Exista oameni care se risipesc si se aduna atunci cand aud numele lui David Esrig si mai sunt altii care nu au auzit niciodata de el.
Teatrul Tineretului Metropolis il astepta pe Godot. acesta a venit, dar... Exista oameni care se risipesc si se aduna atunci cand aud numele lui David Esrig si mai sunt altii care nu au auzit niciodata de el. Orice drum bun incepe cu primul pas, orice elev are nevoie de un profesor, orice teatru nou are nevoie de un nume cu greutate care sa-l naseasca. Acesta este cazul Teatrului Metropolis, fost Mundi, care incearca sa aduca un suflu nou in teatrul romanesc, de aceea directorul teatrului, George Ivascu, a propus, iar regizorul David Esrig a admis. Timp de o saptamana Teatrul Metropolis a fost decor pentru un workshop de zile mari, sustinut de marele regizor special pentru talentele romanesti. Am respirat acelasi aer cu studentii pe fetele carora se citea fericirea de a fi partasi la acest stil de a invata si am obtinut raspunsuri la cateva intrebari care ne framantau. PETICE DE TALENT. Ce ne-a spus croitorul de personaje, pentru ca minutiozitatea cu care rupe firul in patru ne-a obligat sa-l vedem astfel? "Mai intai de toate as spune ca ma vad ca un croitor care lucreaza la personajul in costum. Am invatat si din critici, si din laude. Am avut laude din care se poate invata, am avut si laude tampite. As spune ca momentul de plecare in alegerea meseriei pe care o fac a fost in scoala. Licean la «Matei Basarab», am realizat un spectacol cu niste colegi de-ai mei, unul dintre ei a devenit si el actor, anume Cosma Brasoveanu. Am luat un premiu si cea care mi-a dat impulsul definitiv sa fac teatru a fost presedinta juriului, doamna Dina Cocea. Mi-a spus: «Domnule, tu te duci la institutul de teatru cu recomandarea mea si te inscrii la sectia de regie». Tocmai fusesem selectionat sa fac un curs de filozofie la Moscova. Nu eram pregatit, nici foarte hotarat sa fac teatru, dar ma gandeam ca scap de Moscova. La Institutul de teatru am avut norocul unui profesor deosebit la clasa de regie, Iannis Veakis... Domnul Veakis mi-a dat foarte multe. Nu numai el. In timpul cand am facut eu studentia erau niste profesori de exceptie: Tudor Vianu, Andrei Otetea, Marcel Breslasu, Ion Ianosik. Am studiat scrima cu Pelegrini, un excelent antrenor de floreta si de scrima. Sigur ca nu avem de facut dueluri in fiecare piesa, dar scrima dezvolta reflexele. Daca se face teatru si corpul nu joaca un rol important, te intrebi de ce sa-ti pierzi timpul cu chestia asta. Eu am fost profund interesat de cursurile doamnei Sybile. N-am intalnit in Vest ceva de nivelul acesta. Doamna Sybile a fost eleva Isadorei Duncan, maestra de stil la Comedia Franceza ani intregi. S-a indragostit de un jurnalist roman si a venit in tara."Citește pe Antena3.ro
Au urmat "Umbra", "Troillus si Cresida", "Capul de ratoi". TENSIUNI. Cu "Nepotul lui Rameau" a avut repetitii fara o perspectiva de premiera. Atunci, intr-o noapte a luat decorul si l-a mutat la Bulandra. Erau tot in domeniu, proprietar era statul. "Am vorbit cu Liviu Ciulei, el era bucuros, nu stiu daca nu era bucuros sa-i arda si una lui Beligan. Asta e alta chestiune. Eu voiam sa fac spectacolul. Au fost niste tensiuni... Dar Beligan mi-a aratat incredere. Spectacolele mele au fost bune la Teatrul de Comedie sub conducerea lui. Acum, cand suntem, el, si mai si eu, pe drum de oameni batrani, putem sa spunem adevarul in fata. A avut merite mari intr-o perioada foarte grea si urata."
|
|