x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea

0
Autor: Irina Cristea 19 Iul 2009 - 00:00
Eurosport şi-a luat tainul de la Elena Udrea Sebastian Marcovici/NewsIn


Acţiunile de promovare a turismului românesc, având-o în prim plan pe ministrul Elena Udrea, scot la iveală noi informaţii care arată cu câtă uşurinţă este cheltuit banul public, când scandalul Ridzi – Ziua Tineretului nici n-a apucat bine să se stingă.



Pentru campania de promovare "Romania, land of choice", care urmează să intre în grila de publicitate a postului Eurosport din august până în decembrie, autorităţile de la Bucureşti plătesc un milion de euro pentru 1.025 de spoturi publicitare. Campania de promovare pe acelaşi post de televiziune a costat Croaţia 400.000 de euro, sumă care a inclus 805 spoturi. O diferenţă mare ce ridică noi semne de întrebare asupra modului în care Ministerul Turismului a pus la punct această "ofensivă de marketing naţional" începută la spartul târgului. Unde mai pui că eficienţa unei campanii începute în august este cel puţin îndoielnică: valul turistic estival e ca şi spart, iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

Ministerul Turismului a reuşit "performanţa" de a plăti un milion de euro pentru promovarea României ca destinaţie turistică pe Eurosport. Dincolo de amănuntul că alte state vecine încep campanii similare în primele luni ale anului şi nu la spartul târgului turistic (în perioada august-decembrie), promovarea de pe Eurosport costă mult mai puţin pentru Croaţia, de exemplu. Şi asta nu pentru că ţara de la Mediterană s-a impus de ani buni drept o destinaţie turistică apreciată. După cum reiese din cifrele anunţate de Ministerul Turismului de la Zagreb, clipurile de promovare pentru Croaţia sunt cu doar 220 mai puţine decât cele ale României dar costă cu mai bine de 50% mai puţin.

SE IESE ÎN PIERDERE?
Socoteala e destul de simplă. Croaţia şi-a propus, pentru anul 2009, o campanie de promovare pe Eurosport International şi Eurosport 2 în valoare de 3 milioane de kuna, adică puţin peste 408.000 de euro. A început-o la 2 februarie şi a încheiat-o la 31 mai, potrivit datelor furnizate Jurnalului Naţional de către Centrul Naţional de Turism din Croaţia. Cu alte cuvinte, totul a fost planificat din timp, calculat şi aprobat printr-o decizie adoptată la sfârşitul anului 2008. Lucru care ar fi fost dificil în România, unde Ministerul Turismului a reapărut în "grila" guvernamentală abia în ianuarie 2009.

Pentru a-şi promova destinaţiile turistice, Croaţia a ales "The Mediterranean, as it once was" ("Mediterana, aşa cum era odinioară" - n.r.) drept slogan şi patru posturi internaţionale pentru difuzarea spoturilor sale televizate: CBB, BBC World, Euronews şi, desigur, Eurosport. Postul paneuropean de sport a difuzat, în urma contractului, 255 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport International şi 550 de spoturi de 30 de secunde pe Eurosport 2. În total, 805 spoturi pe durata a trei luni.

Pentru România, Eurosport urmează să difuzeze 1.025 de spoturi similare (30 de secunde) pe durata a patru luni, contra sumei de un milion de euro. Contractul de un milion mai include 325 de billboard-uri de şase secunde şi 9 milioane de bannere difuzate pe internet.

Reiese că difuzarea unui spot costă Croaţia 506 euro în timp ce, pentru România, preţul urcă la 975 de euro. Aproape de două ori mai scump pentru o campanie de o eficienţă cel puţin îndoielnică, dat fiind că va fi lansată în august, când valul turistic estival e ca şi spart iar planurile pentru cel de iarnă sunt deja gata pentru turiştii care chiar ştiu ce vor.

PORTRET-ROBOT DE TURIST
Există însă posibilitatea ca nu acestor turişti să li se adreseze campania pusă la punct de ministerul doamnei Udrea. Asta în cazul în care chiar există un public ţintă bine indentificat, pentru că acest lucru nu reiese din informaţiile furnizate de minister.

La solicitarea Jurnalului Naţional, ministerul a încercat să prezinte "portretul-robot" al persoanelor care vor vibra şi vor reacţiona pozitiv la campania de promovare "Romania - land of choice". Astfel, publicul-ţintă vizat este alcătuit din "adulţi activi, dinamici şi dornici de aventură, pasionaţi de sport, cu venituri mici şi medii, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice", se arată într-un paragraf al faxului remis Jurnalului Naţional. Următorul paragraf ne pune faţă-n faţă cu un cu totul altfel de potenţial turist în România: "adulţi activi, cu venituri medii şi mari, bine informaţi, atenţia la evoluţiile din mediul de afaceri, în căutare de destinaţii turistice noi şi unice".

Cum ar veni, şi sărăcii, şi bogaţii lumii au drept punct comun planurile de vacanţă într-un loc nou şi unic. Dincolo de problemele şi grijile care-i despart, oferta turistică a României îi uneşte şi li se adresează deopotrivă. Desigur, cu condiţia să fie activi.
CONDUCEREA EUROSPORT TACE
Pentru a înţelege mai bine detaliile contractului semnat cu Ministerul român al Turismului, am solicitat precizări şi din partea conducerii Eurosport SA. Am transmis o serie de întrebări mai multor oficiali ai postului, la cartierul general din Paris. Jurnalul Naţional a încercat să obţină răspunsuri de la directorii de comunicare Heather Bowler şI Michelle Gilbert, directorul pentru relaţii cu mass-media, Bertrand Bridon, şi lui Sasha Leyere, persoana care, potrivit surselor noastre, ar fi semnat contractul din partea Eurosport. Niciuna dintre persoanele contactate nu a reacţionat la demersul nostru.

În mesajele transmise celor patru oficiali ai postului, Jurnalul Naţional a solicitat detalii despre spoturile de promovare a României care au fost difuzate de Eurosport în timpul finalelor turneului Roland Garros (desfăşurat în perioada 24 mai - 7 iunie 2009). "De cine au fost plătite aceste spoturi? De către Ministerul Turismului sau de către o entitate comercială din România?" a fost una dintre întrebările adresate conducerii postului. Jurnalul Naţional a mai încercat să afle dacă difuzarea acestor clipuri publicitare a fost considerată un "bonus" pentru contractul semnat ulterior.

22 DE MILIOANE DE TELESPECTATORI
Grupul Eurosport deţine cinci canale de televiziune: Eurosport, Eurosport 2, Eurosportnews, Eurosport Asia-Pacific şi, mai nou, Eurosport HD (lansat anul trecut).
Considerat "destinaţia numarul 1" pentru telespectatorii interesaţi de evenimente şi ştiri sportive, Eurosport s-a lansat acum 20 de ani şi se poate lăuda, în prezent, cu 22 de milioane de telespectatori zilnic, provenind din 59 de ţări.
Este singurul post specializat pe sport care transmite în 20 de limbi, potrivit informaţiilor de pe site-ul oficial al grupului. Site-ul eurosport numără aproape 10 milioane de vizitatori unici în fiecare lună. Din ianuarie 2001, Eurosport este deţinut în proporţie de 100% de TF1, lider pe piaţa mediatică franceză. Principal acţionar în cadrul TF1 este grupul Bouygue, cu interese şi în România.

Citeşte mai multe despre:   special,   national,   ministerul,   eurosport,   croatia,   spoturi

 



Mai multe titluri din categorie

Misterul rivalității dintre Macedonski și Eminescu

Misterul rivalității dintre Macedonski și Eminescu
Galerie Foto Alexandru Macedonski a trăit, fără îndoială, o viață tumultuoasă în care a cheltuit mai mult decât îl țineau buzunarele. A fost, ca cetățean, colțos, înfășurat în aere aristocrate, avid după recunoaș...

SPP s-a dotat, înainte de Ziua Națională, cu aplicații informatice în valoare de peste 20 de milioane de lei

SPP s-a dotat, înainte de Ziua Națională, cu aplicații informatice în valoare de peste 20 de milioane de lei
Galerie Foto Serviciul de Protecție și Pază, instituția care se ocupă cu protejarea demnitarilor, cheltuie peste 20 de milioane de lei pentru dotări hardware și software. 16 loturi ale unui contract-cadru au fost atribuite,...

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 

Marea Unire din 1918, în plină molimă. Mărgele din usturoi, în loc de mască 
Unul dintre cele mai importante momente din istoria românilor, cel în care Marea Adunare de la Alba Iulia a votat unirea Transilvaniei cu România, la 1 decembrie 1918, a avut loc tot în timpul unei pandemii, şi...

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”

EXCLUSIV. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, declarații tulburătoare: „Azi suntem obligați să fim mici, fiindcă nu mai avem oameni de stat și nici strategie națională”
Galerie Foto Prilejuit de Ziua Națională a României, dialogul cu istoricul Ioan-Aurel Pop, președinte al Academiei Române și una dintre puținele voci limpezi și neatârnate ale prezentului nostru răscolit de incertitudini,...

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere

Viața politică și luptele pentru guvernare în anul Marii Uniri și asemănările epocii cu războaiele de astăzi pentru putere
Istoria este rotundă și se repetă, este o un proverb popular. Proverb care se aplică, pare-se, ad-litteram când vorbim despre politica din România. Între ianuarie 1918, anul Mari Uniri, și sfârșitul anului...

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro

Muzeul Național al Revoluției Anticomuniste va fi gata, în doi ani, la Timișoara și costă 1,1 milioane de euro
Ministerul Culturii a finalizat, la mijlocul acestei luni, licitația privind atribuirea unui contract referitor la elaborarea documentației și execuția lucrărilor pentru amenajarea, la Timișoara, a Muzeului...

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională

Exclusiv: Black Friday la Poliție. Spirala chestorilor, de Ziua Națională
Galerie Foto A fost „Black Friday” la avansări în grad, de Ziua Națională a României. In acest an, printre cei propuși la grade înalte se numără personaje ciudate: un chestor in cadrul Ministerului de Interne - abonat...

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID

Bazele de date ale deținuților din România, rescrise de o firmă care a dezvoltat, pentru OMS, platforma de distribuție a vaccinurilor anti-COVID
Galerie Foto Compania deținută de omul de afaceri Mihai Matei, președinte al Asociației Patronale a Industriei de Software și Servicii, a primit, recent, de la Administrația Națională a Penitenciarelor un contact de peste...

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară

Dezvoltarea capacităților de producție în industria alimentară trebuie să devină prioritară
Interviu cu Valeriu Tabără, președintele Academiei de Științe Agricole și Silvice „Gheorghe Ionescu-Șișești” Fără capacități de prelucrare a materiei prime, valoarea producției în anul...

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii

Polițiștii din Argeș - supărați pe sindicatul de la București și pe legile care le mănâncă banii
Conflict între polițiști și sindicaliști, în Argeș. Oamenii legii le cer socoteală celor care îi reprezintă. Un ofiţer din cadrul Secţiei 4 Poliţie Piteşti a postat un mesaj public în care își arată dez...

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro

Miniștrii Guvernului Ciucă locuiesc într-un hectar de case, dețin 343.000 de metri pătrați de pământ și au în conturi câteva milioane de euro
Galerie Foto Cabinetul PNL-PSD-UDMR, condus de generalul Nicolae Ciucă și căruia, mâine, Parlamentul României îi va acorda votul de învestitură, este putred de bogat, pe persoanele fizice care îl compun. Cei 23 de membri ai...

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement

Roman: Rotația premierilor PNL și PSD, în baza unui gentlemen's agreement
Ministrul desemnat al Digitalizării, Florin Roman susține că PNL și PSD mai au de lucrat la capitolul încredere. El mai spune că rotația premierilor se va produce în baza unui gentlemen's...

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi

Alexandru Odobescu, o moarte învăluită în misterul unui amor cu năbădăi
Galerie Foto Dependent de morfină, viciu căpătat în Franța, în urma unui tratament medical prescris împotriva gutei, Alexandru Odobescu (1834-1895) mai avea o slăbiciune: femeile tinere. Combinația droguri + dame frumoase...

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat

556.000 de lei, băgați în sistemul de conferințe pentru „Salonul Alb” de la Senat
Instituția condusă de Anca Dragu a majorat, săptămâna trecută, prețul stabilit în august pentru achiziția unei instalații de conferință destinate unei singure săli din Palatul Parlamentului, costul final...

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară

Povestea satului care înjură 112 și alungă urșii cu muzica populară
Galerie Foto În urmă cu doi ani, cam pe această vreme, la 112 suna un bărbat disperat: tocmai ce-l alergase ursul pe uliță. Dialogul cu dispecerul de la Poliție, timp de câteva minute, a fost halucinant: „capetele de...
Serviciul de email marketing furnizat de