x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport Sporturi Hamilton a câștigat un Grand Prix al Arabiei Saudite plin de evenimente și o coliziune cu Verstappen

Hamilton a câștigat un Grand Prix al Arabiei Saudite plin de evenimente și o coliziune cu Verstappen

06 Dec 2021   •   10:00
Hamilton a câștigat un Grand Prix al Arabiei Saudite plin de evenimente și o coliziune cu Verstappen

Lewis Hamilton l-a învins pe Max Verstappen într-un Mare Premiu al Arabiei Saudite haotic și controversat, al cărui deznodământ duce la un final de sezon în care învingătorul va lua totul, la Abu Dhabi, la sfârșitul săptămânii viitoare.

Într-unul dintre cele mai dramatice mari premii din ultimii ani, cursa a fost oprită de două ori, a avut trei starturi și a avut parte de o serie extraordinară de evenimente între pretendenții la titlu.

Hamilton a câștigat, în ciuda faptului că s-a izbit la un moment dat din spate de monopostul lui Verstappen, în timpul unei curse în care olandezul a fost nevoit de două ori să cedeze pilotului Mercedes o poziție pe care o câștigase ilegal.

Cursa s-a încheiat cu victoria lui Hamilton și cu cei doi piloți la egalitate de puncte, înainte de ultima etapă a sezonului.

S-au întâmplat atât de multe lucruri pe parcursul cursei încât a fost greu de ținut pasul, în timp ce avantajul a oscilat de mai multe ori între Hamilton și Verstappen.

Dar, în momentul decisiv, Verstappen a primit ordin să îi predea conducerea lui Hamilton, deoarece a obținut-o forțându-l pe septuplul campion să iasă de pe pistă în virajul 1, cu 13 tururi înainte de final.

După ce Red Bull a primit ordinul de a-i preda conducerea lui Hamilton, Verstappen a încetinit pentru a face acest lucru, înainte de ultimul viraj, iar britanicul l-a acroșat din spate pe olandez, deteriorându-și aripa față.

Cursa a continuat cu Verstappen în frunte, până când olandezul a cedat în cele din urmă conducerea, șase tururi mai târziu.

Ce s-a întâmplat într-una dintre cele mai palpitante curse din toate timpurile?

Haosul a început când Mick Schumacher și-a accidentat Haas-ul în virajul rapid 22, în turul 10.

Hamilton conducea în acel moment în fața lui Valtteri Bottas și Verstappen, iar Mercedes și-a oprit piloții la boxe pentru schimb de pneuri în timp ce safety car-ul se afla pe circuit.

Red Bull a rămas pe pistă, ceea ce a făcut ca Verstappen să fie în frunte, urmat de Hamilton și Bottas. Ulterior, cursa a fost oprită pentru a repara elemente de protecție de pe circuit.

Acest lucru a fost în avantajul lui Verstappen, deoarece regulile permit piloților să schimbe pneurile în timpul afișării steagului roșu.

La reluarea, Hamilton a fost mai rapid decât Verstappen și a intrat în față în primul viraj.

Dar olandezul l-a depășit din nou, înainte ca cursa să fie oprită din cauza altor două accidente, unul în care pilotul Haas, Nikita Mazepin, a lovit din spate Williams-ul lui George Russell, iar altul în care Sergio Perez de la Red Bull a abandonat după o coliziune cu Charles Leclerc, de la Ferrari.

Au urmat apoi scene inedite, cu cei de la Red Bull Racing negociind cu directorul de cursă Michael Masi asupra poziției pe care ar trebui să se afle Verstappen la reluarea cursei, convenind în cele din urmă că acesta va fi al treilea, în spatele lui Ocon și Hamilton.

La startul final, Verstappen a montat pneuri medii, cu Hamilton pe hard și, în timp ce britanicul se pregătea să-l depășească pe Ocon în primul viraj, Verstappen s-a interpus cu Red Bull-ul pe interior și a preluat conducerea.

Hamilton a coborât pentru scurt timp pe locul trei în spatele lui Ocon, dar l-a depășit în turul următor și a pornit în urma lui Verstappen.

În turul 37, Hamilton a profitat de DRS și a încercat să depășească pe exteriorul lui Verstappen în primul viraj. Verstappen a refuzat să cedeze și amândoi au ieșit de pe pistă, un moment care amintește de incidentul lor controversat din Brazilia, în urmă cu două curse.

Directorul de cursă le-a spus apoi celor de la Red Bull că Verstappen trebuie să predea poziția, dar, în momentul în care olandezul a intenționat să facă asta, Hamilton a lovit partea din spate a Red Bull-ului și și-a deteriorat aripa față.

Verstappen a declarat că nu a înțeles de ce Hamilton nu a trecut, în timp ce Hamilton a spus că nu știe de ce Verstappen a frânat.

În urma acestui incident comisari de cursă au decis penalizarea lui Verstappen cu 5 secunde.

Verstappen a continuat în frunte, dar în cele din urmă l-a lăsat din nou pe Hamilton să treacă în ultimul viraj, șase tururi mai târziu, moment în care deznodământul cursei era deja clar.

Cei doi vor începe ultima cursă a sezonului la egalitate de puncte, ceea ce înseamnă că cel care va câștiga va deveni campion mondial.

În spatele lor, Bottas i-a luat locul trei lui Ocon, chiar înainte de ultimul viraj. Daniel Ricciardo de la McLaren, un alt pilot care a beneficiat de faptul că nu a ieșit la schimb de pneuri la prima intervenție a safety car-ului, a fost al cincilea, în fața lui Pierre Gasly, de la Alpha Tauri și a Ferrari-urilor lui Leclerc și Carlos Sainz Jr.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: lewis hamilton