Centrul mondial al motociclismului s-a mutat pentru cîteva zile la Sibiu, acolo unde a avut loc Red Bull Romaniacs, cel mai dur raliu enduro din lume. Din cei 208 concurenţi care au luat startul, doar 135 au trecut linia de sosire.
Centrul mondial al motociclismului s-a mutat pentru cîteva zile la Sibiu, acolo unde a avut loc Red Bull Romaniacs, cel mai dur raliu enduro din lume. Din cei 208 concurenţi care au luat startul, doar 135 au trecut linia de sosire.
Trebuie să ai ceva nebun în tine ca să te
bagi într-o competiţie ce implică un efort fizic imens. Mers prin noroi, peste
stînci la care ţi-e frică şi să priveşti, sărituri ce te lasă fără respiraţie,
sosiri prin apă, orice ca să-l facă pe concurent să simtă adrenalină. Şi să nu
uite niciodată de Red Bull Romaniacs, de Sibiu, de România.
MULŢUMIRI
VEŞNICE. Iniţiatorul acestei nebunii este Martin Freinademetz. Fost campion
mondial de snowboard, austriacul este stabilit de mai bine de cinci ani la
Sibiu, acolo unde este căsătorit cu o româncă. Freinademetz este primul sportiv
care a fost sponsorizat de Red Bull, iar pe timp de iarnă organizează la Bîlea
Lac “Inferno”, cel mai dur concurs de free-ride din România. Pentru el, perfecţiunea
înseamnă extrem. Dacă vă ţin picioarele, puteţi încerca o aventură prin zăpadă
alături de fostul campion mondial de snowboard. Lucrează cu cehii de la
Berghill, cei care organizează partide de heliski în Masivul Făgăraş.
NEBUNII.
La clasa Pro au luat startul 32 de concurenţi, dar au terminat numai 21. Învingător
a ieşit Graham Jarvis, care a parcurs traseul în 23 de ore şi 40 de minute. La
o diferenţă de 10 minute, pe locul doi s-a clasat germanul Gerhard Forster.
Chris Birch a încheiat cursa pe locul 3, la 15 minute în spatele liderului. Cei
doi români înscrişi la clasa Pro, Emanuel Gyenes şi Csaki Ferenc, s-au clasat
pe locurile 14, respectiv 19.
ANDURANŢĂ.
30 de echipe au luat startul la categoria Expert Team, dar numai opt au reuşit
să treacă linia de sosire. Locul întîi a fost adjudecat de echipa Escalia,
formată din belgianul Michel Domoulin şi un român, Aron Gorog. Pe locul doi a
venit o echipă din Cehia, iar pe trei au venit nişte olandezi. O clasare foarte
bună la această categorie a fost cea a echipei Xriders 1, formată din românii
Cristinel Babeş şi Ciprian Popescu. La clasa Expert au luat startul 50 de
concurenţi, dintre care doar 32 au terminat cursa. Locul întîi a fost ocupat de
austriacul Birchard Oliver, pe doi a venit neozeelandezul Mark Delautour, iar
pe locul trei s-a clasat germanul Tommy Kunert. Alex Gîr-bacea, singurul
reprezentant al României la această categorie, a reuşit un foarte bun loc 10.
ÎNDRĂGOSTIŢI.
La categoria Hobby au luat startul 43 de echipe, au mai terminat 25. Locul întîi
a fost ocupat de o echipă din Marea Britanie, locul doi, de o echipă din Austria, iar
locul trei, o echipă mixtă formată dintr-un ungur şi un român, Olar Tibor şi
Mircea Otto de la DK Team. La o diferenţă de cîteva minute a încheiat o altă
echipă în componenţa căreia se afla un român, Xriders. Ciprian Secăreanu a făcut
echipă cu un sirian, Najid Rostami, reuşind o clasare foarte bună, locul 4.