x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special O competiţie fără final

O competiţie fără final

de Loreta Popa    |    11 Sep 2010   •   00:00
O competiţie fără final

O femeie a cărei eleganţă te surprinde plăcut, ale cărei mişcări graţioase amintesc de faptul că a studiat baletul în copilărie. În ciuda gingăşiei şi a prezenţei vaporoase, Rucsandra Hurezeanu conduce un brand puternic, precum ea însăşi. Îţi taie răsuflarea în clipa în care o vezi şi farmecul său te copleşeşte.

Prin puterea excepţională care izvorăşte din însăşi fiinţa sa a reuşit să izbândească acolo unde cei mai încercaţi bărbaţi nu au reuşit. "Femeile sunt elitiste, din punct de vedere cultural şi estetic", spune Rucsandra Hurezeanu. "Ele sunt extrem de pretenţioase şi am făcut din a le înţelege nevoile şi sa­tisfacerea acestor nevoi meseria mea. M-am decis să le ofer femeilor ingrediente performante, create cu înaltă tehnologie, în ambalaje moderne şi practice. Aşa se descriu afacerea mea şi cheia succesului. Dermocosmetologia este un domeniu în care e nevoie de expertiză. Cred în ceea ce este creat în mod conştiincios şi consistent. Eficienţa unor produse care tratează afecţiuni dermatologice ca acneea, rozaceea, dermatita atopică este probată de medici şi pacienţi, comparată cu produsele concurente, este o luptă dură în care rezistă doar cei care creează produse cu adevărat eficiente şi sigure. Viziunea mea despre cosmetologie este bazată pe performanţă, standarde înalte, integritate, plăcere şi afectivitate".


PAS CU PAS
A urmat Facultatea de Medicină, dar a ales calea antreprenoriatului. "Am creat Ivatherm acum cinci ani. Înainte de asta, am lucrat aproape 10 ani în industria farmaceutică, unde am început ca reprezentant me­dical în 1996. Ulterior am condus echipe de vânzări şi marketing în companii mari, multinaţionale. La un moment dat venise timpul să realizez un proiect propriu şi m-am simţit pregătită  să pun bazele primei companii româneşti de produse dermocosmetice, cosmetice comercializate exclusiv în farmacie. Am vrut să împărtăşesc toate produsele mele cu alte femei şi am vrut libertatea de a nu aparţine unei corporaţii mari. În experienţele mele legate de frumuseţe, întotdeauna am simţit nevoia să personalizez şi să aspir către ceva exclusiv şi unic: un concept care este creat să «măsoare» eficienţa produselor, fie că vorbim despre hidratare, antiage, machiaj sau acnee. Când am creat Ivatherm, am avut senzaţia că toate studiile şi experienţa acumulată m-au adus aici. Facultatea de Medicină, studiul dermatologiei, masteratele în business şi marketing în special, experienţa practică în industria farmaceutică au fost importante în măsură egală. Mama mea, care este la rândul ei o antreprenoare, m-a încurajat şi m-a ajutat foarte mult. Părinţii mei au fost cei care m-au susţinut financiar în primii ani. Fără sprijinul lor mi-ar fi fost mult mai greu, având în vedere că finanţarea start-upurilor de către bănci este dificilă. Chiar şi astăzi, mama este cea care îmi dă în continuare sfaturi utile şi mă încurajează atunci când simt că lucrurile avansează prea încet."  


Amintiri dragi, păstrate într-un colţ de suflet, ne-au fost împărtăşite cu drag... "Îmi amintesc de primele întâlniri cu colaboratorii mei francezi pentru formularea produselor Ivatherm. Ei mă întrebau insistent «Chiar vrei apa asta în toate produsele tale?». Eu le spuneam «da, bineînţeles», încercând să le povestesc câte ceva despre tradiţia seculară a apei termale Herculane. Pentru edificare, am comandat un studiu clinic aprofundat unei societăţi franceze renumite de studii clinice care urma să probeze efectele calmante şi antiiritante ale apei termale Herculane. «Ai grijă», mi-au spus, «e un studiu credibil dublu orb, s-ar putea să nu iasă bine». Mi-am asumat acest risc. După două luni sunt sunată de SEPhRA şi vocea de la capătul celălalt al firului îmi spune: «Mais, c'ést extraordinaire votre eau!». Prin studii asupra inhibiţiei eliberării de histamină din celulele pielii tratate cu apa termală Herculane medicii au demonstrat calităţile antiinflamatorii ale apei şi au dat recomandarea utilizării ei în dermatologie, atopie, psoriazis, eczeme."


MUNCA ÎN ECHIPĂ
Secretul succesului? "Colegii mei sunt în mare parte medici sau farmacişti cu experienţă în industria farmaceutică. Avem o reţea naţională de reprezentanţi medicali şi agenţi comerciali care promovează şi vând produsele în toată ţara. Produsele Ivatherm sunt co­mercializate în 1.000 de farmacii la nivel naţional. Printre noi domneşte o atmosferă relaxată şi colegială, se practică o comunicare transparentă, directă, iar momentele de concentrare şi presiune încercăm să le îmbinăm cu momente de bună dispoziţie şi destindere. Cel mai important cred că este faptul că fiecare dintre noi are sentimentul că munca lui contează şi este importantă pentru companie, iar succesul Ivatherm este rezultatul unei munci de echipă."

Reuşeşte să împace afacerile cu familia şi pasiunile sale? "Cred că am reuşit să găsesc un echilibru între viaţa profesională şi cea personală. Nu pot să mă plâng că fac parte dintre managerii care îşi petrec 14 ore pe zi sau mai mult la birou. Sigur că sunt perioade aglomerate, dar sunt şi altele mai libere în care marea mea bucurie este timpul petrecut în familie. Îm­păr­tă­şesc cu soţul meu pasiuni comune, lectura, călătorii­le şi pot spune că profităm amândoi de momentele libere pentru a fugi către locuri dragi de care ne leagă amintiri sau pe care le descoperim cu o mare în­cân­ta­re. Credinţa în valorile creştine şi faptul că le urmăm în tot ceea ce facem, iubirea, înţelegerea şi compa­siunea, ne vor face să fim împăcaţi cu noi înşine, iar lumea în care trăim va fi o lume mai bună. Iubirea «se învaţă» ca orice alt sentiment ori comportament uman, iar familia este prima care ne oferă lecţia iubirii. Atenţia societăţii ar trebui să se îndrepte mai mult asupra familiei, pentru că, într-adevăr, iubirea şi respectul faţă de sine şi de semeni reprezintă răspunsul pentru o lume mai dreaptă şi mai bună. Dacă ar fi să o iau de la capăt, nu aş schimba nimic esenţial, sunt încântată de realizările mele şi de viaţa mea."


CARE SUNT CELE MAI IMPORTANTE LUCRURI PE CARE LE-A ÎNVĂŢAT DE LA VIAŢĂ PÂNĂ ACUM?
"Învăţăm în fiecare zi din toate experienţele şi din întâlnirile noastre. În meseria pe care mi-am ales-o am învăţat că a crea şi dezvolta o marcă de cosmetice reprezintă o competiţie fără final. Trebuie să dezvoltăm în mod constant, să investim în cercetare şi să fim la înălţimea tendinţelor şi a ştiinţei. Piaţa este inovativă şi competitivă în acelaşi timp, introducând foarte multe idei noi şi tehnologii.

Ne străduim să menţinem pasul prin dezvoltarea unor formule extrem de elaborate care să se completeze cu ambalajul modern pe care l-am creat, constituind un întreg nou concept care răspunde nevoilor de frumuseţe ale clienţilor."


PROVOCĂRILE ZILEI
Familia reprezintă enorm pentru Rucsandra Hu­re­zeanu. "Cu siguranţă că familia reprezintă re­fu­giul meu de linişte şi calm, oaza mea de în­cân­tare. Este locul unde mă regăsesc printre oameni dragi, unde îmi încarc sufletul cu bu­cu­rie, frumuseţe şi dragoste. Momentele zilei petrecute în lumea proaspătă şi plină de ani­ma­ţie a copiilor mei sunt rezervele mele secrete de energie şi inspiraţie." Fiecare zi începe cu zâm­be­tul pe buze, indiferent cât de grea este. "Fie­ca­re dimineaţă la birou debutează cu o discuţie la o cafea cu colegii mei. Pentru mine, echipa pe care am reuşit să o construiesc la Ivatherm re­pre­zintă un succes egal cu cel al companiei. Ne planificăm şi ne prioritizăm acţiunile, ne stabi­lim paşii de urmat şi încercăm să facem faţă îm­pre­ună cât mai bine provocărilor fiecărei zile. Fiecare zi este extrem de variată, pentru că suntem preocupaţi de cercetare şi formulare de pro­duse noi împreună cu o echipă de cer­ce­tă­tori din Franţa, coordonarea logistică şi planificarea producţiei tot în Franţa, marketingul, co­mu­nicarea cu presă sau medicii, designul de am­balaj, coordonarea echipelor de vânzări la nivelul întregii ţări, prospectarea pieţelor stră­i­ne pentru începerea operaţiunilor de export."

×
Subiecte în articol: tentaţii