Presedintele Consiliului Judetean Dambovita, Florin Popescu, si Elena Udrea, ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, vor neaparat sa distruga Parcul Natural Bucegi. Elena Udrea finanteaza toate proiectele mai vechi ale Consiliului Judetean Dambovita, care din diferite motive nu au fost implementate pana acum. Dupa ce ministerul condus de Elena Udrea a alocat fondurile necesare asfaltarii Drumului Babelor, care deschide turismului necontrolat tot Platoul Bucegi, deranjand mai multe habitate protejate la nivel european, institutia aloca fondurile necesare si pentru proiectul de "Dezvoltare a infrastructurii din zona montana inalta a judetului Dambovita".
Demarat inca din 2007, proiectul a intampinat o serie de neajunsuri care intre timp au fost indepartate. Programul prevede dotarea muntelui cu indicatoare turistice, constructia unui heliport, a unui camping, a unui refugiu Salvamont si a doua cabane turistice. Finantarea acestui proiect se face din fonduri guvernamentale (peste 90%) si cofinantare locala, valoarea initiala fiind de circa 11.000.000 lei. Aceasta suma a fost suplimentata in mai multe randuri, ultima data fiind acum cateva zile, cand MDRT a mai dat 1,63 milioane de lei fara TVA (500.000 de euro).
"In derularea activitatilor legate de executia obiectivelor au aparut o serie de lucrari suplimentare care impun reactualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivele Camping Zanoaga, Cabana Podu cu Florile, Cabana Dichiu si Baza Salvamont Zanoaga. Valoarea lucrarilor suplimentare pentru Camping Zanoaga se ridica la suma de 349.376 de lei fara TVA, pentru Cabana Podu cu Florile la suma de 159.238 de lei fara TVA, pentru Cabana Dichiu se ridica la suma de 695.770 de lei fara TVA si pentru Baza Salvamont Zanoaga se ridica la suma de 422.418 lei fara TVA", potrivit unui Raport al CJD. Potrivit aceluiasi Raport, in 2010 au fost executate si decontate lucrari in valoare de 3.477.000 de lei fonduri asigurate de MDRT, iar pentru anul acesta, suma prevazuta pentru continuarea acestui proiect de investitii de la MDRT a fost initial de 4.910.000 lei, insa suma a afost suplimentata recent cu circa 2 milioane de lei.
Una dintre aceste doua cabane este plasata fix pe saua Dichiului. Cabana Dichiu este bomba care va curata Bucegii de rododendron si va condamna cocosul de munte la transformarea intr-o banala lectie de biologie despre bogatiile naturale disparute din Romania. Constructia, din beton si caramida BCA, deschide calea pentru orice investitor care va dori sa construiasca in zona. Acesta se va raporta in solicitarea pentru autorizatia de constructie la cabana ridicata de Florin Popescu cu fondurile puse la dispozitie de ministrul Elena Udrea. "Daca CJ toarna betoane in Parcul Natural Bucegi, un sit de importanta comunitara, oricine va putea apoi turna betoane, pentru ca se va raporta la constructiile Consiliului", explica Adrian Ciorba, ghid montan si custode onorific al Comisiei Monumentelor Naturii.
Cabanele din Muntii Bucegi sunt executate de doua firme apropiate PDL. Salvamontul de la Zanoaga si Cabana Dichiu sunt construite de SC Confort Dambovita, firma care a sponsorizat campaniile electorale ale PDL din perioada 2008-2009, potrivit Monitorului Oficial al Romaniei. Campingul Zanoaga si Cabana Podu cu Florile sunt costruite de SC U.V. Service SRL, care apartine consilierului municipal PDL Baluta Vasile.
Avand in vedere proiectele de dezvoltare durabila din Bucegi, asfaltarea Drumului Babelor este foarte importanta pentru cei care detin terenuri in zona montana inalta, fiind direct interesati in realizarea drumului. Dintre liderii PDL importanti care detin terenuri in Bucegi amintim pe Calcan Valentin, senator PDL, proprietar al Hotelului Pestera, pe Folescu Ion, consilier judetean PDL, director general al Electrica, care are in constructie o cabana in zona Padina – Pestera, si pe Sebastian Ghita, proprietarul cabanei Cuibul Dorului, care se afla la inceputul drumului.
In continuare, Consiliul Judetean Dambovita intentioneaza sa faca legatura intre cele doua drumuri – DJ 713 cu DJ 714, pentru a asigura accesul pana la Platoul Padina – Pestera, pe doua programe cu finantare, una europeana si una guvernamentala, prin MDRT. Este vorba de o finantare prin Programul National de Dezvoltare a Infrastructurii care va asigura asfaltarea a 8 km si de un drum al Romsilva, de 7 km, pe malul drept al lacului Bolboci, care beneficiaza de o finantare de 1,5 milioane de euro din fonduri europene. Alaturi de aceasta investitie, CJ Dambovita a demarat alte doua proiecte premergatoare dezvoltarii statiunii montane Padina – Pestera (proiect turistic complementar activitatii de profil din Valea Prahovei si zona Moeciu – Bran), cu scopul de a pune in siguranta turistii. Un alt proiect este realizarea partiilor de schi Cocora – Pestera, Cocora – Padina, Tataru – Padina, in valoare de 81,6 milioane de lei, pe o suprafata de aproximativ 52,4 ha. Finantarea este asigurata prin atragerea de fonduri europene, guvernamentale si locale.