x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Clientul misterios de la DSVSA Argeș a comandat pizza

Clientul misterios de la DSVSA Argeș a comandat pizza

de Mariana Zaharia    |    19 Iul 2022   •   07:20
Clientul misterios de la DSVSA Argeș a comandat pizza

Să cumperi orice a devenit acum floare la ureche. La modă sunt grupurile de vânzări de pe rețelele de socializare, unde găsești de la lapte, ouă, carne și legume până la sobe sau lemne.

Cea mai eficientă metodă de control pe această linie este „clientul misterios”, spun inspectorii. Ei comandă ca și cum ar fi simpli consumatori și apoi merg în control. Ultima comandă făcută în Argeș de angajații Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor a fost de pizza, după o plângere. 

Inspectorii DSVSA au fost sesizați că o pizzerie nu respectă normele de igienă, așa că au pus mâna pe telefon și au comandat pizza cu de toate, la o adresă civilă, nu la sediul instituției, ca să nu dea de gândit. Comanda a ajuns rapid, dar inspectorul și-a dat seama că geanta de transport nu era dezinfectată și nici mașina nu era una potrivită. Practic, consumatorul misterios a primit o pizza pe care i-a fost teamă să o mănânce. A urmat un control în toată regula, după care pizzeria a fost amendată pentru alte nereguli și, la final, s-a aflat că cel care a reclamat nu a fost un client, ci un concurent. 

Medicamente fără rețetă, pe internet 

Tot „clientul misterios” de la DSV Argeș a cerut medicamente de pe internet și a primit unele pentru care i s-ar fi cerut rețetă, dacă mergea în farmacie. Lucru care l-a costat scump pe comerciant, căci a rămas fără activitate o vreme.

Inspectorii sanitar-veterinari spun că oamenii trebuie să fie foarte atenți la ce comandă și la ce primesc și că sunt permanent cu ochii pe cei care vând pe grupuri de pe rețele de socializare.

„Clientul misterios a dat comandă, a așteptat să vadă ce primește și apoi a urmat un control, fie la comercianți persoane private, fie la firme. La unii am mers chiar cu poliția, pentru că dacă nu ne primeau în curte, nu aveam altă soluție. Îi sfătuiesc pe oamenii care cumpără de pe internet să facă două lucruri: la alimente să verifice cum le-au fost aduse și la ce nu este perisabil, să deschidă coletul înainte să plece curierul. De ce spun asta? Pentru că degeaba arată bine în poze carnea sau brânza și dacă se pleacă în regulă cu produsul, dacă el e aruncat în portbagaj sau ținut în căldură. Este o regulă simplă, ce trebuie livrat cald, să fie cald la primire, ce trebuie livrat rece, să nu fie încins”, a explicat pentru „Jurnalul”, Sorin Sorescu, directorul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Argeș.

În luna iunie, DSVSA Argeș a retras de la comercializare peste 10.000 de kilograme de alimente. Multe erau ieșite din termenul de valabilitate. Valoarea lor este de aproape 63.000 de lei. 

×