Soferii de microbuze care ii transporta zilnic pe navetistii din preajma Capitalei par sa fi uitat de masacrul petrecut in urma cu doar doua luni langa Slobozia, unde 15 oameni si-au pierdut viata intr-un microbuz supraaglomerat. Continua sa-i burduseasca pe calatori in aceleasi conserve pe patru roti, peste limita de locuri si la viteze de piloti de curse.
Navetistii din Ciorogarla prind de cateva luni bune cantatul cocosilor in statia de microbuz. Impanzesc in fiecare zi lucratoare, intre orele 5:00 si 8:00 dimineata, marginea strazii ce traverseaza comuna. Incapatoarele masini ale RATB au fost scoase in vara anului trecut de pe ruta Bucuresti - Ciorogarla. Iar firmele care au castigat licitatia se pierd in fata sutelor de muncitori si elevi care iau drumul Capitalei dimineata de dimineata. Cele 16-18 locuri din dotare ii indeamna pe soferi sa urce pasageri peste limita de scaune si sa uite de cei 15 navetisti care si-au gasit sfarsitul tragic pe 29 noiembrie, anul trecut, in ceea ce a fost considerat cel mai grav accident rutier din Romania. Masinile sunt putine, iar oamenii asteapta in statii zeci de minute pentru privilegiul de a sta ticsiti in adevarate "conserve pe patru roti", la vi-teze care iti intorc stomacul pe dos. PRIMA MASINA. Pe la 5:00 dimineata, in parcul auto situat vizavi de autogara Militari si pe trotuarul de langa gura de metrou sufla vantul. Nici urma de masina, din zecile de microbuze trase zilnic aici, care sa aiba postata in geam ruta Bucuresti-Ciorogarla. Au plecat deja pe traseu. Gasesc un taxi prin apropiere si pornesc spre comuna cu pricina. Pana in Ciorogarla sunt 20-25 de minute de mers cu masina. Dupa doi-trei kilometri de autostrada, drumul coteste la dreapta, incarcat de gropi pana la intrarea in comuna. Pe marginea strazii se ivesc palcuri de oameni cu toartele plaselor adancite in buzunare si cu genti atarnate de umar, care tresar de nerabdare la fiecare huruit de motor. Ghemuiti sub glugi care le acopera jumatate din fata, la o temperatura de - 15 grade, se reazema de cate un stalp si asteapta. Grosul de oameni sta strans in statia din centrul Ciorogarlei. Pana la ora 6:00 nu ajunsese nici o masina. Unul dupa altul, satenii incep sa se adune de pe la casele din preajma. Trec in viteza doua microbuze pline ochi, la cinci minute unul de altul. Navetistii ofteaza cu obida, biciuiti de gerul care se inteteste. Pe la 6:15 apare nerabdarea. Iesiti de sub adapostul stresinilor, scruteaza animati de speranta drumul pustiu. "Ba, si a promis ala alb ca vine mai repede", rupe tacerea un barbat care se scutura din toate incheieturile. Un consatean pufneste scurt: "Ce sa mai vina, ma? O fi plin deja". La 6:20, o parte din ei formeaza o multime compacta la auzul unui vuiet de roti. Restul raman in spate, resemnati in asteptare. Un microbuz cu geamuri aburite opreste intr-un scrasnet puternic inaintea statiei. In jur de zece oameni navalesc in dreptul usii. Cele 16 scaune stramte ale masinii sunt deja ocupate. Noii pasageri se imping unul in altul pe culoarul ingust, in indemnuri neprietenoase si injuraturi soptite.Citește pe Antena3.ro
| ||
In evidenta Primariei Ciorogarla apar in jur de 3.500 de navetisti. In doar doua luni, biletul de calatorie s-a scumpit de la 10.000 la 20.000 de lei. Firma care efectueaza cele mai multe transporturi pe aceasta ruta este Axi Tours Izi. Alaturi de ea presteaza servicii alte trei firme: Giorgio Trans, Ioanidi SRL si Mihai Tours International. Sorin Stoian, directorul Axi Tours, justifica scumpirile si masinile putine prin pierderile financiare mari inregistrate in primele luni, motivand ca firmele particulare de transport nu beneficiaza de subventii din partea statului, asa cum se intampla in cazul RATB. |
15 MORTI SI 9 RANITI IN ACCIDENT DE MICROBUZ
|
Soferii microbuzelor care transporta navetisti in afara localitatilor au uitat prea repede bilantul celui mai tragic accident rutier din Romania. La sfarsitul lunii noiembrie, anul trecut, 15 persoane si-au pierdut viata si alte noua au fost ranite in apropiere de Slobozia, judetul Ialomita, intr-un microbuz al unei firme de transport in comun. Victimele, majoritatea femei, se urcasera in masina din orasul Tandarei si din comunele invecinate si se indreptau spre o noua zi de munca la o fabrica de confectii din Slobozia. La un kilometru de oras, microbuzul a incercat sa evite o creanga cazuta brusc in fata masinii, dar, din cauza unui viraj efectuat la viteza mare, s-a izbit de un copac aflat pe marginea drumului. Soferul a murit pe loc, strivit sub greutatea pasagerilor urcati peste sarcina maxima prevazuta prin constructie. La momentul accidentului, in masina se aflau in jur de 27 de calatori, dintre care 18 ocupau scaunele din dotare, iar restul se inghesuiau pe coridor.
|