INTERVIU
Eugen Bejinariu, ministrul pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului (SGG), se afla de exact un an in aceasta functie. Jurnalul National a stat de vorba cu seful SGG despre ce s-a intamplat in acest rastimp, dar si despre probleme la zi.
GABRIELA ANTONIU
FUNCTIE. Ministrul Eugen Bejinariu spune ca nu si-a propus vizibilitate din punct de vedere mediatic in postul pe care il ocupa, ci eficienta
|
Eugen Bejinariu: Mandatul meu nu s-a terminat. Intr-un an de activitate am reusit sa perfectionez sistemul de lucru din cadrul SGG, am adaugat instrumente de evaluare a muncii noastre, am organizat o serie de evenimente si manifestari spectaculoase, am intinerit echipa. Cat despre lucrurile pe care n-am apucat sa le fac, asa cum va spuneam, am inca timp pana la sfarsitul mandatului pe care si l-a asumat actualul guvern.
Citește pe Antena3.ro
"Meniu complet si sanatos"
Nu-i buna analogia dvs. prin aceea ca "bucatele servite" la masa Guvernului provin din "bucataria" fiecarui minister. Mie imi revine doar sarcina de a ma asigura ca acestea contin toate ingredientele necesare si ca ele alcatuiesc un meniu complet si sanatos. Iesim din metafora si reiterez ca principalul rol in coordonarea Secretariatului General al Guvernului este unul eminamente organizatoric.
Daca prin pusculita-minune definiti un buget auster in limita caruia reusim sa dramuim bine banii astfel incat sa realizam cat mai multe evenimente de interes public, atunci inteleg intrebarea. Astfel, noi il consideram un buget decent la a carui alcatuire am avut permanent grija sa cuprindem organizarea de evenimente ce bucura publicul romanesc sau omagia momente istorice importante.
Electoral, niciodata. Nu puteti exemplifica insa cu vreun eveniment care sa sustina intrebarea. Sarbatorirea Zilei NATO, pentru ca ati ales acest exemplu, n-a avut nici un fel de conotatie electorala. N-am sarbatorit o integrare a Guvernului Adrian Nastase in NATO si nici a PSD. Am sarbatorit integrarea unei natiuni intr-o familie internationala, am sarbatorit redesteptarea demnitatii romanesti. Amintiti-va ca 80% din populatie si-a dorit cu ardoare, de multi ani, ca Romania sa devina membru NATO.
Procent nesemnificativ
Publicitatea din fonduri publice reprezinta un procent aproape nesemnificativ in ansamblul investitiilor totale in publicitate. Poate 10%. Chiar judecand strict prin prisma acestui procent, este profund neintemeiata acuzatia Opozitiei. Guvernul, ca entitate globala, nu dispune de fonduri centralizate pentru publicitate. Prin intermediul SGG nu s-au realizat niciodata campanii publicitare in media romaneasca. Ministerele si celelalte insitutii publice au fonduri de publicitate prin intermediul carora acopera, dupa stiinta mea, toata mass-media.
Nu va pot oferi cifre. Cu atat mai mult cu cat, va spuneam, nu exista un buget global centralizat la nivelul Guvernului sau al SGG. Cat despre bugetele pe care le aloca fiecare minister sau insitutie publica, acestea sunt cuprinse in planul anual de buget, sunt publicate in Monitorul Oficial si sunt alocate pe baza de licitatii publice, si acestea anuntate in Monitorul Oficial.
Investitiile in publicitate sunt astfel alocate incat sa serveasca interesului public si activitatii guvernamentale.
Toate contractele de publicitate sunt semnate de catre ministere, in raport direct cu mass-media sau, cel mai adesea, prin intermediul unor agentii de publicitate. Nu exista contracte de publicitate ale Guvernului. Si, prin urmare, nici unul dintre contracte nu poarta semnatura, aprobarea sau avizul premierului Nastase.
E o intrebare la care puteti sa raspundeti si dvs. Caci sunteti "cealalta parte semnatara" a unor astfel de contracte. Sigur ca este absolut aberanta o asemenea conditionare. Nu stiu institutie mass-media notabila care n-a primit publicitate de la stat si nu stiu institutie notabila mass-media care sa nu atace Guvernul. Evident, nu se pune problema unei corelatii intre publicitatea primita si politica editoriala.
"Cazul Pavalache"
Desigur. I-am evaluat pe toti si au ramas doar cei care raspund exigentelor profesionale. Evaluarea a vizat neindoielnic si profilul moral al celor ce reprezinta Guvernul din perspectiva SGG. Avem mai multi oameni tineri, ne-am despartit de unii dintre cei ce ramasesera tributari vechilor mentalitati, si continuam acest proces pana in ultima zi de mandat.
Ne gandim in permanenta la masuri care sa previna abaterile de la morala. Suntem mai atenti, incercam prevenirea de incidente prin educarea conduitei de functionar public, selectam mai riguros personalul. Sunt masuri cu caracter general. Nu avem nici noi in institutiile publice, dupa cum nu au nici companiile private retete profilactice pentru abateri de la morala.
Listele electorale
M-am nascut, am copilarit si am invatat acolo. Sotia mea este din Suceava. Bunicii Alexandrei, fiica mea, sunt acolo, si de Suceava ma leaga nu numai amintirile copilariei si adolescentei, dar si sentimental, ca datoram candva reintoarcerea.
N-as comenta nemultumiri, caci mi se pare inadecvat termenul. M-as referi la aspiratii neimplinite ale unora dintre colegii mei. Ne dorim de fiecare data mai mult si mai bine, conform cu legea naturala a progresului. Nu se intampla intotdeauna sau in cazul tuturor si e omenesc sa fii descumpanit in momentele de regres. Dar la antipodul acestei tristeti exista pe listele PSD o generatie noua de politicieni care va improspata Parlamentul Romaniei. Iar acesta este progres.