x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea, mai scumpă decât Ridzi

0
Autor: Dan Constantin 17 Iul 2009 - 00:00
Udrea, mai scumpă decât Ridzi Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional


"Cazul Ridzi este doar vârful aisbergului", declara misterios şi ameninţător Traian Băsescu, marţi după-amiază, la învestirea în funcţie a noului ministru al Tineretului şi Sportului. Discursul şefului statului lasă să se înţeleagă că "trocul" imagine-bani publici este mult mai amplu, are şi alţi protagonişti. "Şi fiica mea, alături de alţi politicieni, ar fi trebuit să meargă să-şi dea darul la televiziuni." Ceea ce au şi făcut. Monitorizările arată că printre cele mai vizibile personaje politice în aprilie, mai şi iunie au fost Monica Ridzi, Elena Băsescu şi Elena Udrea.



Când Ridzi declara în vârtejul scandalului că la alte ministere e jaf de bani şi că după ea vor urma şi alte ţinte, mulţi au intuit că este vorba de Ministerul Turismului şi titulara portofoliului, Elena Udrea.

Investigaţiile Jurnalului Naţional pe care începem să le publicăm arată că această instituţie, nou apărută în structura Guvernului în ianuarie 2009, cheltuieşte într-o veselie fonduri uriaşe, având însă o maximă grijă pentru păstrarea aparenţelor legale. Sunt însă multe cazuri când aceste acţiuni plătite de la buget, deci din banii contribuabililor, ridică suspiciuni.

Ceea ce se întâmplă la acest minister aduce cu zicala - obrazul subţire cu cheltuială se ţine. Iar doamna ministru este în atenţia televiziunilor, îşi promovează imaginea având ca fundal acţiuni de promovare a turismului românesc.

TENIS CU 88.000 DE EURO
Ieri, dna ministru a dat amănunte despre campania de publicitate pe piaţa internaţională, care era estimată la 5.646.900 de lei (fără TVA), adică la peste 1,3 milioane de euro. Două televiziuni internaţionale (Eurosport şi CNN) sunt câştigătoarele contractului, partea leului - de circa 1 milion de euro fiind a canalului paneuropean de sport.

Am solicitat pe parcursul negocierii acestui contract mai multe informaţii din partea MT, dar am fost mereu amânaţi la răspunsuri, deşi ele ar fi fost, în mod normal, lesne de dat. Astfel se aprinde beculeţul suspiciunii, al îndoielilor. Răspunsurile au sosit abia ieri, la ora 15:54, poate pentru a nu le spune şi public la conferinţa de presă a Elenei Udrea programată la ora 16:00.

Primele neclarităţi legate de acest contract au apărut în zilele evenimentului de promovare "România, land of choice" de la Paris din 5 iunie 2009. Doamna ministru a fost atunci vedeta zilei pe micile ecrane; jucând tenis cu Ilie Năstase în faţa Primăriei Parisului a anunţat şi campania pe canalul paneuropean de sport. Eurosport difuza deja clipul "Land of choice" şi la întrebările privind costul lor, doamna ministru a spus foarte clar - nu-i din banii ministerului, nu ne costă nimic. Nu a costat atunci, dar acum, acelaşi post, ghici ciupercă-ntr-un picior, va încasa milionul de euro. Asupra acestui contract vom reveni însă după ce vom diseca "evenimentul de la Paris".

Caietul de sarcini şi solicitarea de ofertă pentru evenimentul de la Paris au fost făcute în mare grabă. Atât de mare, încât elementele de calendar arată că selecţia de oferte era deja rezolvată înainte de deschiderea plicurilor. Astfel, oferta în plic sigilat se deschidea după ora 10:00, la data de 2 iunie 2009. Adică, într-o marţi; 5 iunie cădea vineri.

Aşadar, fericitul câştigător urma să rezolve în două zile tot ceea ce ţinea de transportul la Paris al grupului folcloric (14 persoane plus patru delegaţi agenţie!!) cazarea grupului, organizarea unei cine festive vip la un restaurant select pentru 100 de invitaţi, găsirea a 10 promoteri şi 10 hostess pentru eveniment. Plus, evident, dotările necesare evenimentului: bannere, 12 roll-up cu dimensiuni 1x2 m; materiale promoţionale personalizate, tricouri, 500 mingi de tenis, invitaţii personalizate şi expedierea lor.

Totul în două zile, până la 5 iunie, vineri. Crede cineva că era posibil de realizat evenimentul fără ca cel care se angaja să nu fi ştiut dinainte că îl câştigă?

Pentru a arăta mascarada licitaţiei, avem dovezi că la organizarea evenimentului a lucrat efectiv doamna Mihaela Mihet, angajată la Reprezentanţa de Promovare Turistică de la Paris din subordinea M.T. Domnia sa racola hostess şi promoteri încă din 29 mai, stabilindu-le şi suma de 100 de euro pentru prestaţia din 5 iunie. Repetăm, oferta se deschidea după ora 10:00, la 2 iunie, comisia fiind reunită la ora 12:00, potrivit actelor publice difuzate de Minister.

Toată acţiunea a costat 88.000 de euro, potrivit declaraţiei doamnei ministru, care a fost filmată şi răsfilmată în acea zi de televiziuni. La acţiune erau anunţaţi Ilie Năstase, şi Nadia Comăneci şi Gheorghe Hagi. În caietul de sarcini a fost specificat în mod expres capitolul "onorarii pentru personalităţile invitate". Ilie Năstase a declarat că nu a luat nici un ban pentru participarea la eveniment. Nadia şi Hagi nu au confirmat nici ei încasarea de onorarii.

După ce am pus întrebările legate de evenimentul de la Paris, costurile acestuia au început să scadă. În răspunsul primit ieri la redacţie, oferta financiară a câştigătorului a avut un nivel de 73.992 de euro. Să reţinem că Elena Udrea declarase că evenimentul costase 88.000 de euro. O "bagatelă" de vreo 14.000 de euro în plus. Mărunţiş. Acum, precizează că factura emisă de societatea prestatoare ar fi de 55.000 fără TVA. (Cu TVA se ajunge la 65.450 de euro).





Personalităţile încasau 28.650 de euro, dar, precizează ministerul, "suma facturată a fost diminuată, printre altele, şi cu onorariul cuvenit lui Gheorghe Hagi". Cum rămâne cu onorariul lui Ilie Năstase, care, repetăm, a spus că nu a pretins nici un ban pentru eveniment? Pentru hostess şi promoteri erau "rezervaţi" 6.000 de euro, deşi cea care a acceptat oferta financiară, fiind implicată direct în evenimentul de la Paris, "racola", 10 hostess şi 10 promoteri cu 100 de euro (!!).

Ca şi în cazul Ridzi cu faimosul 2 Mai, dna ministru a cumpărat un eveniment care evident a fost supramediatizat. De la faţa locului, din Piaţa Primăriei pariziene au fost făcute transmisii în direct pe televiziuni. Întâmplător, Elena Udrea ne-a amintit că suntem în campania electorală pentru europarlamentare şi apărea ca lider harnic al PDL, votant la Paris. Era o parte a aisbergului condamnat de tutorele ei politic, Traian Băsescu, în faimoasa zi de 14 iulie.

PLĂŢI LA ZIARIŞTI
Trocul imagine-bani publici este la el acasă în ministerul doamnei Udrea. Domnul Băsescu ştia încă de la 29 mai de sifonarea banilor către televiziuni. Evenimentul de la Paris a fost "încărcat" la factură cu 8.850 de euro cu TVA, "sumă ce include cheltuielile de cazare, transport, asigurări de călătorie şi diurna" pentru ziarişti, după cum precizează ministerul în răspunsul către Jurnalul Naţional.

Aşadar, dna Udrea i-a avut pe ziarişti practic "salariaţii" ei pe perioada deplasării la Paris. Ea a fost, cum spuneam, supramediatizată. Ce reacţie vor avea CNA, Agenţia de monitorizare a presei, asociaţiile profesionale ale jurnaliştilor? Domnul Traian Băsescu a vrut să o remanieze imediat pe Ridzi când a aflat că duce banii publici la media. Dar dansul cu bani publici făcut de Elena Udrea cum va fi sancţionat?

LA FRANCE, MON AMOUR
Întâmplător, de Ziua Franţei a fost ghilotinată şi doamna Ridzi Monica Iacob; la Paris, la 5 iunie s-a făcut lansarea pe Eurosport a clipului România - The Land of choice. Totul este legat de filiera franceză pe care apar coincidenţe multe, prea multe pentru a fi întâmplătoare. Spotul publicitar a fost realizat de BRD-Société Générale. Gratuit, după cum precizează Elena Udrea. Parteneriatul cu banca franţuzească şi Ministerul Turismului a avut ca rezultat producţia spotului de agenţia oficială a BRD, ADDV Euro RSCG, avându-i ca protagonişti pe Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi.

Având acest spot şi nici o obligaţie financiară faţă de BRD, care a suportat toate costurile respective, ministerul a trecut la etapa a 2-a, găsirea canalului media. Evident, a fost tot un canal francez, Eurosport fiind proprietatea postului TF1, în care principal acţionar este grupul Bouygue, cu interese şi în România.

CÂŞTIGĂTORII LA VREME DE CRIZĂ
Ne întrebăm ce câştigă BRD din livrarea gratuită a spoturilor către Ministerul Turismului? Este o întrebare pe care şi-o pun probabil cu acuitate acţionarii băncii. Noi putem să semnalăm încă o coincidenţă. Elena Udrea este un client al BRD, de unde a luat un credit de 3,2 milioane de euro, scadent în 2009. Venind criza, clientul a reuşit, ca mulţi alţii, amânarea cu un an al rambursării. Şi banca, şi clientul şi-au făcut evident socotelile, astfel încât să nu iasă nimeni în pagubă. Mai ales că acum, între instituţia condusă de Elena Udrea şi bancă sunt relaţii de parteneriat.

Ne întoarcem la procedura de atribuire a campaniei pentru promovarea internaţională ale cărei caracteristici au fost publicate la 23 iunie 2009, după ce ministrul făcuse dese referiri până atunci. Nu înţelegem cum au reuşit cei de la MT să aloce un cost estimat, fără TVA, de fix 5.646.900 RON? Am înţeles că erau presaţi de timp să înceapă promovarea turistică în miezul verii, dar reţinem că spoturile se vor difuza abia de la 1 august, nu 15 iulie, cum se stabilise iniţial.

La fel, nu este clar de ce în anunţul de atribuire se specifică faptul că "nu au existat datele tehnice ale spoturilor înainte de realizarea acestora", deşi spotul era gata încă de la sfârşitul lunii mai, iar anunţul a fost publicat la 23 iunie, şi spotul fusese deja difuzat pe Eurosport!

200.000 DE EURO PENTRU REALITATEA
Pentru "stimularea turismului", ministerul s-a acoperit cu un contract şi pentru virarea unei importante sume de bani de postul Realitatea, patronat de "mogulul cel rău ", duşmanul lui Traian Băsescu. Pentru inserarea unei imagini de două secunde cu sigla MT la emisiunea "All inclusive", doamna ministru plăteşte postului Realitatea nu mai puţin de 832.162 de lei.

Adică 200.000 de euro. Elena Udrea se bucură, întâmplător, de un tratament corespunzător, orice pas al ei fiind tratat ca un mare eveniment.

Acestea sunt câteva fapte din povestea financiară scrisă cu bani publici de harnicul ministru Elena Udrea.
Citeşte mai multe despre:   special,   iunie,   ministru,   udrea,   ministerul,   paris ,   ilie năstase,   elena,   evenimentul

 



Mai multe titluri din categorie

Planul liberal anti-40%: ne votează de Moș Nicolae, îi facem să plângă de Moș Crăciun

Planul liberal anti-40%: ne votează de Moș Nicolae, îi facem să plângă de Moș Crăciun
Guvernul Orban plănuiește să tragă de timp până în luna decembrie, pentru a nu aplica legea în cazul majorării pensiilor cu 40 la sută, începând de la 1 septembrie, așa cum prevede legislația adoptată de...

Un candidat, ministru în Guvernul Orban, prins cu „ocaua mică”. Sarabanda contractelor de lucrări, pe ultima sută de metri înaintea alegerilor de duminică

Un candidat, ministru în Guvernul Orban, prins cu „ocaua mică”. Sarabanda contractelor de lucrări, pe ultima sută de metri înaintea alegerilor de duminică
Galerie Foto Ștefan, deținător al portofoliul celui mai bănos minister al Guvernului României – Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, și candidat PNL la alegerile locale, pentru Campania Electorală...

Gustul, esenţial pentru comportamentul nostru alimentar şi metabolic

Gustul, esenţial pentru comportamentul nostru alimentar şi metabolic
În mănunchiul de simptome care însoţesc boala adusă de coronavirus se află şi acea pierdere a gustului şi mirosului. Ne explică mai multe despre aceste simțuri profesor doctor Dorin Sarafoleanu, membru al...

Post de ministru cumpărat de la partid cu 1,4 milioane de lei

Post de ministru cumpărat de la partid cu 1,4 milioane de lei
Galerie Foto Parchetul General, prin Secția de Urmărire Penală și Criminalistică, a fost sesizat, săptămâna trecută, cu o plângere penală, vizând posibile infracțiuni de spălare a banior și fals în declarații,...

Cheltuieli exorbitante la STS pentru monitorizarea prezenței la vot. Alegerile din România o dau în fițe: stilouri inteligente de 33 milioane €

Cheltuieli exorbitante la STS pentru monitorizarea prezenței la vot. Alegerile din România o dau în fițe: stilouri inteligente de 33 milioane €
Galerie Foto În anul pandemiei generate de coronavirus, când Guvernul a decis să aplice doar o majorare de 14% a pensiilor, în loc de 40%, cât prevede legea, alagerile scot din vistieria statului peste 37 de milioane de euro. Se...

Cum era Elena Udrea să fie „jefuită” de fosta sa parteneră de afaceri. Operațiunea „împrumutul”, pentru preluarea activelor Băi Boghiș, blocată definitiv de Curtea de Apel Cluj

Cum era Elena Udrea să fie „jefuită” de fosta sa parteneră de afaceri. Operațiunea „împrumutul”, pentru preluarea activelor Băi Boghiș, blocată definitiv de Curtea de Apel Cluj
Galerie Foto Operațiunea de preluare forțată a patrimoniului imobiliar al Stațiunii Băi Boghiș de către familia Veronica Stanca, fosta parteneră de afaceri a Elenei Udrea, prin intermendiul unor împrumuturi rostogolite și...

GIP: Camelia Bogdan a primit viză în SUA, deși a colaborat cu un site de propagandă anti-americană

GIP: Camelia Bogdan a primit viză în SUA, deși a colaborat cu un site de propagandă anti-americană
Galerie Foto Grupul de Investigații Politice (GIP) atrage atenția că fosta judecătoare Camelia Bogdan a primit vizită în Statele Unite ale Americii, în ciuda faptului că, în urmă cu doi ani, a colaborat cu un portal din...

Cei cu fibrilaţie permanentă se tratează zilnic cu anticoagulante

Cei cu fibrilaţie permanentă se tratează zilnic cu anticoagulante
Oamenii sunt tot mai preocupaţi de ritmul inimii lor, îşi iau pulsul singuri şi comentează amatoristic numărul de bătăi, se tot alarmează de extrasistole și se miră când unii cardiaci sunt lăsaţi în...

Coincidență: Nicușor Dan și Camelia Bogdan au același sponsor-finanțator

Coincidență: Nicușor Dan și Camelia Bogdan au același sponsor-finanțator
Galerie Foto Candidatul susținut de PNL și de USR-PLUS la Primăria Capitalei, Nicușor Dan, a primit, pe persoană fizică, donații totale de peste o jumătate de milion de lei și 1.000 de euro, în perioada 2016-2019. În...

Cei cu ficat gras trebuie să se trateze şi de diabet, și de hipertensiune

Cei cu ficat gras trebuie să se trateze şi de diabet, și de hipertensiune
Galerie Foto Când unui om, la un control medical de rutină, i se descoperă ficatul gras, nu prea ia în serios acest diagnostic. Spune: „Cei mai mulţi au ficat gras, e cea mai uşoară boală de ficat”. Dar nu prea este...

Răfuială la SIIJ între capii fostului Binom! Florian Coldea, audiat în dosarul lui “Portocală”. Ca martor

Răfuială la SIIJ între capii fostului Binom! Florian Coldea, audiat în dosarul lui “Portocală”. Ca martor
Galerie Foto Fostul prim-adjunct al Serviciului Român de Informații, generalul Florian Coldea, a dat explicații, timp de o oră, în fața procurorilor Secției pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție (SIIJ), în...

Gruparea Kovesi vs gruparea Prună, după ce un dosar-cheie a fost golit de probe. Încăierare între procurorii DNA lăsați fără muniția de la SRI

Gruparea Kovesi vs gruparea Prună, după ce un dosar-cheie a fost golit de probe. Încăierare între procurorii DNA lăsați fără muniția de la SRI
Galerie Foto Marian Gherman, procurorul din cadrul Direcției Naționale Anticorupție care l-a trimis în judecată, în urmă cu trei ani, pe soțul Giorgianei Hosu, actuala șefă a DIICOT, a solicitat Secției de Procurori de la ...

Fie COVID-ul cât de rău, clientela politică trebuie să trăiască și anul acesta. Guvernul a închis locurile de joacă, Boc bagă 1.000.000 € în tobogane

Fie COVID-ul cât de rău, clientela politică trebuie să trăiască și anul acesta. Guvernul a închis locurile de joacă, Boc bagă 1.000.000 € în tobogane
Galerie Foto Campania electorală pentru alegerile locale, deși nu pare să reprezinte deloc o provocare deosebită pentru actualul edil al municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, în intenția sa de a câștiga un nou mandat, scoate,...

Scriitorul Dinu Săraru: ”Îmi place omul iute și ambițios și care calcă cu inima”

Scriitorul Dinu Săraru: ”Îmi place omul iute și ambițios și care calcă cu inima”
Galerie Foto Dinu Săraru, unul dintre cei mai reprezentativi scriitori români în viață - dacă nu chiar cel mai mare - e ultimul țăran din Slătioara natală. Într-un interviu-eveniment acordat ziarului Jurnalul, autorul...

Investiții de pandemie și de campanie electorală. “Grindă” reia practicile inițiate de fostul PDL. Pe ce se duc 143 de milioane de lei

Investiții de pandemie și de campanie electorală. “Grindă” reia practicile inițiate de fostul PDL. Pe ce se duc 143 de milioane de lei
Galerie Foto Compania Națională de Investiții, entitatea care derulează proiecte pentru Ministerul Dezvoltării și Administrației Publice, pare să fi reluat, în perioada guvernării PNL, în plină pandemie generată de noul...
Serviciul de email marketing furnizat de