x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

TVR il finanteaza pe Tudor Giurgiu

0
Autor: Dana Andronie Dorian Cobuz 02 Mar 2007 - 00:00
TVR il finanteaza pe Tudor Giurgiu


Seful TVR, Tudor Giurgiu, este legat de o firma care incaseaza bani din institutia pe care o conduce, dar potrivit unor informatii, cateva proiecte cinematografice ale regizorului Tudor Giurgiu vor fi coproduse de Societatea Romana de Televiziune.

  • Cititi si: TVR este in faliment (1 mar 2007)

    Seful TVR, Tudor Giurgiu, este legat de o firma care incaseaza bani din institutia pe care o conduce, dar potrivit unor informatii, cateva proiecte cinematografice ale regizorului Tudor Giurgiu vor fi coproduse de Societatea Romana de Televiziune.

    Replica lui Tudor Giurgiu, presedintele-director general al Societatii Romane de Televiziune, la articolul din ziarul noastru de ieri, "TVR este in faliment", a venit mai devreme decat s-ar fi asteptat oricine. Cu doar cateva minute inainte ca articolul nostru sa devina public, prin aparitia in editia electronica a ziarului, conducerea Societatii Romane de Televiziune a trimis un mesaj electronic tuturor angajatilor si colaboratorilor prin care anunta majorarea cu 6,5 procente a fondului de salarii.

    MARIRE DE SALARII. De altfel, Directia de Comunicare a TVR a trimis in cursul zilei de ieri un asa-numit drept la replica cu privire la articolul nostru. Desi nu se straduieste sa aduca nici o lamurire concreta cu privire la situatia financiara a televiziunii publice, in comunicat se mentioneaza sec situatia descrisa de noi - TVR a ramas fara fonduri, chiar si pentru salarii: "Televizinea Romana a onorat la timp plata salariilor". Subiectul discutiei lansate de noi era lipsa lichiditatilor, grevate de tot felul de proiecte, care ar fi pus institutia in postura de a se imprumuta de la banci pentru a-si achita obligatiile salariale. Cu atat mai surprinzatoare este decizia luata de Tudor Giurgiu miercuri seara, 28 februarie a.c., dupa ora 20:00, aceea de a mari fondul de salarii (!?!) incepand cu 1 martie. Decizia seamana foarte bine cu cea din decembrie, cand angajatii TVR au primit o prima de sarbatori de 7 milioane de lei vechi, in ciuda dificultatilor financiare reclamate. Ambele decizii sunt insa in contradictoriu cu observatiile auditorului independent Deloitte, platit cu 100.000 de euro anul trecut, care a concluzionat ca angajatii Societatii Romane de Televiziune fac contraperfomanta.
    Pierderea dreptului de transmitere a meciurilor din Liga 1 ar fi cea mai vizibila proba a dificultatilor financiare prin care trece TVR.

    TRANSILVANIA LOR. Performantele manageriale ale lui Tudor Giurgiu sunt imposibil de stabilit doar din cifrele care se vehiculeaza pe furis, dar poate ca tocmai aceasta este principala acuza care i se poate aduce presedintelui - director general al SRTv: institutia pe care o conduce a organizat in ultimul an si jumatate peste 100 de proceduri de achizitie, dar acestea nu au fost publicate in mod legal in Monitorul Oficial. Desi se toaca sume imense din bugetul public sau taxele pe care noi, contribuabilii, le achitam direct, in TVR este un mare mister cu privire la achizitiile publice. Si totusi, anumite informatii au reusit sa parvina presei: peste 100.000 de euro s-au dus intr-un an de zile catre Transilvania Film, o societate care comercializeaza dreptul de difuzare pentru filme de productie europeana. Numai ca, Transilvania Film este fosta societate a lui Tudor Giurgiu care, cu cateva zile inainte de a prelua functia publica, i-a schimbat numele din Napoca Film si a incredintat-o oamenilor sai de incredere: Bradea Stefan Alexandru si Toader Antoaneta Amalia (detinatoare a 98 la suta din actiuni). Toader Antoaneta Amalia este coactionar, alaturi de sotia lui Giurgiu, Maria-Oana, la Libra Film, casa de productie care a realizat "Legaturi Bolnavicioase". De altfel, Transilvania Film s-a numarat printre coproducatorii primului lung-metraj realizat de regizorul Tudor Giurgiu, "Legaturi Bolnavicioase". Adica, banii dati de presedintele TVR catre fostii sai parteneri de afaceri (si actualii colaboratori ai sotiei) au ajuns indirect la regizorul Tudor Giurgiu.

    Tudor Giurgiu s-a oferit, in calitate de presedinte TVR, ca institutia pe care o conduce sa asigure Consiliului National al Cinematografiei (CNC) 15/% din veniturile din publicitate ale postului public. Nu e de mirare ca Tudor Giurgiu si firmele conexate cu familia sa au luat de la CNC in 2006 aproape 36 de miliarde de lei vechi (peste un milion de euro). Banii au fost primiti de Libra Film si Hai-Hui Entertaiment, firmele doamnei Giurgiu, pentru cinci proiecte cinematografice, iar surse din TVR ne-au declarat ca Societatea Publica de Televiziune va deveni coproducator a trei dintre aceste proiecte. Iar la sectiunea de proiecte de dezvoltare lung metraj fictiune, firma Hai-Hui Entertaiment a obtinut 112 milioane de lei vechi pentru filmul "Maria Apassionata". Pentru doar doua pagini frumos printate, firma sotiei lui Tudor Giurgiu a primit atatea milioane!

    CHELTUIELI NEJUSTIFICATE. TVR a alocat peste 10,2 milioane de lei vechi (aproximativ 3 milioane de euro) pentru productiile externe realizate anul trecut de casele de productie independente, au declarat miercuri, 28 februarie, pentru NewsIn, reprezentanti ai Departamentului de Comunicare al SRTv. Potrvit unei declaratii a Irinei Radu, fost director TVR1, societatea publica de televiziune a alocat peste 45 la suta din buget anul trecut pentru productii independente. Cu toate ca a incredintat o buna parte din spatiul publicitar unor producatori independenti, TVR nu a facut nici o restructurare si plateste 3.300 de oameni.

    O alta cheltuiala uluitoare este aceea a platii invitatilor la emisiuni. Participarea la emisiuni este renumerata de televiziunea publica, se pare, pentru jurnalistii invitati la diverse emisiuni pentru a-si da cu parerea. O practica care ar urma sa se reflecte, indirect, foarte bine in prezentarea activitatii institutiei publice in ziarele private. Conform presedintelui Tudor Giurgiu, doar anumiti jurnalisti sunt platiti: cei care au prestatii de o complexitate mai mare!?!

    ULTIMA ORA O serie de informatii de ultima ora venite din interiorul institutiei converg spre a intregi un tablou mult mai sumbru decat cel descris in ancheta noastra. De aceea vom continua investigatiile noastre in TVR privind cheltuirea banilor publici.

    INTREBARI LA CARE ASTEPTAM RASPUNS DIN PARTEA TVR
  • Ce s-a intamplat, in ultimii doi ani, cu banii proveniti din SMS-urile publicate cu ocazia a diverse productii TVR?
  • Care au fost pierderile aduse TVR-ului de productia "La urgenta", serial ale carui costuri s-au ridicat de la episod la episod la sume de la 40.000 de euro, pana la 90.000 de euro?
  • Este adevarat ca un jurnalist invitat primeste 100 de euro pentru fiecare aparitie la postul public?
  • Care este programul de investitii al Televiziunii Romane?
  • Televiziunea publica ataca

    Dreptul la replica transmis de TVR tradeaza in primul rand mentalitatea profund viciata care guverneaza managementul acesteia.

    Jurnalul National a inceput investigatia privind situatia financiara a TVR, avand drept unic interes soarta banului public din care este sustinuta institutia din Dorobanti.

    Am publicat anterior zeci de anchete jurnalistice avand acest subiect, astfel incat articolul "Televiziunea Romana in faliment" se inscrie intr-o arie tematica obisnuita cititorilor nostri. Asadar, nu putem accepta insinuarea pe care o face dreptul la replica, trimitand actiunea ziaristilor nostri care au scormonit prin bugetul TVR spre interese de trust, comerciale si politice. Manevra conducerii TVR are, in acest context, efect de bumerang, fiind exact imaginea in oglinda a televiziunii publice implicata recent in cazuri flagrante de manipulare a publicului. Cu audienta la pamant, cu o credibilitate erodata de numeroasele derapaje si siluiri ale bunului-simt si ajunsa vaca buna de muls pentru membrii unei camarile construite in jurul directorului general, pe TVR se poate citi din toate unghiurile un singur cuvant: FALIMENT. Nu numai economic, ci si moral.
  • Jurnalul National

    Comentariile sefului SRTv

    ROMPRES FOTO
    OBLIGATIE. Tudor Giurgiu trebuie sa dea socoteala Parlamentului
    In urma articolului "Televiziunea Romana este in faliment", publicat de Jurnalul National, in editia din data de 1 martie 2007, va transmitem, in temeiul art. 69 si al art. 70 din Legea presei nr. 3/1974, precum si al Codului deontologic al jurnalistului, urmatorul drept la replica in aceleasi conditii ca si publicarea articolului la care facem referire: "

    Articolul intitulat «Televiziunea Romana» publicat in Jurnalul National din data de 1 martie 2007, cuprinde, pe langa tonul tendentios, o serie de inventii si afirmatii mincinoase legate de situatia financiara a TVR si de activitatea institutiei sau a conducerii. Ne surprinde ca publicatia care se lauda cu audienta cea mai mare, la categoria publicatii serioase in randul cititorilor din Romania, practica un tip de jurnalism de tip senzationalist si total neconform cu realitatea. Sa explicam:

    1. Falimentul este, potrivit DEX, Bucuresti - 1998, situatia de insolvabilitate in care se afla un comerciant, un industrias etc., declarata de o instanta judiciara. Ca urmare, afirmatia nu are nici o legatura cu situatia financiara a TVR.

    2. Televiziunea Romana a onorat la timp plata salariilor. Ieri (28 februarie 2007) a fost virat pe cardurile angajatilor avansul lunii februarie, conform graficului normal de plati.

    3. TVR nu a apelat pana in prezent la nici un imprumut bancar. Nici pentru plata salariilor, nici pentru a onora alte obligatii financiare. TVR nu exclude posibilitatea apelarii la credite bancare in viitorul apropiat, pentru demararea unor investitii sau pentru retehnologizare si nu vedem de unde atata ura de tip proletcultist fata de ideea creditului. Toate companiile mari apeleaza la credite cand au diferite nevoi de dezvoltare, inclusiv companiile de media.

    4. TVR detine in continuare drepturile de difuzare pentru Formula 1, plata catre detinatorul licentei s-a facut in termenul prevazut in contract. Drepturile pentru difuzarea productiilor companiei Walt Disney sunt la TVR si nu sunt pe cale de a fi pierdute.

    5. Tudor Giurgiu este doar asociat intr-o firma care face exploatarea si managementul unor sali de cinema, ca urmare nu le detine, ceea ce este perfect legal si nu reprezinta nici un conflict de interese.

    6. Firma Format Factory care apartine Ioanei Moldovan produce doar emisiunea "Lumea citeste" pe TVR 1.

    7. Contravaloarea unei editii a emisiunii invocate este de 4.687 de euro pe editie, acest cost incluzand si cesiunea de drepturi patrimoniale de autor si conexe pe durata contractului pentru 5 ani si un numar nelimitat de radiodifuzari pe teritoriul Romaniei si in afara tarii. In plus, TVR mai plateste pentru aceasta emisiune 48,20 euro, reprezentand cheltuieli cu casetele, recuzita si telefonul.

    8. Emisiunea «Dis de seara» este o coproductie TVR-REC PRODUCTION la care TVR contribuie cu recuzita, telefoane, echipa editoriala: un producator, un sef productie, un redactor, secretar de redactie + echipa tehnica si artistica a studioului, 50% contravaloarea premiilor oferite in cadrul emisiunii; figuratie, casete etc. REC PRODUCTION contribuie cu trei reporteri, doi operatori, doi monteuri, un producator, doi realizatori/prezentatori, doi co-prezentatori. Costul emisiunii este 4.000 de euro pe editie plus cheltuieli directe de 216,76 euro pe editie.

    9. TVR nu a ahizitionat niciodata computere marca Macintosh. Exista anumiti angajati ai TVR care lucreaza pe astfel de echipamente, dar pe care si le-au achizitionat singuri.

    10. TVR nu a achizitionat niciodata licente de film de la compania Libra Film si nici nu exista contracte in curs de negociere cu aceasta. Cu compania Transilvania Film, TVR a incheiat doua contracte de achizitii de filme (unul in 2005 si unul in 2006), la preturi similare cu cele achizitionate de la alte companii distribuitoare de film nationale sau internationale, iar suma totala platita de TVR in 2006 reprezinta 0,69% din totalul bugetului alocat pentru licente de film in 2006 si cea mai mica valoare achitata unei companii de distributie din Romania care activeaza pe piata locala si care are relatii comerciale cu TVR.

    11. Presedintele - director general al TVR are un aparat de lucru format din cinci consilieri, iar fondul de salarii pentru acestia este de 10.083 E/luna (brut, adica sunt incluse in aceasta suma si obligatiile la bugetul de stat).

    12. Televiziunea Romana a organizat in perioada iulie 2005-martie 2007 aproximativ 110 licitatii publice; in plus au mai fost numeroase proceduri de comparatii de oferte.

    Tudor Giurgiu a fost presedinte de comisie in cadrul a cinci licitatii/proceduri, considerand ca sunt de importanta majora pentru institutie:
  • Achizitionarea de servicii de gestionare si vanzare a spatiului publicitar (Licitatie deschisa).
  • Servicii de planificare, creare si plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primavara/vara TVR 1; licitatie deschisa).
  • Servicii de planificare, creare si plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primavara/vara TVR 2; licitatie deschisa);
  • Concurs concept scenografic stiri. A fost la deschiderea ofertelor si a fost ulterior inlocuit de o alta persoana din TVR.
  • Realizare pachet grafic al site-ului TVR. Cerere de oferta.

    13. Costul unei ore de desen animat este sub 3.000 euro/ora. Poate doar un lung metraj sa ajunga la suma vehiculata de Jurnalul National. Consideram ca articolul publicat de Jurnalul National la data de 1 martie 2007 reprezinta o grava prejudiciere a imaginii TVR. Intelegem interesele de trust si comerciale (poate uneori si politice) carora trebuie sa se supuna aceasta publicatie, dar nu intelegem sa acceptam denigrarea, calomnierea si decredibilizarea Televiziunii Romane din aceste motive.

    Ne intrebam daca prezenta recenta in pozitii de conducere in trustul Intact (confirmata de cateva surse) a Doamnei Sabina Petre, fost director economic al TVR, demisa de catre actuala conducere a Televiziunii Romane pe motive disciplinare si aflata in prezent sub urmarire penala de catre Parchet pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune, delapidare si fals in inscrisuri sub semnatura privata, nu are legatura cu retorica pseudo-comunista a acestui articol, similara cu aceea a multor anonime si mesaje obscure transmise pe diverse cai in media, in perioada ulterioara demiterii doamnei Petre.

    Regretam ca articolul ne dezvaluie o lipsa totala de profesionalism si o ignorare a elementarelor norme de deontologie jurnalistica. Recomandam redactorilor Jurnalului National sa solicite informatiile de care au nevoie Televiziunii Romane si sa nu se bazeze pe cele oferite de surse indoielnice, unele urmarite penal tocmai pentru inselaciune si fals.

    Primim la redactie

    "Va semnalez publicarea, in Jurnalul National de joi, 1 martie, a unor informatii inexacte despre situatia din TVR. Sunt erori care ma calomniaza. Le rectific: Ioana Moldovan produce, prin firma "Format Factory", o singura emisiune in TVR - si nu sase, asa cum gresit scrie ziarul.

    Emisiunea "Lumea citeste" are costuri de productie mult sub cei 8.000 de euro amintiti in mod gresit in ziar. Mai mult, "Lumea citeste" a intrat in grila TVR dupa ce a fost selectata printr-un concurs public de proiecte. Ioana Moldovan prezinta, tot la TVR, emisiunea "Stele de cinci stele", incepand cu ianuarie 2003, format in care nu e implicata ca producator. In acest moment, firma "Format Factory" se afla in faza de finalizare a negocierilor pentru o alta coproductie cu TVR si mai produce inca patru formate TV pentru alte televiziuni."
  • Ioana Moldovan
  • Citeşte mai multe despre:   special,   jurnalul,   national,   tudor,   film,   romăne,   articolul,   giurgiu,   firma,   situaţia,   televiziunea

     

    Ştiri din .ro


    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    Pentru evitarea gastritelor, mai puţine mezeluri și conserve

    Pentru evitarea gastritelor, mai puţine mezeluri și conserve
    Auzeai pe buzele multor oameni tânguirea: „Mă doare, mă supără stomacul, am gastrită”! Cu implementarea investigaţiei endoscopice, cu acea cameră video, s-au limpezit multe diagnostice în bolile digestive....

    Legea carantinei pune instanțele într-o situație ingrată: dau drumul pe stradă la infectați sau țin arestate medical persoane sănătoase

    Legea carantinei pune instanțele într-o situație ingrată: dau drumul pe stradă la infectați sau țin arestate medical persoane sănătoase
    Galerie Foto Internarea cu forța, în unitățile sanitare sau în locațiile afiliate acestor unități medicale, prevăzute în noua lege privind carantina și izolarea, mult lăudată de Guvern și de președinte, încalcă...

    Situația măștilor pentru nevoiași va fi tranșată de instanță la 10 zile după expirarea celei de-a treia lună de stare de alertă

    Situația măștilor pentru nevoiași va fi tranșată de instanță la 10 zile după expirarea celei de-a treia lună de stare de alertă
    Achiziția pe care Ministerul Sănătății este obligat să o facă, prin lege, privind măștile ce trebuie să fie puse, gratuit, la dispoziția categoriilor vulnerabile din punct de vedere fianciar, va fi tranșată...

    Cei cu gută trebuie să evite carnea roşie, tânără, organele și mezelurile

    Cei cu gută trebuie să evite carnea roşie, tânără, organele și mezelurile
    Există boli care atacă articulaţiile degetelor, cum sunt poliartrita reumatoidă, dar şi guta. Celebra artistă Edith Piaf avea degetele atât de deformate, strâmbe ca nişte vreascuri, încât strângea în palmă...

    Arestarea medicală a președintelui CJ Giurgiu, desființată de judecători. Instanța consideră carantinarea acestuia nelegală și netemeinică

    Arestarea medicală a președintelui CJ Giurgiu, desființată de judecători. Instanța consideră carantinarea acestuia nelegală și netemeinică
    Galerie Foto Motivare devastatoare a Judecătoriei Giurgiu împotriva măsurilor instituite de Direcția de Sănătate Publică Giurgiu împotriva președintelui Consiliului Județean Marian Mina. Acesta a fost plasat, pur și simplu...

    Guvernul a prins „soldurile”: își cumpără măști la jumătate de preț față de cele pentru persoanele vulnerabile

    Guvernul a prins „soldurile”: își cumpără măști la jumătate de preț față de cele pentru persoanele vulnerabile
    Galerie Foto Membrii Palatului Victoria și-au asigurat stocurile necesare de măști de protecție facială, pentru două luni, de la o companie pe care premierul Ludovic Orban a vizitat-o la debutul stării de alertă și care,...

    Judecătorii eliberează primii pacienți „arestați” în spitale

    Judecătorii eliberează primii pacienți „arestați” în spitale
    Galerie Foto Cel puțin trei judecătorii, din trei județe diferite, au dispus punerea în libertate a persoanelor carantinate ilegal, prin decizii ale Direcției de Sănătate Publică, motivarea hotărârilor instanțelor fiind...

    După scoaterea vezicii biliare, omul poate mânca orice

    După scoaterea vezicii biliare, omul poate mânca orice
    Galerie Foto Mulţi oameni şi-au găsit un vinovat de serviciu pentru neplăcerile digestive: bila. Care este adevărul despre vezica biliară ne explică profesor doctor Nicolae Iordache, de la Spitalul „Sfântul...

    Gheorghe Smeoreanu, autorul romanului „Regele și regina sistemului solar”: „Niciodată omenirea nu a citit cărți, a citit doar elita omenirii”

    Gheorghe Smeoreanu, autorul romanului „Regele și regina sistemului solar”: „Niciodată omenirea nu a citit cărți, a citit doar elita omenirii”
    Galerie Foto La începuturile democrației, scriitorul Gheorghe Smeoreanu devenea primul patron al unui ziar privat din România - Curierul de Vâlcea. De fel plimbăreț, ajuns în cele mai exotice locuri ale lumii, acesta își...

    Casa de Cultură a Sindicatelor din Suceava, preluată ilegal, scoasă la mezat la fel de ilegal

    Casa de Cultură a Sindicatelor din Suceava, preluată ilegal, scoasă la mezat la fel de ilegal
    Exploatată zeci de ani de sindicatele apărute după 1990, Casa de Cultură a Sindicatelor din Suceava a fost lăsată în paragină. În loc să spună ce au făcut cu banii obţinuţi din activităţile desfăşurate...

    Cel mai mare sector din București, filmat pentru serviciile secrete

    Cel mai mare sector din București, filmat pentru serviciile secrete
    Galerie Foto În toamna anului 2017, când, la nivelul societății românești, exista o dispută aprinsă cu privire la neconstituționalitatea protocoalelor de cooperare încheiate, în 2009 și 2016, de Parchetul General, DNA...

    Campania de „pîrjolire” a turismului românesc

    Campania de „pîrjolire” a turismului românesc
    Secretarul de stat pentru Turism, Emil-Răzvan Pîrjol, a reușit, în timp record, să distrugă tot ce s-a făcut bine în ultimii ani pentru industria ospitalității. În timp ce Pîrjol se filmează pe șalupă,...

    Lovitură de la justiție pentru Binomul Coldea-Kovesi, în dosarul în care este judecat soțul șefei DIICOT

    Lovitură de la justiție pentru Binomul Coldea-Kovesi, în dosarul în care este judecat soțul șefei DIICOT
    Galerie Foto Toate probele obținute de DNA, în 2015 și 2016, în baza colaborării fructuoase cu Serviciul Român de Informații, în dosarul “Carpatica”, în care, pe lângă Angela Toncescu, a fost trimis în judecată și...

    Dublu exclusă din magistratură, Camelia Bogdan și-a făcut pierduți 245.000 de euro

    Dublu exclusă din magistratură, Camelia Bogdan și-a făcut pierduți 245.000 de euro
    Galerie Foto Grupul de Investigații Politice dezvăluie că, din conturile judecătoarei Camelia Bogdan, exclusă de două ori din magistratură, au dispărut, pur și simplu, 200.000 de euro. “Jurnalul” a descoperit, însă, c

    Autostrăzile sunt în pană de ingineri. Absolvenții de Construcții, momiți cu salarii de 4.500 lei net

    Autostrăzile sunt în pană de ingineri. Absolvenții de Construcții, momiți cu salarii de 4.500 lei net
    Galerie Foto S-a pornit un adevărat heirup pe şantierele patriei, iar CNAIR face angajări, în anul electoral 2020, dar drama lucrărilor nefinalizate la timp continuă. Mai-marii CNAIR recunosc că sunt la mâna constructorilor...
    Serviciul de email marketing furnizat de