Mai sunt șase luni până la primul meci organizat la București din cadrul Campionatului European de Fotbal, iar infrastructura este departe de a îndeplini cerințele impuse de UEFA. Din cele patru arene promise, doar Stadionul Steaua are șanse se fie finalizat. Al doilea, Arcul de Triumf, va fi amenajat ca o soluție de rezervă, în condițiile în care va fi finalizat doar în proporție de 50%. Celelalte două, Rapid și Dinamo, au fost deja scoase de pe lista bazelor sportive de antrenament pentru echipele care vor sosi la București în vara acestui an. De altfel, Federația Română de Fotbal a și înlocuit în dosarul către UEFA cele două arene, în locul lor se vor folosi baza sportivă din Berceni a FCSB-ului și baza FRF de la Mogoșoaia, ambele fiind la standardele impuse de forul european.
Cel mai mare eveniment organizat în România de la Finala Europa League din 2012 riscă să fie mutat de la București către o altă capitală europeană, din cauza organizării greoaie a infrastructurii, condiții esențiale impuse în caietul de sarcini al UEFA. Dacă la capitolul stadioane, federația a convins în cele din urmă forul european ca în loc de patru arene să avem doar două (în realitate una și jumătate) plus două baze sportive, la capitolul infrastructură de transport de la Otopeni la București stăm jalnic. Mult promisa linie de tren de la Aeroportul Henri Coandă la Gara de Nord (care, inițial, trebuia să fie linie de metrou) este practic imposibil de terminat până la ora începerii Euro 2020. Deși lucrările pentru cei trei kilometri de cale ferată și podul peste DN1 au început în luna septembrie a anului trecut, după numai o lună acestea au fost suspendate de o instanță judecătorească la cererea lui Ion Țiriac, lucrarea, conform proiectului, urma să treacă pe deasupra unor construcții ale fostului tenismen. Cum s-a ajuns aici? Surse din Ministerul Transporturilor spun că la alcătuirea proiectului s-au folosit hărți vechi, de dinainte de 1990, care nu mai corespund cu realitățile din teren de la ora actuală. Între timp au apărut construcții noi, care nu aveau cum să apară pe vechile hărți. Printre acestea este și o bază sportivă a lui Ion Țiriac cu mai multe terenuri de tenis.
Oricum linia de tren nu putea fi gata la ora începerii competiției. Deși s-a promis că este construită special pentru Euro 2020, respectiva cale de transport avea în acte termen de realizare 14 luni. Cum lucrările au început în septembrie 2019, ar fi urmat ca ea să fie recepționată de beneficiar cel mai devreme în luna decembrie 2020, mult după încheierea competiției.
Soluția de avarie
Cum nu există nicio șansă ca până în luna iunie să existe o cale feroviară între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord, se va apela la ajutorul Primăriei Capitalei, care va trebui să asigure un imens parc auto de autobuze și autocare și culoare speciale separate de restul traficului. Cum traficul din nordul Bucureștiului este unul foarte aglomerat, existența unor culoare exclusiv pentru suporteri va îngreuna și mai mult circulația în zonă.
Suedia stă la pândă
Desemnarea Bucureștiului ca oraș care va organiza meciuri la Euro 2020 a provocat nemulțumiri din partea mai multor federații europene, în special a celor din Suedia și Norvegia. Mai mult, federația suedeză a depus un memoriu la UEFA, în urma meciului România-Suedia 0-2, de pe 15 noiembrie, în care acuză suporterii români de rasism și FRF de proastă organizare și a propus nici mai mult nici mai puțin decât mutarea meciurilor de la București la Stockholm. Deocamdată UEFA nu a luat vreo decizie în acest sens și deși oficialii forului european se arată mulțumiți de cum decurge organizarea noastră, se poate oricând răzgândi și să pierdem pe ultima sută de metri organizarea celor patru meciuri de pe Arena Națională.