CA LA NOI! ● Modernizare europeană în haine româneşti
Considerat pînă de curînd oraşul bordurilor de lux, Bucureştiul se
poate lăuda cu o nouă titulatură:capitala gropilor. Modernizăm liniile
de tramvai,dar uităm să acoperim găurile şi să semnalizăm conform
legii lucrarea în cauză. Este şi motivul pentru care în ultimele cinci
luni peste 484 de maşini au fost avariate din cauza şanţurilor rămase
neastupate.
CA LA NOI! ● Modernizare europeană în haine româneşti
Considerat pînă de curînd oraşul bordurilor de lux, Bucureştiul se poate lăuda cu o nouă titulatură:capitala gropilor. Modernizăm liniile de tramvai,dar uităm să acoperim găurile şi să semnalizăm conform legii lucrarea în cauză. Este şi motivul pentru care în ultimele cinci luni peste 484 de maşini au fost avariate din cauza şanţurilor rămase neastupate.
Bucureştenii dau din ce în ce mai mult în gropi! Bineînţeles, în gropile lăsate neastupate în urma aşa-ziselor lucrări de modernizare, în care sunt tocaţi bani grei din buzunarul contribuabililor.
În timp ce cireaşa de pe tort este luată de primărie şi de firmele implicate, bucureştenii îşi culeg tot mai des autoturismele de prin şanţurile rămase în urma lucrărilor. Exemplul concret: modernizarea liniei de tramvai 34 – pe Şoseaua Mihai Bravu pînă în Berceni – a creat un adevărat haos într-un Bucureşti şi aşa sufocat şi îmbîcsit de cele cîteva sute de lucrări începute şi multe abandonate. De luni întregi se lucrează de zor şi nu se mai termină. Puzderia de muncitori, grămezile de moluz, praf, macaralele ce ocupă o întreagă intersecţie, gropi la tot pasul, indicatoare şi balize de semnalizare care lipsesc cu desăvîrşire. În trafic, de poliţist a rămas doar caşcheta, căci omul legii a devenit de-a dreptul neputincios. Iar aplicarea legii, simplă utopie!
AVEM GROPI, N-AVEM VALOARE! "Ia groapa neamule! Ieftine şi bune ca în Bucureşti nicăieri în lume nu ai să găseşti!" Cam aceasta ar trebui să fie deviza omului pe care îl loveşte norocul să circule pe traseul Mihai Bravu – Berceni. "Nu ştim domnişoară cînd o să se termine calvarul ăsta cu lucrările. Nu se mai respectă regulile, nu mai avem pe unde să circulăm, uitaţi-vă, e locul şi groapa. Iar pe timp de noapte, dacă nu cunoşti zona, te-ai ars", ne-a povestit un şofer revoltat de situaţie.
NE-AM LUAT BANII, CE NE PASĂ? Cei implicaţi în problemă nu sunt deloc afectaţi. Ca de obicei, nu există vinovaţi, doar ţapi ispăşitori. Ei ştiu una şi bună: ne modernizăm. Ce mai contează că nu avem indicatoare, că nu semnalizăm conform legii aceste lucrări sau că am ajuns să dăm în gropi la tot pasul. "Nu ştiu care este problema cu semnalizarea. Noi ne-am ocupat de realizarea liniilor de tramvai. De gropi şi de restul răspund alte firme: DELTA ACM, Luxten. Sîntem firmă serioasă, nu ca alţii", ne-a declarat ieri directorul firmei Mari Vila Com, executantul lucrării de refacere a terasamentului. În rest, tăcere. Căci firma DELTA ACM o recunoaştem din prima ca fiind o veche "colaboratoare" a Primăriei Capitalei încă de pe vremea celebrelor borduri.
POLIŢIŞTII, LA ADĂPOST! După ce ne-am convins cu ochii noştri că pe traseul Mihai Bravu – Berceni indicatoarele de semnalizare nu prea există, ne-am interesat la Poliţia Rutieră ce se întîmplă în astfel de cazuri. Răspunsurile primite de la Constantin Stroescu de la Brigada Poliţiei Rutiere a Capitalei ne-au confirmat faptul că legile există, dar nu sînt aplicate. Nici chiar de oamenii legii . "Da, în ultimele cinci luni 484 de maşini au fost avariate din cauza gropilor. Motivele sînt diverse: fie din cauza nesemnalizării lucrărilor, fie a ploilor care au dus la formarea unor gropi. Noi ne facem datoria. Când vin să ia avizul de la Poliţia Rutieră, necesar pentru desfăşurarea lucrării, în acel aviz beneficiarii trec toate indicatoarele necesare pentru semna-lizarea corespunzătoare". Teoretic da, am adăuga noi. Cu practica stăm mai greu. Mai mult, cu puţină "bunăvoinţă" oamenii legii au tot dreptul să dea amenzi usturătoare dacă sesizează astfel de nereguli. Nu s-a produs pînă acum minunea. Mai aşteptăm. Pînă una alta, pietoni şi şoferi bucureşteni vă rugăm daţi fără grijă în gropi căci raţia este asigurată chiar şi pentru următorii zece ani.
Şoferi, feriţi-vă de intersecţia Cuza – Titulescu!
Pe alocuri, în circulaţia Bucureştiului legea se lipeşte de realitatea străzii ca nuca-n perete. Tu circuli pe o arteră, respecţi indicatoarele plantate de "administratorul drumului", dar agentul îţi ia permisul. Acoperit de lege. Intersecţia Bd. Titulescu – Bd. Cuza ilustrează o realitate asemănătoare dreptăţii rabinului: toţi au dreptate.
Mi s-a întîmplat să intru de pe Bd. Al. Ioan Cuza pe Bd. Nicolae Titulescu. Evident, am cedat trecerea. Ca în manual. Dar nu mi-a folosit la nimic. Sensul căruia i-am acordat prioritate nu mai există. Sau, există, dar pe... contra-sens. Explic mai precis. Din Calea Gri-viţei (din dreptul podului Basarab) spre Bd. Titulescu, circulaţia s-a mutat pe o singură arteră: Titulescu – Griviţei. Cu dublu sens. Deci, venind dinspre Bd Cuza, trebuie să dai prioritate sensului menţionat. Dar pentru asta trebuie să cunoşti noua topografie a intersecţiei. Să te avertizeze cineva că sensul căruia tu trebuie să-i dai prioritate s-a mutat pe sens ... opus.
Că s-a închis o arteră, că este şantier, că s-a schimbat ceva în viaţa intersecţiei, că nu mai e configuraţia pe care o ştiai acum un an şi ceva. Nimic. Administratorul drumului trebuia să reglementeze circulaţia în aşa fel încît, atent şi de bună credinţă fiind, să nu greşeşti.
Chiar asta mi s-a întîmplat. Dar l-am lovit pe altul care venea de pe noua arteră şi mi-a tăiat calea observînd un loc de parcare în dreapta mea. Avea prioritate. Dar şi eu aveam dreptate: aveam prioritate pe stil vechi. Şi agentul avea dreptate: trebuia şi el să dea cuiva dreptate. Nu putea socoti ca rabinul. Aşadar, feriţi-vă de intersecţia Titulescu – Cuza! Fiindcă toată lumea are dreptate. (Răzvan Bărbulescu)
Citește pe Antena3.ro