x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Centura Bacăului, azi o vedem şi nu e

0
Autor: Mirela Romanet 23 Iul 2008 - 00:00
Centura Bacăului, azi o vedem şi nu e


Oraşul Bacău nu are şosea de centură. Cum o asemenea lipsă nu dădea bine, administraţia lui Romeo Stavarache a recurs la un şiretlic. "A luat" o variantă ocolitoare prin comuna Letea Veche, limitrofă municipiului Bacău, şi a botezat-o pompos centură.

Oraşul Bacău nu are şosea de centură. Cum o asemenea lipsă nu dădea bine, administraţia lui Romeo Stavarache a recurs la un şiretlic. "A luat" o variantă ocolitoare prin comuna Letea Veche, limitrofă municipiului Bacău, şi a botezat-o pompos centură.


Varianta ocolitoare, de 18 kilometri, cu două sensuri de mers, fusese făcută în timpul guvernării PSD. Aceasta este marea centură ocolitoare pe care se desfăşoară în prezent tot traficul greu. Nu numai maşinile mari, care vor să ocolească Bacăul, ci şi cele care vor să intre în oraş trebuie să facă acest ocol. Motivul este simplu. Podul de peste Bistriţa, care permitea intrarea în oraş este în reparaţii capitale de aproape doi ani. Sute de maşini mari străbat zilnic varianta ocolitoare a municipiului Bacău. Unele dintre ele vor să intre în oraş, altele vor să-l ocolească. Drumul este îngust, cu două sensuri de mers. Din cauza căldurii, laturile şoselei s-au deformat hidos, pentru că din construcţie ea nu a fost menită să preia un trafic atît de intens ca acesta de acum. Unul după altul, tirurile intră pe variantă cu avînt, dar denivelările de pe marginea şoselei îi determină foarte repede pe şoferi să încetinească. Traficul se desfăşoară greu, mai ales la sfîrşit de săptămînă.

"E-al naibii. Uite, am prins mai devreme un nod. Au oprit doi deştepţi cu tirul pe dreapta şi au blocat practic circulaţia. Acum nu-s nici oamenii de vină, or fi avut probleme, că i-am văzut pe sub cabină, dar nici nu au refugii pe toată uliţa asta pe care sîntem obligaţi să mergem", a povestit cu năduf unul dintre şoferii care reuşiseră să spargă blocada de maşini care erau nevoite să se descurce pe un singur fir. Şi deşi toată povestea a durat mai bine de jumătate de oră, în zonă nu a apărut nici un poliţist. Şoferii au aplicat regula bunului simţ.


LIBERALII AU PREFERAT BÎRLADUL. Adevărata centură, cu refugii, patru benzi şi regim de autostradă ar fi trebuit să fie demarată, dacă nu în 2004, data la care a fost aprobat la Ministerul Transporturilor şi Locuinţei un proiect de prefezabilitate, măcar în 2005. Banii urmau să vină din derularea unui contract BIRD, iar valoarea proiectului se ridică la aproape 85 de milioane de euro. Doar că, de la data aprobării proiectului de prefezabilitate şi pînă la demararea primilor paşi a intervenit o schimbare majoră. A plecat de la guvernare PSD şi a venit PNL. Automat şi priorităţile s-au schimbat. "La vremea respectivă eu eram secretar de stat şi ştiu că pentru derularea acestui contract erau aprobate două proiecte. O şosea de centură la un oraş important din Ardeal şi una în municipiul Bacău.

Nu ştiu cum de au ajuns liberalii la concluzia că este mai important să se facă o şosea de centură la Bîrlad, unde trec 10 maşini pe zi, dar, mă rog, fiecare guvernare îşi stabileşte priorităţile ei", ne-a declarat Sergiu Sechelariu, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor şi Locuinţei în guvernarea PSD. Atît de mult au fost interesaţi liberalii de proiectele în derulare de la Ministerul Transporturilor, încît Ludovic Orban declara senin în faţa ziariştilor băcăuani în timpul campaniei electorale că "am găsit proiectul şoselei de centură din Bacău într-un sertar prăfuit de la minister. Era uitat pe acolo de cîţiva ani", arăta ministrul cu doar două luni în urmă.


GOGORIŢĂ ELECTORALĂ. Pe timpul campaniei electorale, primarul Romeo Stavarache nu s-a sfiit să-şi treacă la capitolul realizări şoseaua de centură. Deşi nu are nici un merit, nu a fost adusă nici măcar o roabă de nisip pe undeva pe unde ar putea fi centura ocolitoare, Stavarache, ingenuu ca o fată mare, clama că a rezolvat problema şoselei de centură, ba chiar a pus şi bannere prin oraş cu măreaţa realizare. Asta în ciuda faptului că pe site-ul primăriei, Stavarache spune cu totul altceva. "Pînă în acest moment, în cadrul acestui (sic!) contract s-a revizuit studiul de fezabilitate,

s-au stabilit aliniamentele şoselei de centură, au început ridicările topografice şi realizarea studiilor geotehnice şi s-a introdus în proiect legătura cu DN11, care duce spre Braşov. Conform contractului, faza de proiectare şi de achiziţie a terenurilor se va finaliza în prima parte a anului 2008, în perioada iulie-octombrie 2008 fiind programată achiziţia/ofertarea executantului lucrărilor de construcţie. Începerea lucrărilor este programată a avea loc la sfîrşitul anului 2008, termenul de execuţie fiind de 31 de luni", declară Romeo Stavarache, pe site-ul primăriei.


VARIANTE DE TRASEU. Varianta iniţială de traseu prevedea străpungerea prin nordul municipiului şi ar fi făcut legătură dintre E85 cu drumul naţional care duce către Piatra Neamţ. În acelaşi proiect mai erau prevăzute şi două poduri, unul peste Bistriţa şi celălalt peste Siret. În momentul de faţă nimeni nu ştie care va fi traseul, şi dacă au început negocierile pentru achiziţia terenurile peste care va trece şoseaua de centură. Printre funcţionari se vehiculează două trasee. Unul prin nordul municipiului, dar pe un alt traseu decît cel de pe vremea PSD, şi unul prin sud. Lungimea totală a şoselei de centură ar avea 39 de kilometri. Am încercat să-l întrebăm pe Romeo Stavarache care ar fi varianta asupra căreia s-a oprit într-un final şi dacă au început tratativele pentru achiziţia terenului peste care va trece şoseaua de centură. Iniţial primarul a răspuns la telefon, apoi, cînd a realizat că la celălalt capăt al firului este un ziarist care nu-i înalţă ode, a închis telefonul şi nu a mai răspuns. Menţionăm că este vorba despre telefonul mobil de serviciu plătit din banii comunităţii.


CONTRACTUL. În ceea ce priveşte privind contractul de construcţie al Centurii Bacău, acesta a fost semnat la data de 27.07.2007 cu JV Schüssler – Plan – Search Corporation. În urma revizuirii Studiului de Fezabilitate s-a luat decizia includerii în acest proiect a încă unui tronson de 7,377 km, ce leagă DN2 de DN11. Stadiul de proiectare este realizat în proporţie de 60%. În 18.03.2008 a fost publicat anunţul de invitaţie la precalificare. Începerea execuţiei lucrărilor este estimată pentru sfîrşitul anului 2008.

 

Priorităţi

"Ştiu că pentru derularea acestui contract erau aprobate două proiecte. O şosea de centură la un oraş din Ardeal şi una în Bacău. Nu ştiu cum de au ajuns liberalii la concluzia că este mai important să se facă o şosea de centură la Bîrlad, unde trec 10 maşini pe zi, dar fiecare guvernare cu priorităţile ei"
Sergiu Sechelariu, fost secretar de stat la Ministerul Transporturilor şi Locuinţei

Citeşte mai multe despre:   special,   două,   centura,   bacau

 



Mai multe titluri din categorie

Misterul rivalității dintre Macedonski și Eminescu

Misterul rivalității dintre Macedonski și Eminescu
Galerie Foto Alexandru Macedonski a trăit, fără îndoială, o viață tumultuoasă în care a cheltuit mai mult decât îl țineau buzunarele. A fost, ca cetățean, colțos, înfășurat în aere aristocrate, avid după recunoaș...

SPP s-a dotat, înainte de Ziua Națională, cu aplicații informatice în valoare de peste 20 de milioane de lei

SPP s-a dotat, înainte de Ziua Națională, cu aplicații informatice în valoare de peste 20 de milioane de lei
Galerie Foto Serviciul de Protecție și Pază, instituția care se ocupă cu protejarea demnitarilor, cheltuie peste 20 de milioane de lei pentru dotări hardware și software. 16 loturi ale unui contract-cadru au fost atribuite,...

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 
Unul dintre cele mai importante momente din istoria românilor, cel în care Marea Adunare de la Alba Iulia a votat unirea Transilvaniei cu România, la 1 decembrie 1918, a avut loc tot în timpul unei pandemii, şi...

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”
Galerie Foto Prilejuit de Ziua Națională a României, dialogul cu istoricul Ioan-Aurel Pop, președinte al Academiei Române și una dintre puținele voci limpezi și neatârnate ale prezentului nostru răscolit de incertitudini,...

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere
Istoria este rotundă și se repetă, este o un proverb popular. Proverb care se aplică, pare-se, ad-litteram când vorbim despre politica din România. Între ianuarie 1918, anul Mari Uniri, și sfârșitul anului...

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro
Ministerul Culturii a finalizat, la mijlocul acestei luni, licitația privind atribuirea unui contract referitor la elaborarea documentației și execuția lucrărilor pentru amenajarea, la Timișoara, a Muzeului...

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională
Galerie Foto A fost „Black Friday” la avansări în grad, de Ziua Națională a României. In acest an, printre cei propuși la grade înalte se numără personaje ciudate: un chestor in cadrul Ministerului de Interne - abonat...

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID
Galerie Foto Compania deținută de omul de afaceri Mihai Matei, președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, a primit, recent, de la Administrația Națională a Penitenciarelor un contact de peste...

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară
Interviu cu Valeriu Tabără, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” Fără capacități de prelucrare a materiei prime, valoarea producției în anul...

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii
Conflict între polițiști și sindicaliști, în Argeș. Oamenii legii le cer socoteală celor care îi reprezintă. Un ofiţer din cadrul Secţiei 4 Poliţie Piteşti a postat un mesaj public în care își arată dez...

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro
Galerie Foto Cabinetul PNL-PSD-UDMR, condus de generalul Nicolae Ciucă și căruia, mâine, Parlamentul României îi va acorda votul de învestitură, este putred de bogat, pe persoanele fizice care îl compun. Cei 23 de membri ai...

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement
Ministrul desemnat al Digitalizării, Florin Roman susține că PNL și PSD mai au de lucrat la capitolul încredere. El mai spune că rotația premierilor se va produce în baza unui gentlemen's...

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi
Galerie Foto Dependent de morfină, viciu căpătat în Franța, în urma unui tratament medical prescris împotriva gutei, Alexandru Odobescu (1834-1895) mai avea o slăbiciune: femeile tinere. Combinația droguri + dame frumoase...

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat
Instituția condusă de Anca Dragu a majorat, săptămâna trecută, prețul stabilit în august pentru achiziția unei instalații de conferință destinate unei singure săli din Palatul Parlamentului, costul final...

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară
Galerie Foto În urmă cu doi ani, cam pe această vreme, la 112 suna un bărbat disperat: tocmai ce-l alergase ursul pe uliță. Dialogul cu dispecerul de la Poliție, timp de câteva minute, a fost halucinant: „capetele de...
Serviciul de email marketing furnizat de