PSIHOLOGIA DE MALL ● Dialog cu Aurora Liiceanu
Doamna psiholog Aurora Liiceanu a binevoit să stea de vorbă cu noi despre resorturile care-i fac pe români să dea năvală la mall. Am încercat să descifrăm împreună ce tipuri de oameni sunt clienţii măgăoaielor cu de toate şi ce vor ei de la viaţă.
Doamna psiholog Aurora Liiceanu a binevoit să stea de vorbă cu noi despre resorturile care-i fac pe români să dea năvală la mall. Am încercat să descifrăm împreună ce tipuri de oameni sunt clienţii măgăoaielor cu de toate şi ce vor ei de la viaţă.
PSIHOLOGIA DE MALL ● Dialog cu Aurora Liiceanu
Doamna psiholog Aurora Liiceanu a binevoit să stea de vorbă cu noi despre resorturile care-i fac pe români să dea năvală la mall. Am încercat să descifrăm împreună ce tipuri de oameni sunt clienţii măgăoaielor cu de toate şi ce vor ei de la viaţă.
Doamna psiholog Aurora Liiceanu a binevoit să stea de vorbă cu noi despre resorturile care-i fac pe români să dea năvală la mall. Am încercat să descifrăm împreună ce tipuri de oameni sunt clienţii măgăoaielor cu de toate şi ce vor ei de la viaţă.
- Jurnalul Naţional: Când eram copil, la Sibiu, duminica lumea se plimba pe Corso. Acum, de ce a fost înlocuit bulevardul cu mall-ul?
- Marfa de mall mi se pare scumpă şi proastă... Am văzut pensionari sau oameni mai simpli care se duc doar să se uite, ca la muzeu. Mi se pare o tâmpenie... când pot să facă altceva, mai plăcut.
Public-ţintă
- Care este publicul-ţintă al mall-ului, în opinia dvs.?
- Moare reţeaua de cinematografe clasice din cauza celor de la mall?
- Între mall-uri va fi o concurenţă acută, în Bucureşti sunt deja prea multe, după părerea mea. Ce strategie credeţi că vor adopta să capteze publicul?
- Apropo de socializare... Au apărut "băieţii şi fetele de mall", care sparg timpul pe acolo, vor să fie văzuţi, au senzaţia că asta le dă un fel de statut social superior...
Văr cu strada
- Cu ce alt loc seamănă mall-ul?
- Fenomenul ăsta nu o să devină reversibil?
- Credeţi că aiureala aia cu preţul de x,99 practicat în mall-uri încă mai ţine?
Da, fiindcă prima cifră are un impact psihologic mare. Mall-ul se adresează omului statistic, care nu trebuie să fie neapărat foarte deştept, care poate pica în tot felul de capcane. Cred că publicul care dă buluc în mall-uri ajunge acolo datorită contagiunii sociale, a spiritului de turmă. În străinătate există o cultură a timpului liber urban şi una a timpului liber rural. Noi suntem, datorită atracţiei către oraş a oamenilor de la ţară din timpul comunismului, aproape exclusiv rurali. Sunt mulţi oameni care trăiesc mental ca la ţară. Pentru ei fascinaţia mall-ului e imensă, au înlocuit matul cu mall-ul. Oamenii nu prea au relaţii, nu au o cultură a timpului liber şi au în general doar relaţii de neam. În week-end se duc la mall să bea o bere, să vadă preţuri, să bârfească sau să-şi etaleze hainele. E o cultură exibiţionistă. Când am fost de un revelion la Paris, am văzut un grup de rusoaice care făceau pe marile doamne, cu blănuri şi tone de aur pe ele. Erau de fapt doar nişte târgoveţe care jucau rolul unor mari doamne. Nu le băga nimeni în seamă. Cam aşa e şi cu ăia care merg la mall să fie văzuţi.
Citiţi şi:
- Devoratorii de mall-uri
- Aşi la cumpărături şi la arsul gazului
- Ritualuri de apartament
- Ce mai vrei să-ţi cumpăr, nevastă?
- Minimallisme blonde de week-end
Citește pe Antena3.ro