x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Reportaje Business din sentimente. Cupidoni moderni de România

Business din sentimente. Cupidoni moderni de România

de Alina Turcitu    |    19 Aug 2012   •   18:15
Business din sentimente. Cupidoni moderni de România

"Am ajuns la intalnire cu ceva timp inainte, m-am plimbat prin zona si apoi am intrat in restaurant. Atmosfera era foarte intima, genul de restaurant stil frantuzesc cu mese micute si lumanarele. Ea era imbracata cu o pereche de blugi stramti, pantofi cu toc negri de lac, o bluza de matase albastru - turcoaz cu dungi visinii si albe si un lantisor cu pandantiv din piatra turcoaz', povesteste el. Bucurestean, 36 de ani, divortat, cu salariu bun si foarte ocupat, tanjind dupa o relatie serioasa cu "o persoana cu initiativa si caldura, afectuoasa, careia sa-i placa copiii si notiunea de familie'.

Intr-o zi, satul sa tot astepte degeaba sa-i pice fata potrivita, luase el taurul de coarne si ceruse ajutor specializat: mersese la prima agentie de matchmaking din Romania, gasita intamplator pe Facebook. Inainte, nici nu stia ca exista la noi asa ceva, adica o agentie care sa recruteze anume pentru el persoana potrivita si apoi sa-l trimita tot ea la prima intalnire, sa-i aranjeze ea toate detaliile, zi, ora, loc…iar el doar sa fie acolo.

Dragoste ca-n filme. El: "She makes me feel'
Si acolo, in micutul restaurant cochet din centrul vechi al Bucurestilor, a inceput totul. Pe ea n-o vazuse decat in pozele de la agentie. "Imi aduc aminte ca tocmai incepuse sa ploua si, ca sa nu intarzii, am ajuns ceva mai devreme. Dar tot degeaba caci mi-a luat cam 20 de minute sa gasesc locul. Ora de intalnire era 20, dar am ajuns cu cinci minute inainte si apoi m-am invartit prin jur inca un sfert de ora', isi aminteste ea. O femeie frumoasa la 28 de ani, angajata in turism, genul "implicata, meticuloasa, cu initiativa, energica, perfectionista, optimista, implusiva, nerabdatoare si incapatanata, iubitoare de calatorii'. Apelase la agentia de matchmaking nu ca ar fi vrut neaparat un partener chiar atunci, ci mai mult din curiozitate. Se afla in pauza, dupa ce iesise dintr-o relatie foarte lunga. Dar nu-si imagina ca-l va intalni pe el chiar atunci si chiar acolo, in micul restaurant. A trecut aproape un an de atunci, iar acum locuiesc impreuna. Si nu numai. Acum isi doresc si un bebelus.

"Senzationalul il facem noi, prin micile detalii de fiecare zi, prin modul in care reusim sa citim gandul unul altuia si sa intuim starea de moment, fara a fi nevoie de o confesiune. Sau, a face mici gesturi de afectiune unul fata de celalat pentru a sti ca suntem acolo, unul pentru celalat, si in momentele bune, si in cele grele', descrie ea.

Nu se gandesc sa se casatoreasca si cu acte. Sunt fericiti asa. "Ne bucuram unul de altul. Nu cred ca e neaparata nevoie de un act, pentru a oficializa in vreun fel relatia noastra. Va veni si asta la un moment dat. In schimb, ne gandim la un copil', ne spune el. Deocamdata nu simte ca-i trebuie acte, adauga el, fiindca are ceva mult mai important: "She makes me feel'.

Barbatii cauta tot ce a pierdut femeia moderna in ultima vreme
Acesta este doar unul din nenumaratele cupluri formate cu ajutorul primei agentii de matchmaking din Romania, deschisa acum trei ani in Bucuresti. Oana Totora si Claudia Ulici, proprietarele agentiei, au strans in baza de date cateva sute de persoane care se cauta una pe alta. Treaba lor e sa-si dea seama care cu care se potriveste si apoi sa-i trimita la intalnire. Clientii lor sunt, in general, oameni de afaceri, corporatisti sau carieristi care nu au timp sa-si caute singuri jumatatea sau pur si simplu stiu exact ce vor si isi cauta "matematic', mergand la sigur, o familie sau doar o relatie stabila. Mai toti sunt oameni trecuti prin viata si prin tot felul de relatii, in medie cu varste cuprinse intre 30 si 40 de ani.

"Femeile cauta un amestec intre un barbat puternic si empatic, bland, atent, tandru si iubitor. Barbatii cauta o femeie nu neaparat frumoasa, ci cu aspect fizic placut, feminina, finuta, delicata, draguta si atenta, sportiva, deschisa… adica tot ce a pierdut femeia moderna in ultima vreme. Ambii se orienteaza foarte mult si in functie de zodie', ne spune Claudia Ulici.

La cat de ocupati au ajuns oamenii in ultima vreme, afacerea cu sentimente este profitabila. Claudia si Oana, ele insele foste corporatiste in recrutare de personal, si-au deschis agentia in plina criza, fara sa clipeasca. Au mizat pe experienta lor de ani de zile si pe nevoia oamenilor de a-si gasi jumatatea. Au pornit la drum investind doar cateva mii de euro, cat le-a costat PR-ul, cativa angajati si chiria intr-un loc cald si dragut. Si au castigat: in al doilea an scosesera deja un profit frumos. Tarifele incep de la 250 de lei si ajung pana la 2.000 de lei, depinde ce pachet de servicii isi alege clientul.

×