În ceea ce privește ultimele controale făcute pe piața de energie în urma suspiciunilor de creștere nejustificată a prețurilor, ANRE a sancționat cinci furnizori de energie, doi cu avertisment scris și trei cu amendă din cifra de afaceri, în jur de 18 milioane de lei. ANRE a sancționat cinci furnizori de energie, doi cu avertisment scris și trei cu amendă din cifra de afaceri, respectiv unul cu 14, 4 milioane de lei, al doilea cu 1,4 milioane de lei și al treilea cu 2,3 milioane de lei. Amenzile au fost aprobate de Comitetul de Reglementare. S-a constatat că acești furnizori au cumpărat energie de pe MACEE la 450 de lei, destinată clienților finali, și au vândut-o pe alte piețe. Cele două societăți care au primit avertisment au demonstrat că nu aveau cum să își echilibreze consumul și aveau cantități foarte mici”, a precizat George Niculescu.
917 acțiuni de control a realizat ANRE în ultimele opt luni
Undă verde de la Guvern pentru investițiile în energia offshore
Proiectul legii care permite instalarea de centrale eoliene offshore în Marea Neagră a fost adoptat ieri în ședința de guvern și acum merge spre aprobare în Parlament. Potențialul de energie eoliană offshore al României, evaluat pe baza estimărilor Băncii Mondiale, prezintă o capacitate teoretică de 76GW, 22GW sub formă de turbine fixe și 54GW sub formă de turbine plutitoare. „În termen de trei luni de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Ministerul Energiei inițiază procedurile pentru realizarea unui studiu de specialitate în vederea pregătirii procesului de concesiune și a activităților de explorare, construcție și exploatare a centralelor electrice eoliene offshore”, stipulează draftul de act normativ.
Electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia
Este cea mai aglomerată rută feroviară în sezonul estival, dar și una care le provoacă pasagerilor mari neplăceri. Electrificarea căii ferate Constanța-Mangalia (43 km) a făcut ieri un pas important, după ce Executivul a aprobat ieri indicatorii tehnici ai proiectului așteptat de peste 30 de ani. Investiția este estimată la 1,6 miliarde de lei (inclusiv TVA) și ar fi trebuit inițial să fie făcută cu fonduri din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), dar pentru că risca să nu se încadreze în intervalul de timp impus de acest plan, ea a fost mutată pe Fondul de Modernizare. Pe lângă electrificare, proiectul mai prevede dublarea și reabilitarea căii de rulare. Linia Constanța - Mangalia este o continuare a Magistralei 800 București-Constanța, componentă a Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică). Acum viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră, iar remorcarea trenurilor este asigurată cu locomotive diesel.