x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Firma de casă a lui Necolaiciuc, în graţiile Ancăi Boagiu

1
Autor: Iulia Barbu 01 Dec 2010 - 20:32
Firma de casă a lui Necolaiciuc, în graţiile Ancăi Boagiu


După ani de pierderi şi alte câteva încercări nereuşite de restructurare, CFR Călători şi CNCF "CFR" SA îşi încearcă din nou norocul. O altă restructurare este prevăzută pentru cele două sectoare feroviare, în condiţiile în care cel puţin pentru CFR Călători, Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a propus chiar declararea insolvenţei.

Cu gânduri mai bune, de această dată, şi mai ales la recomandarea FMI, Ministerul Transporturilor şi-a propus o variantă mai prietenoasă – restructurarea sistemului feroviar. Cum programul amplu are nevoie de consultanţă, s-a organizat rapid şi o licitaţie. Ca­ietul de sarcini a cerut ca viitorul consultant să aibă experienţă serioasă în sectorul feroviar, de minimum trei şi maximum cinci ani.

Surse din minister vorbesc însă despre o altă afacere servită pe tavă unei mai vechi firme de casă a Ministerului Transporturilor – Seneca. Firma de consultanţă vine de peste Ocean şi a fost cea care s-a ocupat de buna reorganizare a întregului sistem feroviar românesc în 1998.

Reprezentanţii Seneca i-au dat chiar şi o diplomă de competenţă lui Mihai Necolaiciuc, devalizatorului CFR-ului, dar şi viză de America, obţinută la invitaţia oficialilor firmei de consultanţă. Seneca a întrerupt prietenia cu Ministerul Transporturilor în vremea lui Miron Mitrea, dar acum are deja un contract de consultanţă cu Metrorex. Bineînţeles că, la deschiderea ofertei publicate de cele două companii, Seneca a fost prezentă.

În vederea reorganizării, cele două companii au publicat pe site-ul de licitaţii publice şi o cerere de ofertă pentru consultanţă privind strategia de restructurare. Valoarea contractului CFR Călători este de 399.000 ron, iar oferta CFR Infrastructură este de 428.620 ron.

Viitorul consultant trebuie să prezinte un program în 30 de zile de la semnarea contractului. Sindicaliştii sunt de părere că timpul e cam scurt pentru două companii atât de mari şi cu atât de multe probleme. Valeriu Trica, directorul general al CFR SA, a precizat că cererea de ofertă este în conformitate cu legea. Astfel că cel care va câştiga licitaţia trebuie să identifice problemele majore, să vină cu soluţii de redresare şi reorganizare, dar şi cu previziuni financiare, costuri, eficienţă.

Mai apoi, caietul de sarcini impune ofertanţilor experienţă de minimum trei şi maximum cinci ani în analiza şi restructurarea organizaţiilor de dimensiuni similare cu CFR Călători, respectiv CFR Infrastructură. Cum România nu abundă de firme de consultanţă în domeniu fe­roviar, surse din minister vorbesc despre un caiet de sarcini făcut pe gus­tul celor de la Seneca.

Întrebat des­pre supoziţiile de fa­vo­rizare a fir­mei de peste Ocean, di­rectorul CFR In­frastructură a preci­zat: "Nu este vor­ba despre nici o fa­vo­ri­za­re. Am con­siderat că este necesară o expe­rien­ţă de minimum cinci ani, în­tru­cât vor­bim despre o companie mare şi im­portantă". La aceeaşi în­trebare, pri­vind o posibilă fa­vo­ri­za­re a firmei de casă a Ministerului Trans­portu­ri­lor, CFR Călători a răspuns prin intermediul biroului de presă: "Cerinţa ca firmele ofertante să aibă o experienţă de minimum cinci ani, prevăzută în caietul de sarcini, nu este pusă pentru a favoriza anumite firme. Această condiţie este necesară pentru a asigura prezenţa unor firme serioase...".

Seneca a intrat pe piaţa din Ro­mânia în 1998, iar timp de cinci ani statul român a plătit pentru recomandările firmei din SUA milioane de d­olari. " Viza pentru SUA, atât de uti­lă pentru Mihai Necolaiciuc, a fost ob­ţinută la invitaţia celor de la Se­ne­ca. Aceştia i-au dat şi o diplomă de competenţă fostului şef al Căilor Fe­rate Române. După spargerea SNCFR, societatea care a rămas a în­gro­pat o dată cu ea toată economia din acel moment", au precizat surse din sectorul feroviar.
Citeşte mai multe despre:   CFR calatori

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Îmblânzitorul de iguane

Îmblânzitorul de iguane
Galerie Foto Costa Rica este pentru noi mai mult o țară spre care s-au îndreptat cetățeni români certați cu legea. Pentru lumea largă este Elveția Americii Centrale! O țară excelent organizată, cu oameni care nu vor să...

Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 

Cum a construit fiul unei spălătorese din Paris imperiul bijuteriilor Cartier 
Galerie Foto Louis-François Cartier a fost unul dintre cei cinci copii ai unui veteran al războaielor napoleoniene și al unei spălătorese. Condițiile financiare precare l-au determinat pe tatăl Pierre să-l angajeze pe...

Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu

Legenda crucilor din piatră doborâte cu excavatorul de slugoii lui Ceaușescu
Galerie Foto În demența anilor ’80, când cultul familiei Ceaușescu sfida ridicolul într-o Românie anesteziată de balivernele (in)egalității sociale, o vizită-fulger a cuplului dictatorial în zona Subcarpaților de...

ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL

ROMATSA, contract de pază pe trei ani cu firma fostului viceprimar general PDL
Galerie Foto Aproape 6,3 milioane de lei urmează să fie încasate, de la ROMATSA, de două companii de pază, cu acționariate interesante, în urma unui contract parafat la finalul lunii septembrie, pentru monitorizarea a 12...

Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni

Guvernul „Zero II” vrea să bage ONG-urile în campania de vaccinare. Sondaje, apoi cu forța sau sancțiuni
Galerie Foto Proiectul de program de guvernare cu care Dacian Cioloș s-a prezentat, luni, la Palatul Cotroceni și pentru care a primit, teoretic, undă verde din partea președintelui Klaus Iohannis să încerce să constituie,...

Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 

Bruxelles-ul ne pune la treabă. Noi nu avem nici bani, nici muncitori, dar avem strategie 
Galerie Foto Mâine, 14 octombrie, Direcția Generală pentru Energie (DG Energy) va prezenta propunerile și evaluările de impact ale Comisiei pentru Economie, Cercetare și Energie (ITRE) din Parlamentul European în vederea...

Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 

Politicienii toarnă peste sărăcia din Valea Jiului veșnica recunoștință 
Galerie Foto La 44 de ani de la revolta minerilor din Valea Jiului, politicienii și-au adus aminte să le aducă un omagiu celor care în vara anului 1977 au avut curajul să-și strige nemulțumirile față de condițiile de...

Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România

Povești de ambulanță și dric, în cea mai infectată comună din România
Galerie Foto Călugăreni – Prahova este un mic sat ascuns printre dealuri, așezat în coasta Mizilului, la vreo 90 de kilometri de București. De prin 1800, oamenii de aici și-au trăit viața în liniște, aproape neștiuți...

SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii

SRI și SPP se pregătesc de dezastre, inclusiv de atacuri nucleare sau radiologice. Guvernul Cîțu bagă 213 milioane în dotarea acestor servicii
Galerie Foto Cu doar două zile înainte de ruperea coaliției de guvernare, în 29 septembrie, premierul Florin Cîțu a semnat, împreună cu secretarul de stat în MAI, celebra Ștefania Gabriella Ferencz, supranumită și...

Paradisul dintre Americi

Paradisul dintre Americi
Galerie Foto Panama, o țară cu iz exotic, miros de bani și aer de prosperitate. În decembrie 1989, președintele Republicii Panama, Manuel Noriega, este arestat de forțele armate americane și pus în custodia unei închisori...

Iohannis se poate plimba cu mașina electrică, pe sub pământ, de acasă la Palatul Cotroceni şi la Casa Poporului

Iohannis se poate plimba cu mașina electrică, pe sub pământ, de acasă la Palatul Cotroceni şi la Casa Poporului
Galerie Foto Jurnalul și editura Hoffman vă oferă începând de miercuri, 13 octombrie, o carte specială, cu o temă nemaiabordată până în prezent. „Buncărul președintelui” e povestea fascinantă a lumii de sub...

La Automecanica Moreni, războiul directorului cu muncitorii costă 80 de euro/oră

La Automecanica Moreni, războiul directorului cu muncitorii costă 80 de euro/oră
Cei 300 de angajați ai societății Automecanica Moreni acuză conducerea fabricii că nu respectă prevederile contractului colectiv de muncă în ceea ce privește salarizarea. Ei au cerut intervenția ministrului...

O călătorie cu trenul lui Nicușor Dan. Din birourile SPP, în curtea clanului Ștoacă 

O călătorie cu trenul lui Nicușor Dan. Din birourile SPP, în curtea clanului Ștoacă 
Galerie Foto „Ce înseamnă tren metropolitan? Înseamnă că dacă locuieşti în Ilfov şi lucrezi în Bucureşti (…), te urci în trenul metropolitan şi cobori la Gara de Nord sau în Pipera, sau la AFI Cotroceni. Înseamnă ...

Breaza, potirul din care picură vinul globalizării

Breaza, potirul din care picură vinul globalizării
Galerie Foto Un zvon neliniștitor a tulburat încă de săptămâna trecută viața viticultorilor din sătucurile luminoase culcușite la sânul pietros al Istriței, pe culmile dinspre Ploiești spre Buzău la poalele cărora...

VIDEO Dezastrul urbanistic, protejat de o legislaţie haotică

VIDEO Dezastrul urbanistic, protejat de o legislaţie haotică
Galerie Foto În România se construieşte foarte mult, dar nu tot timpul şi foarte bine. Goana după profit a dezvoltatorilor imobiliari a lăsat o amprentă negativă asupra calităţii construcţiilor. Din păcate, această...
Serviciul de email marketing furnizat de