Jurnalul Naţional a descoperit filajul foarte agresiv asupra procurorului Marian Sintion, consilier al ministrului de Interne, Cristian David. O echipă profesionistă, compusă din cel puţin opt filori, trei maşini şi o motocicletă, il urmăreşte pe magistrat peste tot. Procurorul Marian Sintion a cerut Parchetului General verificarea a 32 de chestori dacă sunt implicaţi in Revoluţie, mineriade şi fapte de corupţie. Totodată, a propus restructurarea masivă a MIRA.
Procurorul Marian Sintion, consilierul ministrului de Interne, este filat străns de o echipă profesionistă. O intreagă desfăşurare de forţe, dotate cu maşini, motociclete şi scutere, il insoţeşte pe magistrat oriunde. Ceea ce n-au ştiut filorii este că au fost la răndul lor filaţi de Jurnalul Naţional.
Reacţia experţilor in filaj este o consecinţă a demersurilor reformatoare ale procurorului, privind organizarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi a faptului că a cerut verificarea a 32 de chestori: dacă au avut probleme de corupţie, dacă au fost implicaţi penal in Revoluţie, mineriade, dacă au fost colaboratori ai Securităţii ceauşiste sau dacă au avut funcţii politice in structurile PCR şi UTC. Cerem declanşarea unei anchete a Parchetului Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi a Consiliului Superior al Magistraturii in urma acestui act de intimidare a unui magistrat. Totodată, aşteptăm o reacţie fermă a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi a ministrului Cristian David, pentru a coopera la identificarea filorilor, probabil cadre ale MIRA, şi a celor ce se fac responsabili de ordonarea filajului. Am ales să nu publicăm, deocamdată, fizionomiile filorilor, tocmai pe considerentul că aceştia sunt doar nişte executanţi trimişi in misiune şi aşteptăm ca structura in cauză să nu-i pună in pericol şi să recunoască urmărirea.
EVIDENŢÃ.... I-am surprins pe filorii care erau "umbrele" maşinii procurorului Marian Sintion in exerciţiul funcţiunii, făcănd cu greu faţă traficului. Joi, 25 octombrie, după-amiază, i-am preluat din "zbor". In goana după "vănat", aceştia s-au inghesuit in urma maşinii Audi cu numărul de inmatriculare B-05-ZYV, şi ne-au căzut de-a valma in poză. De la noul pod inaugurat in Băneasa şi pănă la Casa Presei, deja două Skoda Octavia gri-albăstrui metalizate, cu numerele B-39-EGE şi
B-64-SGT, s-au poziţionat, incăt să observe fiecare mişcare a urmăritului. Pe Kiseleff, fiecare dintre "gemenele" Skoda a abordat căte o bandă a şoselei şi a redus viteza, că prea se apropiau de Audi. După Arcul de Triumf şi pănă la intrarea pe Calea Victoriei, nucleului deja compact i s-a adăugat Fordul albastru cu numărul B-49-ELU. Plimbarea la şosea şi apoi pe Calea Victoriei e alertă, chiar şi in afurisitul de trafic. Pentru că trebuie să ţii "ţinta" sub maximă supraveghere. Filorii chiar erau pătrunşi, şi maşinile lor se incrucişau şi se permutau de pe o bandă pe alta. Cele trei maşini gravitau in jurul procurorului, intr-un dans alambicat, cu scărţăit subţire de roţi şi sprinten viclean. Aşa a făcut una dintre "gemene" şi, la Hotelul Hilton, a ţăşnit inainte şi a aşteptat pe stănga. Asta pentru eventualitatea in care urmăritul dorea s-o ia buclucaş spre Magheru. Suratele, in schimb, s-au poziţionat atente la direcţia centru şi dreapta.
MOTOCICLISTUL. După ce-am trecut de CEC, la fel de atomic şi făşneţ a prins glas in acceleraţie un motociclist. Că de, avea cască şi zvăc in ambreiaj. Iniţial nu l-am băgat in seamă, ţinăndu-l in evidenţă doar ca suspect. Dar după ce am trecut de Tribunal şi ajungănd la Cercetări Penale, l-am zărit in toată splendoarea misiunii. Vasăzică, nici "gemenele" şi nici Fordul nu s-au incumetat să intre pe străduţe, ca să nu se deconspire, şi pe urmele procurorului a fost trimis motociclistul. "Număr de ordine" PH-43-LHF. Filorul a dat nişte ture şi s-a asigurat dintr-un colţ al străzii, bine camuflat, că magistratul se urcă iar in Audi şi pleacă, şi a tulit-o. La ieşirea de pe străduţe, deja rănjeau "gemenele". Drumul pănă la Parchet şi apoi, iarăşi, la Casa Presei s-a petrecut aidoma.
DELICT. Văzănd că Audi intră pe aleea din faţa Casei Presei, filorii s-au postat in semicerc. Fordul "ELU" a luat-o spre Băneasa să nu care cumva procurorul să fi scăpat pe la Gara Băneasa. Dar procurorul a parcat, şi "hăitaşii" s-au apropiat. Cea mai curajoasă a fost "geamăna SGT", care părea să conducă ostilităţile. La puţin timp şi-a făcut apariţia şi motociclistul. Cum procurorul dispăruse undeva in clădire, trei filori s-au adunat la mare sfat. "Nu ştiu unde a luat-o. Maşina e sub arcadă", i-am interceptat de la jumătate de metru de ei. Erau oarecum incurcaţi, "Tunsuâ", un bărbat cu părul scurt şi alb şi geacă albastră, dănd alături de un coleg ture pe la colţul clădirii. Colegul, căruia i-am spus "Mănecuţă Neagră", vorbea, bineinţeles, la firele camuflate in măneca hainei sale de culoare neagră. Alături, motociclistului i se făcuse cald şi işi scosese casca. Concomitent, un bărbat şi o femeie bine imbrăcaţi, suspecţi şi ei pentru noi, au intrat intr-un corp de clădire să caute "duşmanul", iar un scuter şi-a făcut şi el de lucru prin preajmă. Ne-am notat noi alţi suspecţi. La plecare, pe motociclist era să-l pape căinii. Ce-i drept, e complicat să faci slalom printre lătrături. Fordul "ELU" l-a preluat pe Audi, dar a aşteptat, profesionist, la colţul aleii, că aşa-i regulamentul, căt să nu-l zărească urmăritul in oglindă.
GOANA. Am numărat cel puţin opt "hăitaşi" pe urmele procurorului Marian Sintion. Filarea magistratului a fost făcută cu siguranţă de profesionişti. Argumentul il reprezintă echipa atăt de mare şi de diversificată şi procedurile de abordare a "ţintei". Maşinile folosite există in dotarea mai multor structuri ale "Internelor" şi acesta este unul dintre motivele pentru care ne indoim că filorii ar aparţine unei companii private, fie ea şi de pază. Teoretic, un astfel de filaj il poate face in cadrul ministerului Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă, Direcţia de Combatere a Crimei Organizate, unităţi ale IGP şi Poliţia Capitalei. Apoi, filajul de asemenea factură mai poate fi realizat de SRI sau de SIE. Rămăne de văzut in baza cărui ordin şi cine a aprobat urmărirea unui magistrat.
Reacţia experţilor in filaj este o consecinţă a demersurilor reformatoare ale procurorului, privind organizarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi a faptului că a cerut verificarea a 32 de chestori: dacă au avut probleme de corupţie, dacă au fost implicaţi penal in Revoluţie, mineriade, dacă au fost colaboratori ai Securităţii ceauşiste sau dacă au avut funcţii politice in structurile PCR şi UTC. Cerem declanşarea unei anchete a Parchetului Inaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi a Consiliului Superior al Magistraturii in urma acestui act de intimidare a unui magistrat. Totodată, aşteptăm o reacţie fermă a Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi a ministrului Cristian David, pentru a coopera la identificarea filorilor, probabil cadre ale MIRA, şi a celor ce se fac responsabili de ordonarea filajului. Am ales să nu publicăm, deocamdată, fizionomiile filorilor, tocmai pe considerentul că aceştia sunt doar nişte executanţi trimişi in misiune şi aşteptăm ca structura in cauză să nu-i pună in pericol şi să recunoască urmărirea.
EVIDENŢÃ.... I-am surprins pe filorii care erau "umbrele" maşinii procurorului Marian Sintion in exerciţiul funcţiunii, făcănd cu greu faţă traficului. Joi, 25 octombrie, după-amiază, i-am preluat din "zbor". In goana după "vănat", aceştia s-au inghesuit in urma maşinii Audi cu numărul de inmatriculare B-05-ZYV, şi ne-au căzut de-a valma in poză. De la noul pod inaugurat in Băneasa şi pănă la Casa Presei, deja două Skoda Octavia gri-albăstrui metalizate, cu numerele B-39-EGE şi
B-64-SGT, s-au poziţionat, incăt să observe fiecare mişcare a urmăritului. Pe Kiseleff, fiecare dintre "gemenele" Skoda a abordat căte o bandă a şoselei şi a redus viteza, că prea se apropiau de Audi. După Arcul de Triumf şi pănă la intrarea pe Calea Victoriei, nucleului deja compact i s-a adăugat Fordul albastru cu numărul B-49-ELU. Plimbarea la şosea şi apoi pe Calea Victoriei e alertă, chiar şi in afurisitul de trafic. Pentru că trebuie să ţii "ţinta" sub maximă supraveghere. Filorii chiar erau pătrunşi, şi maşinile lor se incrucişau şi se permutau de pe o bandă pe alta. Cele trei maşini gravitau in jurul procurorului, intr-un dans alambicat, cu scărţăit subţire de roţi şi sprinten viclean. Aşa a făcut una dintre "gemene" şi, la Hotelul Hilton, a ţăşnit inainte şi a aşteptat pe stănga. Asta pentru eventualitatea in care urmăritul dorea s-o ia buclucaş spre Magheru. Suratele, in schimb, s-au poziţionat atente la direcţia centru şi dreapta.
MOTOCICLISTUL. După ce-am trecut de CEC, la fel de atomic şi făşneţ a prins glas in acceleraţie un motociclist. Că de, avea cască şi zvăc in ambreiaj. Iniţial nu l-am băgat in seamă, ţinăndu-l in evidenţă doar ca suspect. Dar după ce am trecut de Tribunal şi ajungănd la Cercetări Penale, l-am zărit in toată splendoarea misiunii. Vasăzică, nici "gemenele" şi nici Fordul nu s-au incumetat să intre pe străduţe, ca să nu se deconspire, şi pe urmele procurorului a fost trimis motociclistul. "Număr de ordine" PH-43-LHF. Filorul a dat nişte ture şi s-a asigurat dintr-un colţ al străzii, bine camuflat, că magistratul se urcă iar in Audi şi pleacă, şi a tulit-o. La ieşirea de pe străduţe, deja rănjeau "gemenele". Drumul pănă la Parchet şi apoi, iarăşi, la Casa Presei s-a petrecut aidoma.
DELICT. Văzănd că Audi intră pe aleea din faţa Casei Presei, filorii s-au postat in semicerc. Fordul "ELU" a luat-o spre Băneasa să nu care cumva procurorul să fi scăpat pe la Gara Băneasa. Dar procurorul a parcat, şi "hăitaşii" s-au apropiat. Cea mai curajoasă a fost "geamăna SGT", care părea să conducă ostilităţile. La puţin timp şi-a făcut apariţia şi motociclistul. Cum procurorul dispăruse undeva in clădire, trei filori s-au adunat la mare sfat. "Nu ştiu unde a luat-o. Maşina e sub arcadă", i-am interceptat de la jumătate de metru de ei. Erau oarecum incurcaţi, "Tunsuâ", un bărbat cu părul scurt şi alb şi geacă albastră, dănd alături de un coleg ture pe la colţul clădirii. Colegul, căruia i-am spus "Mănecuţă Neagră", vorbea, bineinţeles, la firele camuflate in măneca hainei sale de culoare neagră. Alături, motociclistului i se făcuse cald şi işi scosese casca. Concomitent, un bărbat şi o femeie bine imbrăcaţi, suspecţi şi ei pentru noi, au intrat intr-un corp de clădire să caute "duşmanul", iar un scuter şi-a făcut şi el de lucru prin preajmă. Ne-am notat noi alţi suspecţi. La plecare, pe motociclist era să-l pape căinii. Ce-i drept, e complicat să faci slalom printre lătrături. Fordul "ELU" l-a preluat pe Audi, dar a aşteptat, profesionist, la colţul aleii, că aşa-i regulamentul, căt să nu-l zărească urmăritul in oglindă.
GOANA. Am numărat cel puţin opt "hăitaşi" pe urmele procurorului Marian Sintion. Filarea magistratului a fost făcută cu siguranţă de profesionişti. Argumentul il reprezintă echipa atăt de mare şi de diversificată şi procedurile de abordare a "ţintei". Maşinile folosite există in dotarea mai multor structuri ale "Internelor" şi acesta este unul dintre motivele pentru care ne indoim că filorii ar aparţine unei companii private, fie ea şi de pază. Teoretic, un astfel de filaj il poate face in cadrul ministerului Direcţia Generală de Informaţii şi Protecţie Internă, Direcţia de Combatere a Crimei Organizate, unităţi ale IGP şi Poliţia Capitalei. Apoi, filajul de asemenea factură mai poate fi realizat de SRI sau de SIE. Rămăne de văzut in baza cărui ordin şi cine a aprobat urmărirea unui magistrat.
"Profesioniştii au blocată ascensiunea"
- Jurnalul Naţional: V-aţi intors la Interne foarte motivat. De ce aţi propus ministrului de Interne unirea serviciului secret al ministerului cu Direcţia Generală Anticorupţie şi Corpul de Control?
Poliţia Naţională
- Aţi mai remarcat şi alte paralelisme in cadrul MIRA?
- Structurile MIRA sunt calchiate fiecare după căte un model: Poliţia a adoptat modelul britanic, Jandarmeria, pe cel francez, Poliţia de Frontieră, după cel germanâ¦
- Unde aţi mai identificat risipă de fonduri?
Fără plăţi compensatorii
- La ce alt domeniu vă referiţi?
- Cum s-a ajuns ca in MIRA să fie incremeniţi in anumite funcţii aceiaşi oameni, indiferent de puterea politică aflată la guvernare?
- Ce anume provoacă rezistenţă la schimbare?
Verificări
- Ce s-ar putea face?
- Cum aţi ajuns la această listă? Aveţi date referitor la solicitarea dvs.?
Lista lui Sintion
- Abraham Pavel - chestor-şef, preşedinte al Agenţiei Naţionale Antidrog
- Alexandru Corneliu - chestor principal, director general al DGAERI, din cadrul MIRA
- Andreescu Anghel (fost Ologu) - chestor general, şef al Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică
- Antonescu Olimpiodor - general de brigadă, prim-adjunct al Jandarmeriei Romăne şi şef de stat major
- Baci Cristian Constantin - chestor, director general al Direcţiei Juridice din cadrul MIRA
- Băcanu Mircea Ion - chestor, director general adjunct al DGAERI din cadrul MIRA
- Berechet Nicolae - chestor general, secretar general in cadrul MIRA
- Bontic Neculai - general de brigadă, Jandarmeria Romănă, adjunct inspector general UM 0251 Bucureşti
- Cringuş Ion - general de brigadă, Jandarmeria Romănă, UM 0281 Bucureşti
- Dan Mihai Marius - chestor principal, director general al Direcţiei Generale Medicale din cadrul MIRA
- Drăgoi Vasile - chestor, director general al Oficiului Romăn pentru Imigrări din cadrul MIRA
- Dumitrescu Doru - chestor, director general adjunct al Corpului de Control al Ministrului MIRA
- Dirnă Constantin - chestor principal, prim-adjunct al directorului general al DGIPI
- Dincă Valeriu - comisar-şef, director al Diviziunii Protecţie din carul DGIPI
- Dinculescu Nicolae - chestor, secretar general adjunct in cadrul MIRA
- Fătuloiu Dan Valentin - fost şef al IGPR
- Făinişi Cristian - comisar-şef, director general adjunct al Direcţiei Generale Management Resurse Umane
- Fuică Lucian - chestor, director general al Agenţiei Naţionale Antidrog
- Georgescu Ionel - comisar-şef, director general adjunct al Direcţiei Generale Anticorupţie din cadrul MIRA
- Grigoroiu Marian Valentin - comisar-şef, director al Centrului de Psihologie MIRA
- Manoloiu Constantin - chestor, director general al Corpului de Control al Ministrului MIRA
- Mircea Alexandru - chestor, secretar general adjunct in cadrul MIRA
- Motoc Vasile - chestor, IGPFR
- Niţă Gabriel - chestor principal, adjunct al şefului Departamentului Ordine şi Siguranţă Publică
- Pătraşcu Iliuţă - comisar-şef, director general adjunct al Corpului de Control al Ministrului MIRA
- Păun Irinel - director general al Direcţiei Generale Anticorupţie din cadrul MIRA
- Pop Nelu - chestor principal, Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră, inspector general
- Popescu Marcel - chestor, preşedintele Clubului Sportiv Dinamo Bucureşti
- Tudor Dănuţ - chestor, director general al Secretariatului General al MIRA
- Silion Costică - inspector general, şef al Jandarmeriei Romăne, UM 0351
- Vizitiu Petrică Constantin - chestor, director general Direcţia Generală Management Resurse Umane
- Voicu Costică - rectorul Academiei de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza"
Citește pe Antena3.ro