x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Transparenţă parţială la Ministerul Turismului

0
Autor: Vali Blanaru Elena Stan 28 Iul 2009 - 00:00
Transparenţă parţială la Ministerul Turismului


Chiar dacă au trecut 11 zile de când Jurnalul Naţional a început seria dezvăluirilor legate de neregulile făcute de Elena Udrea şi de Ministerul Turismului în cheltuirea banilor publici, o serie de întrebări rămân fără răspuns.



Bugetul de 3 milioane de euro alocat promovării imaginii Ro­mâniei a fost deja tocat, iar ministrul Elena Udrea afirmă că toate cheltuielile au fost făcute în mod transparent, deoarece contractele încheiate se află pe site-ul instituţiei. "Ministerul Turismului nu are nimic de ascuns. Nu înţeleg ce vor să cerce­teze, atât timp cât cheltuielile şi contractele se află pe site-ul ministerului", a adăugat Udrea.

Ea spune că cele 3 milioane de euro au fost cheltuite pe două evenimente organizate pe li­toral, de Paşte şi de 1 Mai, participarea la 49 de târguri internaţionale, precum şi vizite ale jurnaliştilor şi turoperatori­lor străini în România. Totodată, a avut loc un eveniment la Paris prin care a fost lansată campania de promovare internaţională "Romania, Land of Choice".

Şi cu asta seria transparenţei s-a încheiat. Urmează acum semnele de întrebare şi neclarităţile pe care atât Elena Udrea, cât şi funcţionarii ministerului le ignoră cu bună ştiinţă sau se fac că nu există.


CONTRACTE ANTEDATATE PE SITE
5084-97964-05.jpg

Speriată de dezvăluirile din Jurnalul Naţional, Elena Udrea a ordonat să fie postate pe site-ul ministerului contractele despre care discută toată lumea. Modalitatea aleasă de Udrea de a falsifica data publicării pe site-ul instituţiei este cel puţin dubioasă şi nu are menirea decât să dea impresia de transparenţă. Însă este o transparenţă chinuită, scoasă cu forcepsul şi care dezinformează.

După declanşarea scandalului cu privire la costurile ridicate pentru evenimentele organizate de fostul ministru al Tineretului, Monica Iacob Ritzi, şi după transmiterea mai multor solicitări din partea jurnaliştilor, Elena Udrea a dat ordin să se posteze pe site cât mai multe informaţii cu privire la evenimentele de Paşti şi de 1 Mai, derulate de instituţia pe care o conduce.

Deşi selecţia de oferte a avut loc încă din luna aprilie, contractele au început să fie postate pe site de abia săptămâna trecută, sub presiunea sutelor de întrebări sosite de la presă. Toate documentele legate de evenimentele de Paşti şi de 1 Mai au fost postate ca şi cum ar fi apărut pe site la data de 27 martie!!! Adică cei care intrau pentru prima dată pe site-ul MT ar fi avut toate motivele să o creadă pe Elena Udrea că patronează cel mai transparent minister, deşi de la postarea documentelor pe site şi până data la care teoretic au fost făcute pu­blice au trecut aproape două luni!!!

Aceeaşi procedură a fost aleasă şi în cazul contractului pentru coproducţia "Realitatea All Inclusive". Deşi contractul a fost semnat la 18 mai, funcţionarii MT l-au postat pe site la data de 20 iulie, dar au avut grijă să-l afişeze ca şi cum ar fi fost on-line încă de la data de 8 mai. Deşi vorbeşte despre transparenţă, Elena Udrea a uitat să facă publice atât oferta tehnică şi financiară a Realitatea TV, cât şi documentaţia descriptivă, ambele anexe ale contractului.

Aceste documente ar fi putut face într-adevăr lumină asupra modului în care sunt cheltuiţi cei 200.000 de euro pe care îi dă Ministerul Turismului în calitate de coproducător al emisiunii.

La fel de "transparentă" a fost Elena Udrea şi în cazul contractelor pentru campaniile de publicitate pentru evenimentele Paşte în Bucovina şi Lumină la malul mării. Acestea au fost postate pe site-ul ministerului sâmbătă, 25 iulie, deşi evenimentele au avut loc acum mai bine de două luni. Manevra a fost făcută după ce informaţiile din contracte erau cunoscute din alte surse. Corect ar fi ca ministerul să ordoneze editarea acestor contracte după datele la care au fost făcute publice, respectiv postate pe site, nu după datele la care au fost semnate.
UDREA CUMPĂRĂ PUBLICITATE
Un alt domeniu în care declaraţiile Elenei Udrea sunt contrazise de realitate este cel al contractelor de publicitate încheiate cu posturile tv româneşti.   
"Ministerul Turismului nu are cheltuieli de publicitate, are ca principal domeniu de activitate promovarea României ca destinaţie turistică. Toată activitatea realizată de minister se face potrivit HG 314/ 2009", spunea Elena Udrea cu ocazia prezentării bilanţului activităţii ministerului la şase luni.

Minciună! Ministerul a încheiat cu certitudine contracte de publicitate, specificate ca atare în documentele încheiate pentru promovarea parangheliilor din primăvară. S-au cheltuit 421.240 de lei pentru o campanie publicitară în perioada 4 apri­lie-17 aprilie 2009 la Pro TV, prin Media Investment Comunication, 254.351,8 lei pentru o campanie publicitară în perioada 1 aprilie-17 aprilie la Realitatea TV, prin DBV Media House SRL, şi 169.308 lei pentru realizarea unei campanii publicitare în perioada 3 aprilie-17 aprilie 2009 la Antena 3, prin Clir Media SRL.

Toate cele trei campanii de publicitate au avut ca scop promovarea programelor turistice de Paşte în Bucovina şi Lumină la malul Mării. Dar imaginea ministrului era omniprezentă în reportajele respective. Din contractele postate pe site reiese clar că Mi­nisterul Turismului plăteşte bani publici pentru cumpărarea de publicitate. Transparenţa se opreşte însă la ane­xele contractelor care conţin ofertele tehnică şi financiară, documentaţia descriptivă şi pro­punerea tehnică. Adică, exact actele care ar fi făcut lumină asupra cheltuirii banilor.  


CONTRACTE CARE NU AU FOST PUBLICATE ÎNCĂ
Transparenţa afişată la nivel declarativ de Udrea mai are şi alte lipsuri. De pe site-ul MT lipsesc contractele de achiziţie a 15 autoturisme, pentru care s-a cheltuit un buget de 170.000 de euro, contractul pentru lansarea imnului turistic al României la Paris de la 5 iunie şi contractul pentru tipărirea suplimentului Figaroscope, la care tirajul anunţat în ţară este mai mare cu aproape 50% faţă de tirajul real anunţat de publicaţia franceză.

Nici contractul de sponsorizare cu 50.000 de euro a pilotului român de Formula Renault, Mihai Marinescu, nu a fost făcut public.

Despre contractul prin care Eurosport va difuza 1.025 de spoturi pentru un milion de euro, Elena Udrea s-a limitat să transmită că a încheiat o afacere mai bună decât Croaţia, care a plătit 400.000 de euro pentru difuzarea a 805 spoturi. Şi în cazul contractului cu CNN, MT a transmis că se vor difuza 529 de spoturi pentru un buget de 334.950 de euro, fără TVA. Nici vorbă despre publicarea contractelor cu cele două posturi tv internaţionale. Difuzarea lor trebuie să înceapă în august, dar contractele nu au apărut. Nici cei de la Eurosport nu se înghesuie să răspundă la întrebările puse de redacţie.

Un alt contract pe care îl aşteptăm cu interes să apară pe site-ul ministerului este cel pentru publicitate out-door la Paris. Contractul pentru realizarea afişajului de tip outdoor la Paris, pe Champs Elysees, în perioada 02-09.06.2009 încheiat cu JC Decaux, care a costat 35.880 de euro, inclusiv TVA. Au fost expuse 18 panouri de dimensiuni reduse, iar preţul este apreciat în piaţă ca exorbitant.
Citeşte mai multe despre:   special,   publicitate,   udrea,   ministerul,   site,   cheltuieli,   elena,   contracte,   contractele,   ministerul turismului,   site-ul

 

Ştiri din .ro




Mai multe titluri din categorie

Referendumul lui Iohannis din 2019 și obsesia alegerilor din 6 decembrie aruncă în haos justiția, de la 1 ianuarie 2021

Referendumul lui Iohannis din 2019 și obsesia alegerilor din 6 decembrie aruncă în haos justiția, de la 1 ianuarie 2021
Galerie Foto Referendumul pe Justiție, inițiat de Klaus Iohannis, odată cu alegerile europarlamentare din luna mai a anului 2019, dar și blocajul organizat asupra activității Parlamentului, prin boicotarea lucrărilor...

Fratele Ralucăi Prună, menținut la conducerea DNA, deși nu întrunește condițiile de vechime

Fratele Ralucăi Prună, menținut la conducerea DNA, deși nu întrunește condițiile de vechime
Galerie Foto Secția pentru Procurori de la CSM a decis, săptămâna aceasta, să-i prelungească delegarea procurorului Mihai Prună, fratele fostului ministru tehnocrat al Justiției, Raluca Prună, în funcția de procuror-șef...

Noua variantă de Big Brother, pe șoselele patriei, aprobată de Guvernul Orban în plină campanie electorală

Noua variantă de Big Brother, pe șoselele patriei, aprobată de Guvernul Orban în plină campanie electorală
Galerie Foto Executivul condus de Ludovic Orban a aprobat, în plină campanie electorală pentru alegerile parlamentare, nota de fundamentare pentru alocarea a peste 126 de milioane de lei, din fonduri externe nerambursabile, în ve...

Capii SRI dau lecții de politică și administrație

Capii SRI dau lecții de politică și administrație
Actualul ambasador al României în Statele Unite ale Americii, fost director al Serviciului Român de Informații, George Cristian Maior, are asigurat un post de profesor universitar la Școala Superioară de Studii...

Carantină la mișto, în marginea Bucureștiului

Carantină la mișto, în marginea Bucureștiului
Popești-Leordeni, așezare în sud-estul Capitalei. Populație: 42.468 de locuitori. Cazuri confirmate SARS-CoV-2 în ultimele două săptămâni: 405 persoane. Rata de incidență: 9,54 la mia de locuitori. Decizie...

Când ne ajută poziţia pruncului în burta mamei

Când ne ajută poziţia pruncului în burta mamei
Durerile de spate reprezintă cauza celor mai multe consultaţii la medici, ele produc cele mai multe concedii medicale în lumea largă. Acea poziţie ca a pruncului în burta mamei ajută pentru relaxarea spatelui și...

Poliția de Frontieră depistează persoane, după bătăile inimii, cu echipamente cumpărate de la apropiații generalului „Timpanul”

Poliția de Frontieră depistează persoane, după bătăile inimii, cu echipamente cumpărate de la apropiații generalului „Timpanul”
Galerie Foto Fiul patronului de la Mira Telecom, o entitate abonată, de ani buni, la contracte grele cu instituțiile din zona siguranței naționale, livrează, pentru Poliția de Frontieră, începând cu 9 noiembrie, dispozitive...

Cu semnătură, pe moarte călcând

Cu semnătură, pe moarte călcând
Galerie Foto „Refuz transportul la spital, îmi asum toate riscurile şi consecinţele, inclusiv decesul”.  Observaţia scrisă cu pixul transformă fişa de caz COVID într-un fel de certificat de deces. Pe care pacientul...

Parlamentarii termină mandatul cu datorii de aproape 100 de milioane de lei. Deputații au credite de 64 de milioane

Parlamentarii termină mandatul cu datorii de aproape 100 de milioane de lei. Deputații au credite de 64 de milioane
Galerie Foto Din cei 326 de deputați care își încheie mandatul de parlamentar luna viitoare, 180 au datorii pe persoană fizică, cumulate, în cuantum de nu mai puțin 63.726.506,51 de lei. Creditorii, ca...

Vineri, cartea „Teatru”, de Sidonia Drăgușanu. „Să scriu o piesă de teatru care să provoace scandal?! Dar ce fac pe urmă?”

Vineri, cartea „Teatru”, de Sidonia Drăgușanu. „Să scriu o piesă de teatru care să provoace scandal?! Dar ce fac pe urmă?”
Galerie Foto Jurnalul vă propune vineri o carte specială pentru iubitorii dramaturgiei, dar și pentru cei care vor să descopere un gen plin de acțiune, replici spumoase, amuzante și profunde: „Teatru”, de Sidonia...

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, consiliat de un „legionar” condamnat, în Germania, pentru două crime

Primarul Sectorului 1, Clotilde Armand, consiliat de un „legionar” condamnat, în Germania, pentru două crime
Galerie Foto Clotilde Armand a anunțat, ieri, pe contul său de socializare, că a demis conducerile a trei direcții din cadrul Primăriei Sectorului 1, din Capitală. Printre structurile decapitate se numără și Poliția...

O inimă cu doar 6-8 extrasistole pe zi nu cere tratament

O inimă cu doar 6-8 extrasistole pe zi nu cere tratament
Profesorul doctor Horaţiu Moldovan a condus şi conduce secţii importante de chirurgie cardio-vasculară. A făcut inovaţii în tehnicile de chirurgie cardiacă, în disecţia acută de aortă, în anevrismele de...

ATI în flăcări, la Piatra Neamț. Tragedii la indigo, din cinci în cinci ani

ATI în flăcări, la Piatra Neamț. Tragedii la indigo, din cinci în cinci ani
Galerie Foto Incendiul de la Spitalul de Urgență din Piatra Neamț, unde, sâmbătă, și-au pierdut viața zece pacienți Covid-19, internați la Terapie Intensivă, ar fi pornit de la instalația de alimentare cu energie...

Bilanț la sfârșit de mandat. Jumătate dintre senatori termină legislatura cu datorii de peste 32 de milioane de lei

Bilanț la sfârșit de mandat. Jumătate dintre senatori termină legislatura cu datorii de peste 32 de milioane de lei
Galerie Foto Alegerile parlamentare bat la ușă, teoretic scrutinul urmând să aibă loc pe data de 6 decembrie, iar actualul Legislativ își încetează mandatul pe data de 21 decembrie. La patru ani de când au fost aleși,...

Risc major. De ce grăsimea face ravagii în caz de COVID. Dr. George Sirețeanu: Obezitatea înseamnă, practic, un sistem imun sabotat

Risc major. De ce grăsimea face ravagii în caz de COVID. Dr. George Sirețeanu: Obezitatea înseamnă, practic, un sistem imun sabotat
Galerie Foto „Gras și frumos”, expresie atât de des folosită de părinții și bunicii noștri, nu doar că nu mai este de actualitate, ba chiar a devenit motiv de îngrijorare în vremuri de COVID. Grașii de azi sunt mai...
Serviciul de email marketing furnizat de