In timp ce focarele de gripa aviara se inmultesc ca ciupercile dupa ploaie, Ministerul Transporturilor (MTCT) se pregateste, pe de-o parte, sa cheltuiasca alti bani publici pe un ordin nul. Iar pe de alta parte sunt puse bazele unei noi afaceri cu substantele decontaminante.
Compania Nationala de Autostrazi din subordinea Ministerului Transporturilor (MTCT) a organizat saptamana trecuta o licitatie pentru achizitionarea de servicii de dezinfectie a autovehiculelor si trenurilor in punctele stabilite de Comandamentul ministrului Gheorghe Flutur. Caietul de sarcini adresat firmelor, extrem de stufos de altfel, are insa cateva lacune "cheie": nu exista data-limita de depunere a ofertelor si nici data licitatiei. SUSPICIUNI. Potrivit unor surse, licitatia s-a desfasurat la 19 mai, castigatorul fiind anuntat in aceeasi zi. Firmele contractante sunt, potrivit corespondentilor Mediafax, Nutraswiss Bucuresti, (cu un profit net aferent anului 2004 de 11,5 milioane de lei vechi) si Coral Impex din Ploiesti. Daca Coral Impex este un nume cunoscut in bransa "dezinfectatorilor", participand potrivit unor surse la multe licitatii in mai multe orase ale tarii, Nutraswiss Bucuresti a fost infiintata, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finante, in 2004. Nu figureaza cu nici un angajat si nici cu cifra de afaceri. Obiectul de activitate al firmei era la data respectiva, comertul cu ridicata al produselor lactate, oualor si a inregistrat un profit brut de 15 milioane de lei vechi la o cifra de afaceri 0. Cele doua societati vor asigura servicii de dezinfectie in judetul Brasov, Coral Impex primind si contractul de lucrari in judetele Mures si Prahova. HOTARATI, DAR⦠Operatiunea este putreda chiar de la baza. Astfel, ca si baza legala este citat ordinul 1732 /2005, act despre care Jurnalul National v-a dezvaluit ca este nul, deoarece nu a fost publicat in Monitorul Oficial. Acest verdict a fost dat chiar de Consiliul Legislativ, la cererea Camerei Deputatilor. Iar caietul de sarcini utilizat la licitatia de saptamana trecuta confirma indirect acest lucru. Mai precis, Directia Juridica a MTCT a sustinut ca acest ordin nu trebuia publicat, deoarece se adresa DOAR structurilor interne ale ministerului. Caietul de sarcini al Companiei Nationale de Autostrazi care se adreseaza evident firmelor de profil citeaza chiar acest ordin si il mentioneaza la paragraful "legislatie de referinta". Adica legislatia pe care cei interesati ar trebui sa o studieze pentru a trimite ofertele. Este insa cel putin dificil pentru firmele interesate sa studieze ordinul 1732 pentru simplul motiv ca nu este publicat in Monitorul Oficial. SECRETELE CFR. Pe de alta parte, CFR Marfa prin diviziile locale au inceput organizarea de licitatii pentru achizitia de substante decontaminante. La primul val de gripa aviara, Jurnalul National a solicitat SNTFM CFR SA sa precizeze cantitatile de substanta dezinfectanta, preturile, firmele producatoare si cele care comercializeaza. Compania s-a "ascuns" in spatele faptului ca achizitiile au fost facute prin directiile locale si ca nu pot furniza date centralizate. Ofiterii de presa ai institutiei au mai argumentat si faptul ca achizitiile nu se fac din bugetul public, ci din surse proprii. Cu chiu cu vai am "smuls" numele produselor cumparate in mod preponderent: Forsept, Gremostop, Omnisept, Ewabo Aldekol DES si Topax C. Argumentul decisiv al SNTFM CFR Marfa SA a fost ca licitatiile pentru achizitia substantei dezinfectante s-au realizat prin terminalele teritoriale ale Bursei Romane de Marfuri.
CAIET DE SARCINI. Ordinul nul al ministrului Dobre este trecut ca "legislatie de referinta"
|
Citește pe Antena3.ro
PROBLEME CU DEZINFECTANTUL
|
Deja au fost semnalate si probleme cu substanta dezinfectanta la filtrele de pe DN 13 din judetul Brasov. Astfel, noul director al DSV Brasov, Dorin Enache, citat de Mediafax, sustine ca "luni seara am fost informati, in Comandamentul Judetean Antiepizootic, ca s-au schimbat echipele de dezinfectie si ne-am deplasat la fata locului. La filtrul de pe DN 13, pe directia de mers spre Podul Barsei, am avut surpriza neplacuta sa gasesc o alta echipa decat cea care a constituit filtrul, echipa de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR), cu echipament necorespunzator si incomplet. Ei utilizau pentru dezinfectie substante care nu fac parte din gama celor recomandate de Autoritatea Nationala Sanitar-Veterinara". Directorul CNADNR Brasov, Ion Moldovan, a declarat tot pentru Mediafax ca firma care facea la acel moment dezinfectia pe DN 13 "a fost trimisa de la Bucuresti". Potrivit prefecturii Brasov, firma in cauza ar fi schimbat substanta pe care trebuia sa o utilizeze (Virocid, un dezinfectant belgian extrem de puternic) cu Disinfectant, un produs elvetian importat de o firma bucuresteana. Citat de aceleasi surse, Moldovan mai sustine ca "doar doua filtre din cele noua amplasate pe DN 13 aveau substanta corespunzatoare".
|