x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Gaura neagră de la Strabag

Gaura neagră de la Strabag

de Petru Zoltan    |    27 Mar 2013   •   20:03
Gaura neagră de la Strabag

Scandalurile se ţin lanţ de compania austriacă Strabag, una dintre cele abonate societăţi la contracte puse la bătaie de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România. Însă, pe administratorul firmei, Herbert Riebel nu-l prea interesează calitatea lucrărilor, acceptând să subcontracteze o parte dintre lucrări unor firme fără experienţă în domeniu. Una dintre acestea este societatea Murgoci Building SRL, înfiinţată în anul 2011. Administratorul Herbert Riebel i-a oferit pe tavă câteva contracte subantrepriză pentru construcţia DN 14, din pachetul 6 BEI, a autostrăzii Sibiu – Sighişoara; a subcontractat-o pentru reabilitarea DN 19 Oradea – Satu Mare. La fel s-a întâmplat şI în cazul Autostrăzii Deva – Orăştie – Sibiu, lotul 1. Pe lângă lipsa de experienţă a firmei subcontractate, Strabag prin administratorul desemnat pe România îi oferă lucrări la preţuri duble. Bani pe care tot Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România îi decontează într-un final. Potrivit unor surse din cadrul companiei, patroana firmei Murgoci Building nu ezită să se afişeze cu BMW-ul alb (foto) pe şantierele Strabag. Mai mult administratorul Herbert Riebel este bănuit că ar avea avea interese meschine în cadrul acestei societăţi. Contactat, Herbert Riebel nu a vrut să comenteze aceste aspecte. 

Tensiuni pe DN 14
În februarie, mai mulţi constructori antamaţi de Strabag AG pentru reabilitarea DN 14 s-au revoltat împotriva conducerii, pentru că nu şi-au încasat facturile scadente. În schimb, conducerea Strabag i-a acuzat pe aceştia de complicitate la furturile de material din şantier. Mai mult constructorii români au informat conducerea companiei de la Viena, că cei care vor să lucreze cu Strabag România trebuie să dea şpagă. “ Contractele noastre sunt reziliate dacă nu plătim bani la negru pentru a munci. Ca să lucrezi pentru Strabag trebuie să plătești 100 de euro pe camion. Noi, companiile mici de transport, am plătit mai bine de 70.000 de euro până acum”, au declarant transportatorii pentru ziarul Turnul Sfatului.

×
Subiecte în articol: strabag autostrazi