Paul Militaru, unul dintre martori in cazul disparitiei misterioase din Po-pesti-Leordeni, rupe tacerea. Un politist de la Glina i-ar fi spus martorului Paul Militaru: "Daca nu ai numarul de la masina, e frectie la piciorul stang".
Martorul-cheie din cazul disparitiei misterioase a hotarat sa povesteasca reporterilor de la Jurnalul National ce a vazut in dimineata zilei de 4 decembrie. Atunci a disparut Aurica Matei. A fost accidentat pe soseaua de centura, in zona Abatorului Glincarn. Autorii accidentului au disparut cu tot cu victima.Jurnalul National: Ce zi era cand s-a petrecut accidentul?
Paul Militaru: Luni (n.r. - 4 decembrie 2006) s-a intamplat accidentul. Nea Florica, colegul meu, sofer, martor si el, stie de accident de luni, pentru ca marti nu a fost la munca. Dupa carnetelul meu, el nu a fost marti la munca.
Unde erati in dimineata in care s-a petrecut nenorocirea?
In saptamana aceea eram eu de serviciu la dispecerat. Lucram la o firma de maxi taxi. Eram la capat la 154, acolo unde v-am aratat, cand am auzit un scrasnet, o busitura de masina. Cand am vazut ceva de culoare neagra. Noi am crezut ca i-a bubuit cauciucul. Dar era o geanta neagra. Din masina au coborat doi barbati, unul de pe dreapta, unul de pe stanga. In momentul ala ne-am dus si noi, eu cu soferul nea Gica. In urma noastra a venit seful de depozit de la marmura. Cand am ajuns la fata locului am vazut un alt cetatean care statea in fund langa bordura. Nu prezenta urme de sange.
Va amintiti cum aratau cei care au coborat din masina?
Cel care vorbea la telefon era scund de inaltime, cu un sacou pe el de culoare deschisa. Nu il pot descrie, pentru ca pe moment nu m-am gandit. Unul era intr-o parte a masinii, vorbea la telefon, altul pe partea cealalta. Pe urma l-au luat si l-au suit in masina. Cand am sunat la Salvare am lasat capul jos si vorbeam la telefon. Nu i-am luat numarul. Dupa ce au plecat, ne-am adunat si atunci vorbeam intre noi ca nu i-am luat numarul.
Ce fel de masina era?
A fost o sa lunga, un autocamion cu obloane mici. Cabina, verde sau albastra, nu am luat seama bine. Nu era ceata in dimineata aia. Nu avea marfa in el, pentru ca nu depasea nimic de obloane. Avea obloane mici si crem. Circulatia s-a oprit 10 minute si pe stanga, si pe dreapta. Era un tren din asta lung Raba sau Saviem. In spate avea vreo 5-6 masini, in fata vreo 10 masini, dar nici unul nu s-a dat jos din masina. Nu era model nou.
La ce distanta erati de locul accidentului?
Fata de mine era o distanta de maxim zece metri.
Ucraina a atacat pentru prima oară Rusia cu rachete ATACMS. Reacția Moscovei
Citește pe Antena3.ro
Existau urme de franare pe sosea?
Nu am vazut momentul impactului. Dar cand a franat s-a dus serpuit pe sosea. Atunci l-am vazut pe el (n.r. - victima), dar nu se vedeau urme de sange. Era un pic umed jos, ca au ramas urme de frana.
Ati fost martorul unui accident de masina... Ce-ati facut in momentul acela?
Nea Gica, soferul, mi-a zis sa dau telefon la Salvare. Am sunat de pe numarul meu la 961. Mi-a raspuns dispecera. Cand vorbeam la telefon cu cei de la Salvare, cei care au coborat din masina l-au luat in brate si l-au suit in masina pe cel cazut. In timp ce vorbeam cu cei de la Salvare le-am zis ca s-a intamplat un accident pe soseaua de centura, la Glincarn. In timp ce il suiau in masina, le-am zis celor de la Salvare, ca nu mai e nevoie, ca l-au pus in masina si au plecat spre spital. Asa am crezut atunci, ca il duce la spital.
Geanta neagra a ramas acolo, in strada?
Da. Si cineva mi-a zis: "Nea Paule, ia alea sa nu le calce masinile!". I-am luat sacosele si le-am pus pe lateral, pe trotuar si am plecat de acolo. O perioada au disparut gentile, probabil un calator le-a luat si s-a uitat in ele. Era o geanta din vinilin neagra, de imitatie, si o punga cu o cusca de pitigoi cu doua compartimente. Apoi le-a pus la loc. Pana am dat de buletin am tinut geanta langa baraca.
Petru Zoltan/JURNALUL NATIONAL POPESTI-LEORDENI. Baiatul cel mic isi asteapta tatal de o luna |
Politia a venit la locul accidentului?
Dupa o jumatate de ora, o ora a trecut pe acolo masina politiei de la Glina. Am oprit-o, am dat detalii despre accident. I-am zis (n.r. - agentului Robert Capra) ca a franat unul o masina, l-a lovit pe altul, apoi doi insi l-au urcat pe accidentat in masina si au plecat cu el cu tot. Politistul m-a intrebat daca stiu numarul masinii. I-am spus ca nu-l stiu. Atunci mi-a raspuns ca, daca n-am nici numarul de la masina, e "frectie la piciorul stang". Dupa 15 minute, politistul a mai venit cu un coleg. Amandoi lucreaza la postul de Politie Glina. Pe jos nu se vedeau urme de sange, asa ca si-au vazut de drum. Nu au masurat atunci, dupa accident. Cand i-am anuntat pe politis-tii de la Glina m-au vazut un sofer si un paznic. A doua zi nu a venit nimeni de la politie, ci vineri. Au luat geanta si colivia vineri. Apoi, sambata au venit si cei de la criminalistica si au luat niste seminte ca probe.
Cand ati aflat identitatea accidentatului?
Miercuri dupa-amiaza am gasit o agenda. M-am gandit ca o sa folosesc foile la scris la masini. Cand am desfacut-o am gasit un buletin la scoarta ei, bagat in carton. Am banuit ca e agenda celui lovit. Seara am lasat-o in ghereta. Am aratat buletinul la multi oameni, in speranta ca cineva il cunoaste. In agenda erau niste procese-verbale si l-am intrebat pe paznicul de la abator daca stie ceva de el. Mi-a zis ca nu il cunoaste.
Cand ati predat buletinul?
Joi dimineata a venit politia, pe la 8:30. A venit politistul de la Glina cu un inspector (Dumitru Cioca). I-am inmanat agenda, i-am spus ca e un buletin inauntru. S-a uitat omul la el si mi-a zis: "A, da, stim cazul, ne ducem noi la el". Apoi am fost chemat vineri dimineata sa dau declaratie, pe la 10:00.
Cate persoane au vazut accidentul?
Scena accidentului am vazut-o noi trei (n.r. - Paul Militaru si doi soferi angajati la maxi taxi), poate sa fie si paznicul de la marmura, dar nu a plecat de la cabine, si unul de la Glincarn de la abator. Cinci persoane am vazut accidentul.
Din ce cauza v-a dat patronul afara de la servicu?
M-a dat afara sambata. L-am sunat si mi-a zis sa-i dau schimbul la telefon, pe nea Florica, si i-a zis sa ramana in locul meu, ca eu am treaba la politie. Nu m-a mai primit de atunci la munca. Daca am vazut prea multe, asta e. M-am dus dupa bani si nu a vrut sa ma mai primeasca, ca i-am scos masinile din traseu. Vineri i-a adus comandantul. Cand am dat declaratie am spus cine a mai vazut accidentul. Eu l-am sunat pe Costica Moldoveanu, asa ii spunem noi patronului, si mi-a zis ca, daca suna comandantul, ii scoate din traseu. Nea Florica si Vali. Mi-a zis ca pe urma s-au speriat, ca nu au mai venit la munca. El mi-a zis ca a pierdut 3 milioane de masina. Asa e in Romania. Nu ai voie sa vezi prea multe.
TRIUNGHIUL BERMUDELOR
|
A trecut mai mult de o luna
de cand Aurica Matei, in varsta de 42 de ani, a disparut ca prin ceata. Martorii spun ca Aurica a fost accidentat de o masina pe soseaua de centura, in orasul Popesti-Leordeni, in zona Abatorului Glincarn. In timp ce circulatia a fost oprita pe ambele sensuri pentru cateva minute, acestia au urcat victima in masina si dusi au fost. Autorii accidentului au disparut cu tot cu victima. La 8 decembrie, sotia victimei, Mariana Matei, s-a prezentat la se-diul Politiei din Popesti-Leordeni. De aici a fost trimisa la Politia Ilfov, desi cei din Popesti-Leordeni aveau actele disparutului inca de joi dimineata.
|
|