x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Interviuri Antena 3: platforma jurnaliştilor care vor să-şi facă meseria nestingherit

Antena 3: platforma jurnaliştilor care vor să-şi facă meseria nestingherit

de Eliza Popa    |    27 Feb 2011   •   15:57
Antena 3: platforma jurnaliştilor care vor să-şi facă meseria nestingherit
153907-mihai.jpgJurnalul Naţional: Au trecut nouă luni de la preluarea manda­tului de director general Antena 3. Care e bilanţul lui Mihai Gâdea şi al Antenei 3 după această perioadă?
Mihai Gâdea: S-au întâmplat multe în acest interval de timp, au fost zile pline de entuziasm şi zile deloc uşor de gestionat, dar sunt bucuros să îţi spun că Antena 3 creşte şi face performanţă. Implementarea noii grile s-a dovedit o schimbare be­ne­fică, a adus un suflu nou şi proaspăt în programele noastre, iar cifrele ne sunt favorabile.  Meritul este al în­tregii echipe care acoperă tronsonul orar din timpul zilei.

Mai mult decât atât, Antena 3 a ob­ţinut în luna ianuarie primele patru po­ziţii din top 5 emisiuni de talk show şi dezbatere din România,  "Sinteza Zilei" deschizând acest clasament cu o medie de audienţă de 401.000 de telespectatori. Celelalte producţii Antena 3 aflate în top sunt "Subiectiv" cu Răzvan Dumitrescu, cu o medie de 325.000 de telespectatori, "Ştirea Zilei" cu Gabriela Vrânceanu Firea, cu o medie de 318.000 şi "La Ordinea Zilei" cu Dana Grecu şi Radu Tudor, cu o medie de 295.000. Vreau să menţionez că singura televiziune care mai este prezentă în acest clasament este TVR, cu "Tema Zilei" (şi o medie de 276.000 de telespectatori). Pentru noi este o re­cu­noaş­tere a efortului constant de a adu­ce în atenţia publicului ştirile şi eve­nimentele importante. Documentăm foarte atent fiecare ediţie pen­tru ca telespectatorii să înţeleagă în­tregul context şi să tragă singuri con­cluziile. De altfel, în clasamentul audienţelor pe luna ianuarie, prime time-ul Antena 3 înregistrează o creştere de 49% faţă de perioada similară a anului trecut. Ocupăm prima poziţie în topul creşterilor tuturor televiziunilor din România.

Aş vrea să mai adaug că, datorită ca­lităţii programelor noastre, Antena 3 a înregistrat şi o altă performanţă, anume cea mai mare creştere a numărului de puncte de audienţă li­v­rate (GRP-uri) în ianuarie 2011, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Con­form GFK România, postul de şti­ri membru al INTACT Media Group a înregistrat o creştere de 127% a GRP, fiind ur­mat de Antena 1 cu 12,96% şi TVR cu 12,1%. Practic, în această perioadă, An­tena 3 şi-a triplat numărul de spoturi publici­ta­re difuzate, devenind astfel una dintre cele mai atractive oferte de media pentru advertiserii din România.
Concluzionând, eu aş spune că bilanţul este unul pozitiv. Ţie cum ţi se pare?

153906-poza-grup-o.basoc-carmen-avram-m.gadea-a.romascan-sabina-petre.jpgÎn cifre totul pare perfect, dar mandatul tău la Antena 3 e asociat cu foarte multe schimbări, nu toate cu ecouri pozitive în rândul consumatorilor de media. Care sunt cele mai importante mutări pe care le-ai făcut şi de ce?
Nu cred în "perfect"; în perfec­ti­bil, însă, da. Schimbarea managementului a implicat schimbări la toate nivelurile. Sunt oameni care au plecat şi oameni care au fost invitaţi să plece, dar cei mai importanţi sunt cei care au venit şi vin. I-am învestit cu încredere pe Alin Romaşcan în funcţia de Head of News şi pe Ma­rius Huc în funcţia de redactor-şef ştiri Antena 3. Ambii au confirmat contribuind deciziv la performanţele Antena 3 din ultima perioadă. Deci iată de ce am făcut aceste schimbări.

Alături de ei lucrez îndeaproape cu oameni care au crescut în trust şi care, puşi în valoare, pot face lucruri remarcabile. Mă refer la Adriana Pava, care este redactor-şef al Departamentului Ştiri Antena 1, şi Octavian Basoc, producător general ştiri Antena 1 şi Antena 3. Cei patru sunt oamenii de bază ai ştirilor Antena 1 şi Antena 3, absolut toţi au o experienţă valoroasă, sunt profesionişti pasionaţi de meseria pe care o fac şi mizează pe un conţinut de calitate. Acest fapt se reflectă şi în audienţa Observatorului 19, care este în creştere în luna februarie 2011 pe publicul din mediul urban, de la 12,5% cotă de piaţă în prima săptămână din februarie la 16,2% în perioada 21-23 februarie, adică un plus de aproape 30%. Diferenţa faţă de Ştirile Pro TV s-a redus conside­rabil în aceeaşi perioadă, de la 11,3 puncte de share în prima săptămână din februarie, la numai 5,8 puncte de share în ultima parte a lunii.

Încă un lucru foarte important, echipa noastră se bucură de expertiza şi pasiunea unui om excepţional, dna Sabina Petre, directorul nostru executiv.

Mă întrebai despre mutări-cheie şi vreau să dezvălui ceva în premieră. Această echipă va fi completată de Carmen Avram, care va prelua începând cu data de mâine funcţia de director editorial. O apreciez foarte mult pe Carmen şi o consider, aşa cum am mai declarat, unul dintre cei mai importanţi jurnalişti din ge­ne­ra­ţia noastră. Am convingerea că se va implica total şi va aduce un plus de valoare programelor noastre. De fapt, este ceea ce am urmărit prin toate aceste schimbări.

153910-adriana-pava.jpgAnul trecut se discuta despre plecări masive din redacţia de ştiri, iar recent au plecat oameni importanţi din echipa de Marketing Antena 3 şi Vlad Petreanu. Cât de afectat a fost şi  este postul de acest exod?
Suntem parte dintr-o piaţă extrem de dinamică, se lansează televiziuni într-un ritm alert, iar aceste migraţii sunt naturale, având în vedere că televiziunea este o lume cu circuit destul de închis. E firesc ca fiecare nou post tv să încerce să atragă oamenii cu ex­perienţă de pe piaţă, de la toate te­le­viziunile, nu numai de la Antena 3. Unii sunt atraşi de alte oportunităţi, alţii iau decizia de a pleca strict sentimental, pentru a urma o echipă, iar alţii aleg să rămână. În final, fiecare optează pentru ce crede că-l avantajează mai mult şi e normal să fie aşa. Un manager realist nu poate fi surprins de o astfel de atitudine. Punctual, referitor la Antena 3, îţi pot spune că nu am motive serioase de îngrijorare. Aceste mişcări, pe care în mare parte le-am anticipat, ne vor afecta şi pe noi, ca şi pe ceilalţi, în limita firescului. Antena 3 are însă avantajul de a fi o televiziune puternică, un business profitabil, iar performanţele o recomandă şi o fac atractivă pe piaţa locurilor de muncă.

Şi mai are ceva Antena 3: îşi ţine, atunci când vrea, valorile aproape. Oameni ca Mircea Badea, Victor Ciutacu şi Radu Tudor, ca să-ţi dau doar trei exemple, au avut puterea şi caracterul să refuze oferte financiare ameţitoare din partea concurenţei. Mă înclin în faţa lor şi le sunt recunoscător.

Totuşi, nu crezi că la nivel de imagine aceste plecări/schimbări vor dăuna postului, cauzând şi o îndepărtare a publicului telespectator de Antena 3?
Publicul Antena 3 este unul in­te­ligent, conştient de faptul că ne poate pe­naliza imediat şi usturător alegând să nu ne mai urmărească. E foarte sim­plu, apeşi pe alt buton al teleco­menzii şi, gata, ne-ai atras atenţia. Îţi mărturisesc însă că citesc cu atenţie mesajele primite de la telespectatori şi constat cu plăcere că majoritatea sunt de încurajare şi susţinere. Acest fapt îmi dă atât mie, cât şi echipei forţa de a depăşi momentele dificile. În plus, cel puţin deocamdată, cifrele re­le­vă că am luat decizii corecte.
Dacă tot discutăm de imagine şi per­formanţă, bucuria mea, este că am reuşit, după instalarea mea, să va­lorizez oameni care lucrau în trust, dar nu erau folosiţi la adevărata lor capacitate. Şi mă refer la Andreea Berecleanu, Adriana Pava, Nadina Câmpean şi Victor Ciutacu. Toţi au con­firmat până acum, cred eu, jus­teţea deciziilor mele.

Pe data de 24 februarie, Oana Stancu şi Adrian Ursu au fost invitaţii tăi la "Sinteza Zilei". Deja se speculează o eventuală venire a celor doi la Antena3. Ne poţi da informaţii în acest sens?
În seara în care emisiunea lor a fost suspendată, i-am sunat imediat pentru a-mi exprima solidaritatea şi stupoarea faţă de un astfel de gest. Nu cred că poate exista vreo ex­pli­caţie logică pentru a pune nişte jurnalişti aşa cum sunt Oana şi Adi într-o astfel de postură. I-am invitat să-şi spună punctul de vedere şi mă bucur că am făcut-o, au fost nişte concurenţi redutabili atâta vreme cât au fost pe acel tronson orar şi vom ve­dea dacă pe viitor vom face parte din aceeaşi echipă. Lucrul care m-a bucurat este că publicul a urmărit într-un număr foarte mare emisiunea de joi seară, ceea ce-mi spune că oa­menii sunt sensibili la abuzuri şi persecuţii împotriva unor jurnalişti res­pectabili. Mi-ar plăcea ca Antena 3 să fie platforma care să ofere şansa tu­tu­­ror jurnaliştilor care au probleme cu cenzura sau alt tip de presiuni să-şi facă meseria nestingherit.

Carmen Avram va realiza la Antena 3 emisiunea "În premieră". Ce recomandă această producţie, de ce ar trebui cititorii noştri să o urmărească?
Carmen îmi povestea că premisa de la care a pornit în dezvoltarea acestei emisiuni este "excelenţa în jurnalism". Pot părea cuvinte mari, dar, cunoscând-o, nu am nici un dubiu că materialele pe care ea şi echipa ei le realizează vor impune un nou etalon pentru producţiile de acest gen din România. 

Emisiunea va conţine reportaje din domenii diverse, va prezenta anchete despre cazuri revoltătoare de corupţie, portretele unor perso­naje excepţionale şi poveştile de viaţă ale unor oameni care vor deveni exemplu pentru mii de români.

Nu voi dezvălui mai multe, dar vă invit să urmăriţi mâine seară episodul-pilot, în cadrul emisiunii "Sinteza Zilei". Veţi descoperi poveşti incredi­bi­le şi emoţionante.

×