O simpla hotarare de guvern a dat peste cap activitatea transportatorilor, producatorilor si consumatorilor din domeniul gazelor
industriale si medicinale. Spitalele sunt
in pericol sa ramana fara oxigen, iar bolnavii
sa-si dea duhul pentru ca nu vor putea fi operati la timp. Filialele din Romania ale companiilor din Germania, Franta, Grecia si Italia acuza autoritatile noastre de emiterea in graba a unui act normativ "cu efecte grave in activitatea
economica si in asistenta medicala". Este vorba despre HG 890/2004, care interzice transportul marfurilor periculoase in timpul noptii si la sfarsit de saptamana.
|
DESCURAJARE. Handicapul sever impus transporturilor de gaze pe teritoriul Romaniei franeaza intentiile unor potentiali investitori de a-si stabili sau dezvolta afacerile in tara noastra
|
EXCEPTII DISCRIMINATORII. Directorul unei fundatii care pregateste conducatori auto pentru transporturi speciale declara anul trecut ca circulatia pe timp de noapte a autovehiculelor care transporta marfuri periculoase nu ar trebui interzisa, pentru ca riscul producerii unor accidente este mult mai ridicat in timpul zilei. El afirma ca in Europa nu este interzisa circulatia pe timp de noapte a acestui gen de autovehicule, chiar daca legislatia care reglementeaza transportul de marfuri periculoase, ADR - Accord Danger Road, poate fi adaptata la specificul fiecarei tari.
CONSECINTA. Ca urmare a HG 890/2004, spitalele pot ramane fara oxigen
|
CONSECINTE GRAVE. Intreruperea activitatii are efecte grave asupra productiei in conditiile in care consumatorii din domeniile industriale functioneaza in mod continuu. Pericolul imediat apare in spitale, unde aprovizionarea cu oxigen este vitala. Interventia asupra pacientilor trebuie amanata in aceasta situatie, iar bolnavii risca sa moara pentru ca nu pot fi operati. Si toate acestea se petrec pentru ca au aparut restrictiile impuse de HG 890. Astfel, timpul disponibil pentru transport se reduce la jumatate, cu o intrerupere de 55 de ore la sfarsit de saptamana. Lucru care face imposibila asigurarea continuitatii distributiei gazelor industriale si medicinale. Pe de alta parte, exista foarte putine locuri de parcare amenajate corespunzator pentru acest tip de mijloace de transport, care sa permita macar oprirea la limita timpului permis de hotarare, si nu mai devreme. Cand ajunge la perioada maxima de mers, soferul are de ales intre a trage pe dreapta pe camp sau intr-o parcare, unde in cele mai multe cazuri stationarea este costisitoare si mai rar decontata de patron. In plus, produsele criogenice trebuie transportate in cel mai scurt timp, si de preferinta la temperaturi cat mai scazute, noaptea fiind un avantaj.
DEMERSURI FARA REZULTAT. Asociatia Producatorilor de Gaze Industriale din Romania, cat si membrii acesteia, in mod separat, au facut demersuri repetate catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului inca de la publicarea actului cu pricina. Insa fara nici un rezultat. Reprezentantii Asociatiei considera "greu de inteles desconsiderarea cu care sunt tratate asociatia profesionala de profil, societatile comerciale membre ale acesteia, care se numara printre investitorii si contribuabilii importanti din industria din Romania, cat si beneficiarii acestora din economia nationala si din asistenta medicala".
Pe de alta parte, handicapul sever impus transporturilor de gaze pe teritoriul Romaniei descurajeaza intentiile unor potentiali investitori de a-si stabili sau dezvolta afacerile in tara noastra. Pe termen lung, conformarea la astfel de restrictii ar impune operatorilor din domeniul gazelor industriale si medicinale investitii si costuri suplimentare, care se vor regasi in preturi mult mai mari de vanzare a acestor produse catre agentii economici si unitatile de asistenta medicala.
REZOLVARE "ELEGANTA"
| ||
|
|
In legatura cu acest subiect, am incercat sa obtinem si un punct de vedere al ministrului Sanatatii, insa domnul Mircea Cinteza a fost "extrem de ocupat" si nu a avut timp sa stea de vorba cu noi.
|