În octombrie 1990, Inspectoratul de Transporturi Auto Bucureşti din cadrul Ministerului Transporturilor a prezentat rezultatele primelor studii de fezabilitate pentru construcţia de autostrăzi. Guvernul Petre Roman declarase că printre priorităţile economice ale României se afla construcţia de noi artere care să lege ţara cu Europa civilizată. La 14 august 1990, guvernul adoptase Programul naţional de modernizare a drumurilor publice. Acesta prevedea apariţia în scurt timp a trei autostrăzi noi: "Litoral", pe traseul Bucureşti - Feteşti - Cernavodă - Constanţa; "Prahova", pe traseul Bucureşti -Ploieşti - Predeal şi "Argeş - Transilvania", pe traseul Piteşti - Curtea de Argeş - Cornetu - Tălmaciu - Sibiu.
În octombrie 1990, pe hârtie lucrările avansau cu o rapiditate neobişnuită. Astfel, Inspectoratul de Transporturi Auto Bucureşti a anunţat încheierea studiului tehnic pentru tronsonul Bucureşti - Fundulea al autostrăzii "Litoral", urmând ca lucrările să înceapă "în scurt timp". Construcţia urma să fie finanţată din fonduri publice, prin centrala specializată a Ministerului Transporturilor, în cooperare cu firma italiană Italstrada. Pentru celelalte tronsoane: Fundulea - Lehliu, Lehliu - Drajna, Drajna - Feteşti şi Cernavodă - Constanţa urmau să se organizeze licitaţii deschise atât firmelor autohtone, cât şi consorţiilor străine. Licitaţiile ar fi trebuit să se încheie până la sfârşitul anului 1990, pentru ca lucrările să debuteze la începutul lui 1991.
Nici până astăzi, după 20 de ani, autostrada nu a ajuns la Constanţa! Guvernul avea planuri la fel de ambiţioase şi pentru celelalte autostrăzi proiectate. Administraţia Naţională a Drumurilor întocmiseră deja o bază de date cu firmele specializate în construcţia de autostrăzi, iar în cel mai scurt timp urmau să fie demarate negocieri pentru cesionarea celorlalte tronsoane: Bucureşti - Predeal şi Piteşti - Cornetu. Pentru aceste lucrări, Ministerul Transporturilor avea în vedere doar firme străine, probabil din Franţa sau Statele Unite. În orice caz, guvernul nu dorea să întâzie prea mult demersurile, având în plan deschiderea lucrărilor în primul trimestru al anului 1991.