x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport Formula 1 / Marele premiul al Angliei poate ieşi din calendar

Formula 1 / Marele premiul al Angliei poate ieşi din calendar

de Ovidiu Ciutescu    |    26 Apr 2009   •   00:00

După Marele Premiu al Franţei, dispărut din calendarele pentru 2009 şi 2010 şi despre care există puţine speranţe că va reapare în 2011, Formula 1 ar putea pierde şi Marele Premiul al Marii Britanii. Motivul pentru care circuitul din Donington poate pierde această liceenţă ţine de problemele de gestiune existente. În fapt, acest circuit trebuia să organizeze curse de Formula 1 începând din 2010.



Proprietarul circuitului, Wheatcroft and Son Limited, a intentat acţiune în justiţie împotriva Donington Ventures Leisure Limited (DVLL), gestionarul, având ca motiv faptul că acesta îi datorează circa 2,5 milioane de lire restanţe la plata chiriei, din septembrie 2008. "DVLL a continuat să-şi neglijeze obligaţiile financiare", şi-a justificat acţiunea Kevin Weatcroft, al cărui circuit a câştigat recent contractul de organizare a Marelui Premiu al Marii Britanii începând cu 2010, în detrimentul circuitului de la Silverstone, unde se va disputa cursa de anul acesta, pe 21 iunie.

Bernie Ecclestone, care nu vede decât beneficiile proprii, ducând Formula 1 în locaţii exotice, este din nou categoric: "Dacă Donington nu poate organiza Marele Premiu al Marii Britanii, s-a terminat. Vom pleca din Marea Britanie", a insistat cel care este născut chiar în apropiere de Silverstone, la Ipswich.

Potrivit fostului campion mondial britanic, Jackie Stewart,citat de Agerpres,  50.000 de persoane trăiesc în Marea Britanie din industria Formulei 1. Confruntaţi cu extrem de durele exigenţe financiare ale Formula one management (FOM), girată de Ecclestone, care le cere între 20 şi 25 milioane de dolari pe sezon pentru a primi găzduirea F1, fără a-şi putea recupera banii altfel decât din vânzarea de bilete, Marile Premii europene abia mai pot menţine cursele.

Astfel se explică şi de ce Formula 1 a ajuns una mai mult asiatică, întrucât acolo ţările sunt gata să investească averi pentru a se bucura de expunerea pe care o reprezintă F1. Consecinţele în plan sportiv şi al interesului public sunt, însă, imprevizibile, dar de pe acum unele Mari Premii asiatice se dispută cu tribunele goale şi la ore nepotrivite.

×
Subiecte în articol: sport