x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Sloganul „Mircea Geoană 2024 Președinte” poate fi folosit pe bice, zgărzi sau pentru servicii funerare!

Sloganul „Mircea Geoană 2024 Președinte” poate fi folosit pe bice, zgărzi sau pentru servicii funerare!

de Ion Alexandru    |    06 Sep 2024   •   07:00
Sloganul „Mircea Geoană 2024 Președinte” poate fi folosit pe bice, zgărzi sau pentru servicii funerare!

Doi dintre candidații la alegerile prezidențiale din această toamnă au decis să-și securizeze proprietatea asupra unor sloganuri de campanie, prin înregistrarea la OSIM a unor mărci. Este vorba despre Mircea Geoană și despre Diana Ivanovici Șoșoacă. Primul deține sloganul înregistrat „Mircea Geoană 2024 Președinte”, care poate fi utilizat, printre altele, în domeniile reglementate de Clasa NISA 18, care se referă inclusiv la „piei”, „bice”, „zgărzi”, „lese” și „haine pentru animale”. Atât marca înregistrată pe numele lui Mircea Geoană, cât și cele cinci mărci înregistrate la OSIM pe numele Dianei Ivanovici Șoșoacă pot fi utilizate, de asemenea, și în domeniile reglementate de Clasa NISA „4”, care, pe lângă „servicii juridice”, se referă și la „Servicii de întâlniri”, „Servicii funerare” și „Babysitting”. Lidera SOS România și-a înregistrat inclusiv denumirea „Șoșocar”, termen peiorativ utilizat în postările de pe rețelele de socializare de către adversarii mișcării suveraniste.

Campania electorală prezidențială din toamna acestui an se anunță una plină, cu toate ingredientele care să o transforme într-una explozivă. Deocamdată, deși mai mulți lideri și-au anunțat verbal intenția de a candida, intenție validată la congresele unor formațiuni politice importante, doar două personalități au și făcut unele demersuri juridice în acest sens. Este vorba despre celebra Diana Ivanovici Șoșoacă și despre proaspăt demisionarul secretar general adjunct al NATO, Mircea Geoană, care și-au înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) mai multe mărci înregistrate. În cazul Dianei Șoșoacă, este vorba despre nu mai puțin de cinci mărci, în timp ce, în ceea ce îl privește pe Mircea Geoană, există, în acest moment, înregistrată o singură marcă.

„Jurnalul” a descoperit că fiecare dintre aceste mărci înregistrate pe numele celor doi candidați la alegerile prezidențiale i-au fost atribuite mai multe Clase NISA. Iar ce poate ieși din acest fapt se poate înscrie, cu succes, în fenomenul denumit „viața bate filmul”.

 

„Mircea Geoană 2024 Președinte”, centru pielărie și călărie

Astfel, viitorul candidat independent la alegerile pentru președinția României, Mircea Dan Geoană, și-a înregistrat la OSIM marca înregistrată „Mircea Geoană 2024 Președinte”, marcă ce va putea fi folosită, conform datelor oficiale, în domeniile reglementate de Clasele NISA 8, 16, 18, 25, 35, 36, 41 și 54.

Trei dintre aceste clase menționate în dreptul mărcii nregistrate de candidatul Mircea Geoană atrag în mod deosebit atenția. În primul rând, este vorba despre Clasa NISA 18, care, potrivit reglementărilor, poate fi utilizată în domeniile: „Piele și imitație de piele; Piei de animale și piei brute; Bagaje și genți de transport; umbrele de ploaie și de soare; Bice; Harnașament și articole de șelărie; Zgărzi, lese și îmbrăcăminte pentru animale”. 

O altă clasă care atrage atenția este Clasa NISA 25, care poate fi utilizată în domeniile: „Articole de îmbrăcăminte, încălțăminte și pentru acoperirea capului”. 

Spectaculos este faptul că Mircea Geoană și-a înregistrat marca „Mircea Geoană 2024 Președinte” și pentru a fi folosită pentru domeniile reglementate de Clasa NISA 45, care se referă la: „Servicii juridice; Servicii de securitate pentru protecția fizică a bunurilor corporale și a persoanelor fizice; Servicii de întâlniri; Servicii de rețele sociale online; Servicii funerare; Babysitting”.

 

A fost securizată și marca „Șoșocar”

Diana Șoșoacă figurează, la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, cu nu mai puțin de cinci mărci înregistrate. Prima marcă se numește „Mișcarea Șoșoacă”, pentru a fi utilizată în domeniile reglementate de Clasele NISA 38, 41 și 45. A doua marcă se numește „ȘOȘOCAR”, termen care este, de regulă, utilizat în mod peiorativ de către adversarii mișcării suveraniste, atât în postările pe rețelele de socializare, cât și în diverse discursuri publice. Această marcă poate fi utilizată în domeniile reglementate de Clasele NISA 9, 16, 35, 46, 38, 39 și 45. 

De asemenea, cu excepția Clasei NISA 39, care se referă la domeniile „Transport; ambalarea și depozitarea bunurilor; organizarea de călătorii”, toate celelalte Clase NISA conțin domenii în care pot fi folosite și celelalte mărci înregistrate de Diana Ivanovici Șoșoacă, respectiv „Șoșoacă”, „SOS RO” și „S.O.S. România”.

De remarcat este că, atât mărcile înregistrate pe numele Dianei Șoșoacă, cât și marca înregistrată pe numele lui Mircea Geoană vor putea fi utilizate în domenii care de care mai diverse. Astfel, Clasa NISA 9 se referă la „Aparate și instrumente științifice, de cercetare, navigație, topografie, cinematografie, audiovizuale, optică, cântărire, măsurare, semnalizare, detectare, testare, inspectare, salvare şi învăţare; aparate şi instrumente pentru conducerea, distribuţia, transformarea, acumularea, reglementarea sau controlul distribuţiei sau utilizării energiei electrice; aparate şi instrumente pentru înregistrarea, transmiterea, reproducerea sau procesarea sunetului, imaginii sau datelor; suporturi de date stocate sau descărcabile, software pentru computere, suporturi de stocare digitale sau analog; mecanisme pentru aparate care funcţionează cu fise; case de marcat, dispozitive de calculat; computere și dispozitive periferice pentru computere; costume pentru scufundări; măşti pentru scufundări, dopuri de urechi pentru scufundări, cleşti de nas pentru scufundări sau înot, mănuşi pentru scufundări, aparate de respirat pentru înot subacvatic; dispozitive pentru stingerea incendiilor”.

 

De la „legătorie”, la „servicii bancare” sau „imobiliare”

Mai departe, Clasa NISA 16 poate fi utilizată pentru domeniile „Hârtie şi carton; tipărituri; articole de legătorie; fotografii; articole de papetărie şi de birou, cu excepţia mobilei; adezivi pentru papetărie sau de uz casnic; materiale de desen şi materiale pentru artişti; pensule; materiale didactice şi educative; folii de plastic pentru documente, folii şi pungi pentru ambalat şi împachetat; caractere tipografice, forme de tipar”.

Clasa NISA 35 se utilizează pentru domeniile „Publicitate; managementul, organizarea și administrarea afacerilor; lucrări de birou”, în timp ce Clasa NISA 36 se folosește pentru domeniile „Servicii financiare, monetare și bancare; Servicii imobiliare”.

Diana Șoșoacă și-a trecut în dreptul mărcii înregistrate „ȘOȘOCAR” și Clasa NISA 37, care se utilizează pentru domeniile „Servicii de construcții, Servicii de instalații și reparații.” Ambii candidați au trecut în dreptul mărcilor lor Clasa NISA 38 – „Servicii de telecomunicații” și Clasa NISA 41 – „Educația; Furnizarea de instruire; Divertisment; Articole sportive și culturale”.

 

Contracandidații nu au simțit nevoia să-și securizeze sloganurile. Nici măcar titlul cărții lui Ciucă nu este înregistrat

Așa cum am arătat mai sus, până la acest moment, Diana Ivanovici Șoșoacă și Mircea Geoană sunt singurii dintre potențialii candidați la alegerile pentru Palatul Cotroceni din anul 2024 care au găsit necesar să-și securizeze, din punct de vedere al proprietății intelectuale, mărcile înregistrate pe care urmează să le utilizeze în campaniile lor electorale. În ceea ce-i privește pe contracandidații lor, nici Marcel Ciolacu, nici Nicolae Ciucă, nici George Simion, nici Elena Lasconi nu figurează cu mărci înregistrate pe numele lor la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci. Nici măcar Nicolae Ciucă nu a simțit nevoia să-și protejeze măcar numele cărții pe care urmează să o lanseze, „În slujba țării” sau chiar sloganul existent pe panourile plătite de PNL din bani publici, panouri care au împânzit șoselele României, „Un ostaș în slujba țării”.

La OSIM, există, însă, înregistrate pe numele Partidului Național Liberal, două mărci înregistrate și care au fost deja utilizate, cu succes, în campaniile electorale ale președintelui României în funcție, Klaus Werner Iohannis. Vorbim despre marca înregistrată „România lucrului bine făcut”, ce poate fi utilizată în domeniile reglementate de Clasele NISA 9,  16, 35, 36, 51 și 45, dar și despre marca înregistrată „Pentru o Românie normală”, care poate fi utilizată în domeniile reglementate de Clasele NISA 16, 35 și 41.

De altfel, PNL mai are înregistrate la OSIM mărcile „PNL Partidul Național Liberal Prin Noi Înșine în Europa”, „Viitorul Vrancei”, „PNL Partidul Național Liberal”, „Prin Noi Înșine” și „Academia Liberală”.

Nici Partidul Social Democrat nu se lasă mai prejos, existând înregistrate la OSIM mai multe mărci, cum ar fi „Îndrăznește să crezi în România”, „Suntem mai mulți, suntem mai puțini”. „România puternică în Europa”, „Mândri că suntem români”, precum și marca „PSD Românii merită mai mult”, cu mai multe derivate: „Alimente la fel de bune ca în UE”, „Respect în Uniunea Europeană”, „Patrioți în Parlamentul European”, „Medicamente la fel de bune ca în UE”, „PSD – Românii merită în Spațiul Schengen”, „Luptăm pentru fiecare Român, „Alături de tine” și „Bunăstare pentru fiecare”.

Ultimul sondaj de opinie preconizează un tur II între Marcel Ciolacu și George Simion

Toată această efervescență electorală, presărată, pe alocuri, cu lipsa interesului pentru protejarea sloganurilor de campanie, are loc în contextul în care un ultim sondaj de opinie dă peste cap toate calculele făcute pentru alegerile prezidențiale din luna noiembrie și din luna decembrie 2024.

Este vorba despre un sondaj realizat de Sociopol, în perioada 26 august-3 septembrie 2023, care a măsurat, pe moment, intenția de vot pentru primul tur al alegerilor pentru Palatul Cotroceni. Cercetarea sociologică în cauză este reprezentativă pentru populația adultă cu rezidența în România, fiind realistă pe un eșantion de 1.005 persoane, prin metoda telefonică (CATI) și are o marjă de eroare de +/- 3,2 la sută, la un nivel de încredere de 95%.

Potrivit acestui sondaj, pentru alegerile prezidențiale, liderul PSD, Marcel Ciolacu, se află pe primul loc în preferințe, cu o intenție de vot de 26 la sută. Pe locul al doilea, cu 18 procente, se află liderul AUR, George Simion. Locul al treilea și locul al patrulea sunt disputate de către candidatul independent Mircea Geoană și de către lidera USR, Elena Lasconi, ambii cu câte 14%.

 Președintele PNL, Nicolae Ciucă, se află abia pe poziția cincea a acestui clasament, cu 10 procente, urmat, îndeaproape, de președinta SOS România, Diana Ivanovici Șoșoacă, cu 9 la sută. Șapte procente sunt trecute în dreptul candidatului Cristian Diaconescu, liderul UDMR Kelemen Hunor este cotat cu 1%, în timp ce, potrivit sociologului Mirel Palada, ceilalți candidați „obțin scoruri reziduale”.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

×