Sursele mai spun că nu a fost niciodată considerat angajatul RAR, cu atât mai puțin ar fi fost perceput drept director, dar era cunoscut ca omul care rezolvă orice problemă cu orice mașină. Anchetatorii se așteaptă ca după ce a fost „săltat” de polițiști să ofere informații despre mafia traficului de mașini aduse din străinătate. În afacerile cu autoturisme ar fi implicați și polițiști, conform acelorași surse.
Despre Marian Sora s-a spus că ar fi mințit că este angajat și chiar director al RAR Grivița, deși nu avea nici contract de angajare, nici studii în domenii care să-i fi permis accesul la o funcție de conducere în cadrul instituției. Dar cel acuzat nu ar fi pretins niciodată că deține vreo funcție. Activitatea din ultimii 14 ani a lui Marian Sora la RAR Grivița nu a fost ilegală, spun surse din Registrul Auto Român. El se afla acolo zilnic, pur și simplu pentru că avea de rezolvat probleme pentru care era împuternicit de diverse persoane.
„Era cunoscut de toată lumea, pentru că mulți dintre cei care au de dus mașinile la RAR nu au timp să se ocupe personal de asta și preferă să facă împuternicire cuiva care se și pricepe, pentru a aduce doar actele, la final. Împuternicirile se fac legal, la un birou notarial. Sunt mai mulți care se ocupă de așa ceva și nu e nimic ilegal. Felul în care acești oameni își câștigă banii, din comisioane, e de competența altor instituții, în cazul în care ar face evaziune fiscală. Dar cât timp ei au împuternicire, totul e legal”, explică o sursă din cadrul RAR.
Glumele de autobază, luate în serios
Marian Sora desfășura aceste activități de peste 14 ani, iar de când a fost înființat RAR Grivița, a stat aproape permanent acolo, având zilnic împuterniciri pentru mașinile unor clienți. „Nu avea birou propriu și nu era considerat șef sau director. E posibil ca unii angajați mai noi să fi înțeles greșit glumele care se făceau între cei de acolo, neștiind cine e «il capo dei tutti capi». Era o poreclă pe care probabil că unii angajați, dar și polițiștii au luat-o de bună. E posibil ca el să se fi lăudat în fața angajaților mai noi că poate să schimbe directori, dar până nu se demonstrează în urma unei anchete că ar fi fost atât de influent, nu se poate ști ce a făcut sau nu a făcut”, explică sursa.
Cei care lucrează în instituție și știau foarte bine cu ce treburi era Marian Sora zilnic la „locul de muncă” spun că e posibil ca polițiștii care anchetează cazul să fi fost pe urmele unor samsari de mașini care au încercat sau au reușit să modifice datele tehnice ale unor autovehicule, cu ajutorul acestuia și al angajaților RAR Grivița care îi erau prieteni, dar și acest aspect ar trebui să fie anchetat.
Nu a exercitat o meserie fără drept
Biroul despre care s-a spus că i-ar fi fost dat la RAR Grivița nu era decât un loc în care omul bun la toate al samsarilor de mașini se putea odihni, din când în când, mai spun surse din cadrul instituției. „Cert este că Sora nu poate fi acuzat de exercitarea unei meserii fără drept, așa cum am auzit că se vehiculează, pentru că nu a avut niciodată contract de angajare cu RAR Grivița. Cred că s-a înțeles greșit. Dacă el spunea, în glumă, că vine la serviciu, dacă mai și coordona activitatea acolo, probabil o făcea pentru mașinile pe care le aducea el, ca împuternicit, dar nu ca șef sau angajat. Cel mult putem să bănuim că își băga mașinile mai devreme și nu erau respectate programările. Probabil că angajații mai noi au crezut că dacă dă ordine, are autoritate, dar el nu a fost vreodată angajatul RAR. Tot așa, biroul despre care s-a spus că ar fi fost al lui era un loc unde putea să stea, dar nu i-l pusese la dispoziție RAR Grivița. Fiind acolo zilnic, cineva l-a lăsat să stea într-un birou, s-au legat niște prietenii cu angajații, dar nu este ilegal”, spune altă sursă din instituție.
Polițiștii ar fi încercat un flagrant delict
Aceeași sursă spune că există zvonuri în legătură cu un conflict pe care Sora l-ar fi avut, recent, cu un polițist din Ilfov, pentru că ar fi refuzat să-i modifice acestuia datele tehnice ale mașinii, iar acuzațiile care i se aduc ar fi răzbunarea polițistului.
Alți angajați ai instituției bănuiesc și că polițiștii ar fi pe urmele samsarilor de mașini pe care Sora i-ar fi ajutat să falsifice detaliile tehnice ale unor mașini, iar cel care i-ar fi cerut să falsifice datele tehnice ar fi încercat să-l prindă în flagrant delict pe el și pe angajații de la RAR Grivița care erau bănuiți că fac astfel de ilegalități. Sora ar fi fost acuzat pentru a-i prinde pe cei din rețea, în lipsa probelor concludente la dosar, pentru că declarațiile lui i-ar ajuta pe anchetatori.
Activitatea lui Marian Sora nu este ilegală și nici nu este el singurul care se ocupă cu obținerea documentelor pentru mașini. Cine nu are timp să meargă la RAR cu mașina apelează la el sau la altcineva care se ocupă de tot, în baza unei împuterniciri făcute la notariat.
Sursă din cadrul RAR