INTERACTIV ● Spovedanie colectivă pentru dependenţi
Jurnalul vă face o propunere greu de refuzat. Lansăm azi o nouă campanie în care cititorii vor fi personajul principal. Un joc interactiv, cât se poate de serios.
Jurnalul vă face o propunere greu de refuzat. Lansăm azi o nouă campanie în care cititorii vor fi personajul principal. Un joc interactiv, cât se poate de serios.
INTERACTIV ● Spovedanie colectivă pentru dependenţi
Jurnalul vă face o propunere greu de refuzat. Lansăm azi o nouă campanie în care cititorii vor fi personajul principal. Un joc interactiv, cât se poate de serios.
Recunoaşteţi: de câte ori i-aţi trimis unui coleg un SMS în timpul şedinţelor interminabile, la care şeful avea chef să se audă vorbind? Dar iubitei/ iubitului, în autobuz, la un scaun distanţă? De câte ori v-aţi surprins zâmbind inexplicabil – pentru alţii – la display-ul telefonului mobil? Aaaaa, dar pe colegul de la biroul de vizavi l-aţi remarcat mustăcind în timp ce butona ceva pe sub masă? E clar, e iar îndrăgostit. O să-i treacă, doar l-aţi mai văzut aşa. Dar până atunci zâmbetele lui cu direcţie nedefinită se vor ţine lanţ. Ce frumos! Parcă te simţi superior... Ai impresia că îl ai la mână. Nu că ţi-ar folosi la ceva...
VOLUPTATE. Cu toţii ştim, dar nu toţi admitem. SMS-urile ne-au schimbat viaţa. Putem fi peste mări şi ţări, ba chiar în aceeaşi încăpere. Voluptatea de a-l surprinde pe celălalt cu un mesaj pe care numai ochii şi mintea lui să-l ştie este imensă. De câte ori s-a nimerit să interpretaţi exact pe dos mesajul recepţionat şi să simţiţi nevoia să continuaţi discuţia pe un alt ton? Unora li s-a întâmplat să divorţeze printr-un SMS. Sau... de la un SMS. Altora, mai nou, li se întâmplă minuni mult mai prozaice, gen golirea vezicii urinare, de data asta datorită SMS-ului. Vom discuta despre toate acestea, cu voia dumneavoastră.
CA UN DROG. Până atunci, haideţi să ne gândim împreună cam cât timp dedicăm zilnic telefonului mobil. Şi nu convorbirilor. Ci textelor. Să recunoaştem deschis, ba chiar în scris, că suntem dependenţi de SMS-uri. Să mărturisim câţi bani dăm pe mesajele scrise şi cât timp pierdem redactându-le şi încercând să ne adaptăm la noul limbaj SMS-istic, deşi mult mai uşor ne-ar fi să apelăm persoana căreia avem să-i comunicăm ceva.
AUTOMATISME. În plină revoluţie tehnologică, aproape nimeni nu mai sună "din prima". Toţi suntem cu ochii şi degetele pe taste. Acum, toată şmecheria constă în viteza cu care reuşeşti să apeşi pe butonaşele alea blestemate! Împătimiţii SMS-urilor au ajuns să-şi aleagă telefonul mobil în funcţie nu neapărat de dotările tehnice, ci de manevrabilitate. Ce blestem este să ai nişte taste puchinoase, iar destinatarul să ardă de nerăbdare să-ţi primească gândurile! Ce artă, să ai touchscreen şi să reuşeşti să redactezi un SMS! Va mai trece multă vreme până când lumea se va plictisi de SMS-uri. Prea au prins rapid, prea ne joacă degetele pe tastatură... Oare de ce am ajuns în situaţia asta?
PROPUNEREA NOASTRĂ. Jurnalul Naţional vă provoacă. La o "spovedanie" colectivă, în care să ne mărturisim cu toţii dependenţa. Şi la concurs. Haideţi să vedem care este mai inventiv în scris, care poate transmite cât mai multe informaţii în amărâtele alea de 160 de semne, care ne limitează imaginaţia SMS-istică! Şi vă mai lansează o invitaţie. Haideţi să ne propunem împreună o temă zilnică de dialog prin SMS. Uite, într-o zi să discutăm despre "Fabulospiritul românesc". Sau despre ce zi din săptămână iubim mai mult şi ce zi urâm. Pentru ca într-o altă zi să scriem despre vorbele de duh ale românilor. Sau despre nume tâmpite date străzilor. Şi tot aşa. Alegerea vă aparţine. Aşteptăm sugestii pentru "tema zilei", dar şi mesaje care să o susţină. Textele vă vor fi publicate, garantăm. Sigur, cele în limita decenţei. Pentru că nu ne-am propus nici un moment să ne transformăm din "inbox" în "trash".
MECANISMUL. Tot ce veţi avea de făcut este să ne trimiteţi mesaje la numărul de telefon: 0755-15.15.15. Precizăm că tariful practicat este cel normal, nu există nici o steluţă ascunsă, care să aducă adăugiri de cenţi. Foarte important: ora-limită până la care vor putea fi trimise SMS-urile pentru "tema zilei" este 15:00. Şi încă un detaliu extrem de important: nu trimiteţi texte care să depăşească numărul maxim de 160 de caractere!
Jurnalul vă face o propunere greu de refuzat. Lansăm azi o nouă campanie în care cititorii vor fi personajul principal. Un joc interactiv, cât se poate de serios.
Recunoaşteţi: de câte ori i-aţi trimis unui coleg un SMS în timpul şedinţelor interminabile, la care şeful avea chef să se audă vorbind? Dar iubitei/ iubitului, în autobuz, la un scaun distanţă? De câte ori v-aţi surprins zâmbind inexplicabil – pentru alţii – la display-ul telefonului mobil? Aaaaa, dar pe colegul de la biroul de vizavi l-aţi remarcat mustăcind în timp ce butona ceva pe sub masă? E clar, e iar îndrăgostit. O să-i treacă, doar l-aţi mai văzut aşa. Dar până atunci zâmbetele lui cu direcţie nedefinită se vor ţine lanţ. Ce frumos! Parcă te simţi superior... Ai impresia că îl ai la mână. Nu că ţi-ar folosi la ceva...
VOLUPTATE. Cu toţii ştim, dar nu toţi admitem. SMS-urile ne-au schimbat viaţa. Putem fi peste mări şi ţări, ba chiar în aceeaşi încăpere. Voluptatea de a-l surprinde pe celălalt cu un mesaj pe care numai ochii şi mintea lui să-l ştie este imensă. De câte ori s-a nimerit să interpretaţi exact pe dos mesajul recepţionat şi să simţiţi nevoia să continuaţi discuţia pe un alt ton? Unora li s-a întâmplat să divorţeze printr-un SMS. Sau... de la un SMS. Altora, mai nou, li se întâmplă minuni mult mai prozaice, gen golirea vezicii urinare, de data asta datorită SMS-ului. Vom discuta despre toate acestea, cu voia dumneavoastră.
CA UN DROG. Până atunci, haideţi să ne gândim împreună cam cât timp dedicăm zilnic telefonului mobil. Şi nu convorbirilor. Ci textelor. Să recunoaştem deschis, ba chiar în scris, că suntem dependenţi de SMS-uri. Să mărturisim câţi bani dăm pe mesajele scrise şi cât timp pierdem redactându-le şi încercând să ne adaptăm la noul limbaj SMS-istic, deşi mult mai uşor ne-ar fi să apelăm persoana căreia avem să-i comunicăm ceva.
AUTOMATISME. În plină revoluţie tehnologică, aproape nimeni nu mai sună "din prima". Toţi suntem cu ochii şi degetele pe taste. Acum, toată şmecheria constă în viteza cu care reuşeşti să apeşi pe butonaşele alea blestemate! Împătimiţii SMS-urilor au ajuns să-şi aleagă telefonul mobil în funcţie nu neapărat de dotările tehnice, ci de manevrabilitate. Ce blestem este să ai nişte taste puchinoase, iar destinatarul să ardă de nerăbdare să-ţi primească gândurile! Ce artă, să ai touchscreen şi să reuşeşti să redactezi un SMS! Va mai trece multă vreme până când lumea se va plictisi de SMS-uri. Prea au prins rapid, prea ne joacă degetele pe tastatură... Oare de ce am ajuns în situaţia asta?
PROPUNEREA NOASTRĂ. Jurnalul Naţional vă provoacă. La o "spovedanie" colectivă, în care să ne mărturisim cu toţii dependenţa. Şi la concurs. Haideţi să vedem care este mai inventiv în scris, care poate transmite cât mai multe informaţii în amărâtele alea de 160 de semne, care ne limitează imaginaţia SMS-istică! Şi vă mai lansează o invitaţie. Haideţi să ne propunem împreună o temă zilnică de dialog prin SMS. Uite, într-o zi să discutăm despre "Fabulospiritul românesc". Sau despre ce zi din săptămână iubim mai mult şi ce zi urâm. Pentru ca într-o altă zi să scriem despre vorbele de duh ale românilor. Sau despre nume tâmpite date străzilor. Şi tot aşa. Alegerea vă aparţine. Aşteptăm sugestii pentru "tema zilei", dar şi mesaje care să o susţină. Textele vă vor fi publicate, garantăm. Sigur, cele în limita decenţei. Pentru că nu ne-am propus nici un moment să ne transformăm din "inbox" în "trash".
MECANISMUL. Tot ce veţi avea de făcut este să ne trimiteţi mesaje la numărul de telefon: 0755-15.15.15. Precizăm că tariful practicat este cel normal, nu există nici o steluţă ascunsă, care să aducă adăugiri de cenţi. Foarte important: ora-limită până la care vor putea fi trimise SMS-urile pentru "tema zilei" este 15:00. Şi încă un detaliu extrem de important: nu trimiteţi texte care să depăşească numărul maxim de 160 de caractere!
Începuturile nebuniei
Tehnologia denumită "short message service", pe scurt SMS, este creaţia unei firme anglo-olandeze de IT denumite CMG, susţine cotidianul britanic The Guardian.
Cor Stutterheim, de la CMG, precizează că, de fapt, totul a început "ca o mesagerie de serviciu, care permitea operatorului să îşi informeze abonaţii în legătură cu probleme în reţea, de exemplu.
Când s-a creat SMS-ul, nimeni nu s-a gândit să-l facă o formă de comunicare de la consumator la consumator şi, evident, chiar nimănui nu i-a trecut prin cap că ar putea deveni calea principală folosită de tânăra generaţie pentru a comunica".
La 3 decembrie 1992, un inginer, pe numele său Neil Papworth, a trimis primul SMS cu urarea de "Crăciun fericit!" (de fapt, "Merry Christmas!") colegilor săi de la compania Vodafone din Marea Britanie. Puţini alţii au avut norocul de a căpăta acces la SMS (short message service) pentru a ura – vă mai amintiţi oare? – "HPPY MLLNIUM!”.
Dar abia după şapte ani "SMS-uirea" a căpătat aripi.
De ce a durat atât până ca SMS-ul să ne intre în sânge şi să ajungem "addicted", adică dependenţi de un serviciu care a ajuns să înregistreze 2 milioane de mesaje pe oră doar în Marea Britanie? Pentru că în primii şapte ani utilizatorii de telefonie mobilă din Marea Britanie, de exemplu, puteau trimite mesaje scrise doar cuiva care folosea acelaşi operator. Abia din 1999 s-au putut trimite SMS-uri între operatori diferiţi.
Potrivit lui Andrew Bud, manager la departamentul Transmisii SMS la compania mBlox, intervievat de BBC, "textuirea" a luat avânt abia atunci când şi-a găsit piaţa naturală – tinerii – atrasă de telefoanele dotate cu cartele pre-pay. "Când telefoanele cu cartele pre-pay au sosit pe piaţă, la sfârşitul anilor ’90, acestea s-au dovedit de departe mult mai atractive pentru adolescenţi decât tarifele complicate presupuse de abonamente", explică acelaşi Bud. Şi uite aşa a început totul.
Cor Stutterheim, de la CMG, precizează că, de fapt, totul a început "ca o mesagerie de serviciu, care permitea operatorului să îşi informeze abonaţii în legătură cu probleme în reţea, de exemplu.
Când s-a creat SMS-ul, nimeni nu s-a gândit să-l facă o formă de comunicare de la consumator la consumator şi, evident, chiar nimănui nu i-a trecut prin cap că ar putea deveni calea principală folosită de tânăra generaţie pentru a comunica".
La 3 decembrie 1992, un inginer, pe numele său Neil Papworth, a trimis primul SMS cu urarea de "Crăciun fericit!" (de fapt, "Merry Christmas!") colegilor săi de la compania Vodafone din Marea Britanie. Puţini alţii au avut norocul de a căpăta acces la SMS (short message service) pentru a ura – vă mai amintiţi oare? – "HPPY MLLNIUM!”.
Dar abia după şapte ani "SMS-uirea" a căpătat aripi.
De ce a durat atât până ca SMS-ul să ne intre în sânge şi să ajungem "addicted", adică dependenţi de un serviciu care a ajuns să înregistreze 2 milioane de mesaje pe oră doar în Marea Britanie? Pentru că în primii şapte ani utilizatorii de telefonie mobilă din Marea Britanie, de exemplu, puteau trimite mesaje scrise doar cuiva care folosea acelaşi operator. Abia din 1999 s-au putut trimite SMS-uri între operatori diferiţi.
Potrivit lui Andrew Bud, manager la departamentul Transmisii SMS la compania mBlox, intervievat de BBC, "textuirea" a luat avânt abia atunci când şi-a găsit piaţa naturală – tinerii – atrasă de telefoanele dotate cu cartele pre-pay. "Când telefoanele cu cartele pre-pay au sosit pe piaţă, la sfârşitul anilor ’90, acestea s-au dovedit de departe mult mai atractive pentru adolescenţi decât tarifele complicate presupuse de abonamente", explică acelaşi Bud. Şi uite aşa a început totul.
Flirt, amor, dragoste adevărată....
Dragostea e lucru mare! Şi de aceea îi acordăm un spaţiu generos. Tuturor celor care simt nevoia să-şi dea publicităţii corespondenţa încărcată de parfum, dar şi offf-urile provenite din aceeaşi sursă le stăm la dispoziţie cu spaţiu editorial. Un suspin în plus nu strică nimănui, dacă textul merită! Aşadar, paginile vă aparţin, cu menţiunea că aici dictează numai inima şi imaginaţia, niciodată vârsta, sexul şi cu atât mai puţin starea civilă.
Puneţi mâna pe taste!
- Jurnalul Naţional vă provoacă de astăzi la dialog prin SMS.
- Începem o campanie SMS-istică despre ce vă doare, ce vă impresionează, ce iubiţi, ce urâţi, ofuri şi entuziasme în 160 de semne.
- Aşteptăm mesajele voaste despre toate acestea şi propuneri pentru teme de discuţie.
- Telefonul la care ne puteţi trimite în fiecare zi mesaje este 0755-15.15.15.
- Ora-limită este 15:00, tariful este normal.
Citește pe Antena3.ro