Suspiciunile legate de aeronava inchiriata de administratia prezidentiala pentru a-i asigura lui Traian Basescu un zbor in Arabia Saudita in 3 august 2005, se adancesc. La mai bine de 24 de ore de la primul comunicat emis de Cotroceni, care sustinea ca ancheta jurnalistica a Antenei 3 este un atac la adresa presedintelui si o dezinformare, luni, putin dupa ora 21:00 Palatul Cotroceni emite un larg raspuns care cuprinde nu mai putin de 12 anexe.
Acest raspuns nu lamureste de loc felul in care compania Mia Airlines despre care existau date certe ca preluase avioane care efectuau trafic de arme in zone interzise a fost aleasa de presedintele Basescu sa-l duca in Arabia Saudita, intr-o misiune oficiala. Traian Basescu, ca ministru al Transporturilor inainte de anul 2000, avea cunostinta despre rapoartele inspectorilor ONU la Bucuresti, care surprinsesera unul din aceste avioane cu marca BAC 1-11, fabricat si in Romania, ca fiind utilizat in operatiuni ilegale de Viktor Bout.
Credem ca ne aflam la inceputul unui urias scandal international cu implicatii catastrofale pentru imaginea lui Traian Basescu, abia reintors la Cotroceni, dupa suspendare. Traian Basescu urmeaza sa se intalneasca la Bruxelles cu liderii PPE si cu presedintele CE, Barroso. Evident ca scandalul cu arme murdare, il pune pe Basescu in situatii delicate in dialogul de la Bruxelles. Vom reveni pe larg cu noi date despre acest caz care pune o tara NATO pe harta traficului ilegal de arme, protejat de la cel mai inalt nivel.
________________________
Conform dezvaluirilor facute, sambata, in cadrul emisiunii "Exces de Putere", administratia prezidentiala a comandat in 2005, de la o companie privata, un zbor catre Arabia Saudita. Nu exista confirmari oficiale ca presedintele Traian Basescu ar fi folosit aceasta cursa, dar in aceea perioada se afla la Neptun, iar zborul respectiv a decolat de pe aeroportul Kogalniceanu.
De altfel, nicio institutie din Romania nu a recunoscut sa fi folosit serviciile companiei private, iar zborul a fost inregistrat ca fiind contractat de Presedintie.
Potrivit unui raport al Natiunilor Unite, compania ar fi fost implicata in traficul de armament.
In prima faza, la intrebarile jurnalistilor Antenei 3, care au trimis administratiei prezidentiale mai multe intrebari importante care fac referire la zborul catre Arabia Saudita, Traian Basescu a dat un singur raspuns - "Nu am fost la Riad".
Ulterior, Administratia Prezidentiala a postat pe site-ul institutiei un comunicat care arata ca dezvaluirile facute la zborul misterios nu au fost nefondate.
"In data de 2 august 2005 Administratia Prezidentiala a initiat procedurile de pregatire a unui zbor pentru urmatoarea zi, 3 august 2005, cu traseul Aeroportul International "Aurel Vlaicu" Baneasa-Bucuresti - Aeroportul "Mihail Kogalniceanu" din Constanta - Aeroportul din Riad (Regatul Arabiei Saudite) - Aeroportul "Mihail Kogalniceanu" din Constanta - Aeroportul International "Aurel Vlaicu" Baneasa-Bucuresti; mentionam ca vizita domnului presedinte Traian Basescu la Riad urma sa fie prilejuita de participarea la ceremonia de prezentare a condoleantelor cu ocazia mortii Regelui Fahd Ibn Abdul Aziz Al Saud al Regatului Arabiei Saudite. Mai mentionam ca oprirea aeronavei pe Aeroportul "Mihail Kogalniceanu" din Constanta urma sa aiba loc deoarece domnul presedinte Traian Basescu se afla in acea zi pe litoralul Marii Negre", se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale, postat luni seara pe site-ul institutiei.
Potrivit sursei citate, din ratiuni de ordin organizatoric, vizita la Riad a presedintelui nu a mai putut avea loc.