de casă al lui Traian Băsescu, Theodor Berna, patronul Tehnologica Radion, cel care l-a denunţat pe ginerele lui Vasile Blaga la Parchet.
Încă din luna martie a acestui an, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că scoate la licitaţie un contract, în vederea încheierii unui acord-cadru, având ca obiect achiziţia de lucrări de reparaţie pentru Autostrada A2, pe un tronson cuprins între kilometrii 64+500 şi 96+000, care leagă localităţile Lehliu şi Drajna. Reparaţiile vizează ambele căi de rulare ale acestui tronson de drum, iar lucrările ce urmează a fi realizate vor primi o garanţie de 60 de luni.
La licitaţia organizată de CNAIR s-au prezentat nu mai puţin de opt asfaltatori, dintre care doar ofertele a şapte au fost considerate admisibile de către autoritatea contractantă. Dispusă să plătească pentru aceste lucrări suma de 71.103.623 de lei, fără TVA, CNAIR a atribuit contractul, în data de 24 iulie, companiei care a cerut preţul cel mai scăzut. Este vorba despre SC Oyl Company Holding AG SRL, din Slobozia, care a venit cu o ofertă de 51.962.817,64 lei fără TVA, adică de 61.835.753 de lei cu TVA inclusă, ceea ce înseamnă 13.741.278,5 euro. Firma ialomiţeană nu poate subcontracta nicio parte din acest contract. Potrivit caietului de sarcini care a stat la baza acestei achiziţii, lucrările de reparaţie a tronsonului de autostradă în cauză vizează frezarea la rece, turnarea de asfalt şi trasarea de marcaje rutiere.
Licență de la Grindeanu în ultima zi la Palatul Victoria
Potrivit datelor furnizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), firma care a încheiat acest contract cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA săptămâna trecută, SC Oyl Company Holding AG SRL din Slobozia, este deţinută, în totalitate, de către omul de afaceri Corneliu Dragomir. Până în data de 29 mai 2018, Corneliu Dragomir controla 99,99% din societate, câte 0,005% fiind deţinute de soţia acestuia, Cleopatra Dragomir, şi de o anume Anamaria Cristina Telea. Cele două au decis însă, în urmă două luni, să-i cesioneze omului de afaceri toate acţiunile.
Tot de la Registrul Comerţului mai aflăm că societatea a fost înfiinţată, în anul 2006, de soţii Dragomir Corneliu şi Cleopatra, având drept obiect de activitate agenţiile imobiliare. Abia în anul 2007 domeniul de activitate al companiei a fost modificat în construcţii de autostrăzi, drumuri, aerodroame şi baze sportive, iar activitatea agenţiilor imobiliare a devenit un obiect secundar.
Cu un an înainte de preluarea întregului capital social de către omul de afaceri Corneliu Dragomir, în data de 21 iunie 2017, preşedintele de atunci al Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale, Aurel Gheorghe, a emis un ordin, nr. 130/2017, prin care a fost aprobată Licenţa de Concesionare pentru exploatare nr. 20.177/2017 referitoare la exploatarea resurselor de nisip şi pietriş din perimetrul Saltrucu, județul Argeș, licenţă de exploatare încheiată între Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, în calitate de cedent, şi SC Oyl Company Holding AG SRL, în calitate de concesionar. Ordinul a fost semnat chiar în ziua în care Guvernul Grindeanu a fost demis de Parlamentul României prin moţiunea de cenzură iniţiată de PSD şi sprijinită de ALDE.
Peste 70 de milioane de euro, contracte de la Compania de Drumuri
Începând cu anul 2010, între compania de drumuri deţinută de Corneliu Dragomir şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (actuala CNAIR) au fost derulate contracte în valoare de nu mai puţin de 346.011.477,45 lei fără TVA. Astfel, în 6 august 2010, compania Oyl Company Holding AG a primit de la CNAIR un contract în valoare de 828.745,43 lei pentru amenajarea unei intersecţii cu sens giratoriu la întâlnirea DN2 cu DN2 B, judeţul Buzău. În 23 iulie 2010, firma a mai primit un contract de 315.154,82 lei pentru amenajarea unei intersecţii cu sens giratoriu la întâlnirea DN3 cu DJ 100, judeţul Ilfov. În 31 octombrie 2010, aceeaşi firmă a mai primit de la aceeaşi autoritate contractantă un contract în valoare de 25.581.300 de lei fără TVA pentru lucrări de reparaţie a sistemului rutier pe DN 21.
Un alt contract a fost parafat la data de 8 mai 2012, în valoarea de 2.800.300 de lei fără TVA, constând în furnizarea de mixtură asfaltică. Un contract similar, în valoare de 4.165.750 de lei fără TVA, a mai fost încheiat în 26 mai 2014. În 26 iunie 2016, CNAIR atribuie aceleiaşi firme un contract de 45.300.000 de lei fără TVA pentru repararea sistemului rutier al DN 22. Ulterior, contractele CNAIR cu SC Oyl Company Holding AG SRL Slobozia au curs fără oprire. 24 septembrie 2014 – 1.615.500 de lei fără TVA pentru mixtură asfaltică; 18 martie 2015 – 32.572.647 de lei fără TVA pentru consilidare şi refacere sistem rutier DN2A; 10 iunie 2015 – 20.919.347 de lei fără TVA pentru întreţinere curentă pe timp de vară; 23 septembrie 2015 – 21.556.080 de lei fără TVA pentru furnizarea de covoare asfaltice; 1 octombrie 2015 – 16.019.640 de lei fără TVA pentru covoare asfaltice; 26 octombrie 2015 – 12.742.952,6 lei fără TVA pentru întreţinere curentă pe timp de iarnă; 17 noiembrie 2015 – 7.355.722,4 lei fără TVA pentru întreţinere curentă pe timp de iarnă; 24 noiembrie 2015 – 750.000 de lei fără TVA pentru furnizarea de 15.000 de tone de material antiderapant; 18 octombrie 2016 – 65.178.596,4 lei fără TVA pentru lucrări de întreţinere drumuri pe timp de iarnă; 24 noiembrie 2016 – 9.829.088,8 lei fără TVA pentru lucrări de întreţinere drumuri pe timp de iarnă; 15 martie 2017 – două contracte de câte 7.352.000 de lei fără TVA pentru furnizarea de mixtură asfaltică. În fine, alte contracte încheiate cu CNAIR au avut loc în data de 3 mai 2017, în valoare de 339.600 de lei fără TVA, pentru furnizarea de emulsie bituminousă, şi unul în 12 iulie 2017, în valoare de 1.170.700 de lei fără TVA, pentru furnizarea de mixtură asfaltică.
Tronsonul de autostradă dintre Lehliu şi Drajna, scos la reparaţii. Peste 61 de milioane de lei costă lucrarea, iar banii vor fi încasaţi de compania magnatului Corneliu Dragmir din Slobozia
Alți clienți, bani la fel de numeroși
CNAIR nu este singura entitate a statului cu care SC Oyl Company Holding AG SRL a derulat contracte. O altă sursă de bani şi de contracte s-a dovedit a fi Direcţia Domeniului Public Slobozia, care a atribuit firmei lui Corneliu Dragomir lucrări în valoare totală de 9.935.384 de lei fără TVA. Însă SC Oyl Company Holding AG a mai încasat de la Consiliul Judeţean Buzău contracte în valoare totală de 115.210.330,56 lei fără TVA. În principal, pentru lucrări la drumuri, întreţinerea acestora sau furnizarea de mixtură asfaltică sau de beton asfaltic.
De asemenea, firma în cauză a mai derulat contracte şi cu Consiliul Judeţean Ialomiţa (7.011.958 de lei fără TVA), cu Primăria Municipiului Călăraşi (2.592.858,66 lei fără TVA), cu comuna Făcăeni (1.502.118,92 lei fără TVA) sau cu Consiliul Judeţean Constanţa (15.800.000 de lei fără TVA). În total, contractele publice ale SC Oyl Company Holding AG SRL, parafate în ultimii nouă ani, se ridică la 498.064.591,59 lei fără TVA, adică peste o sută de milioane de euro.
Legătura cu Theodor Berna și „Revelionul bogaților”, de la „Teleferic”
Primul contract al SC Oyl Company Holding AG SRL, aşa cum este el listat de SEAP, a fost cel derulat cu Consiliul Judeţean Ialomiţa, în valoare de 7.911.958 de lei fără TVA, parafat la 4 martie 2009, şi care a vizat un lot din cele două aferente unor lucrări de modernizare a DJ 201A. Un al doilea lot al acestui contract a fost atribuit companiei Tehnologica Radion, controlată de asfaltatorul Theordor Berna, fost consilier al lui Traian Băsescu şi om de casă al acestuia. Berna este cel care l-a denunţat pe Andrei Rudeanu, ginerele lui Blaga, la Parchetul Curţii de Apel Bucureştii, pentru evaziune fiscală. De altfel, potrivit publicaţiei „Can-Can”, între Theodor Berna şi Corneliu Dragomir ar exista o relaţie foarte apropiată, relaţie care s-ar concretiza şi într-o asociere a celor doi în celebrul Complex restaurant şi hotel „Privighetoarea” de pe Drumul Judeţean 2A. Complexul, care pare a fi administrat de soţia lui Corneliu Dragimir, Cleopatra Dragomir, găzduieşte, potrivit unor informaţii furnizate tot de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, puncte de lucru ale SC Oyl Company Holding AG SRL, dar şi ale unei alte societăţi, Oil Company SRL, înfiinţată în 1994, deţinută de Corneliu Dragomir împreună cu o rudă, Rică Dragomir. Aceeaşi publicaţie a dezvăluit în exclusivitate, la începutul acestui an, imagini de la petrecerea de Revelion organizată la Cabana Teleferic, supranumită „Revelionul bogaţilor”,. Acolo, la aceeaşi masă, a fost surprins controversatul afacerist Nelu Iordache împreună cu ambasadoarea Olandei în România, Stela Ronner Grebacic, şi soţul acesteia. La aceeaşi petrecere a mai participat şi fostul poliţist Petre Pitcovici, condamnat în dosarul lui Puiu Popoviciu. Reporterii l-au surprins la aceeaşi petrecere şi pe omul de afaceri Corneliu Dragomir.