x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Cine este responsabil pentru succesul unui copil la școală

Cine este responsabil pentru succesul unui copil la școală

05 Apr 2024   •   16:00
Cine este responsabil pentru succesul unui copil la școală
Sursa foto: Hepta

Pe vremuri, când un copil nu învăța, părinții aveau o întâlnire cu profesorul pentru a discuta cum se pot îmbunătăți rezultatele copilului lor. Acum discuția se poate concentra pe modul în care profesorul o poate îmbunătăți. Se pare că, din ce în ce mai mulți, părinți văd școala ca o problemă, mai degrabă decât lipsa dorinței de a învăța a copilului lor.

Părinții își doresc ca ai lor copii să reușească și să fie fericiți învățând. Din păcate, aceste două dorințe pot să nu fie întotdeauna congruente pe termen scurt.

Să recunoaștem: mersul la școală an de an nu este tocmai activitatea ideală a copilului. Nu este menit să fie distractivă tot timpul. Școala este concepută pentru a oferi copiilor o educație de bază. Această educație include socializarea și înțelegerea așteptărilor societății, precum și citirea, scrierea și aritmetica. Toate acestea sunt concepute pentru a-i ajuta să înțeleagă beneficiile unei educații care îi ajută să devină adulți de succes. Când copiii se luptă cu capacitatea lor de a reuși în clasă, adesea părinții își îndreaptă furia către profesori.

În timp ce unii profesori sunt în mod clar mai buni decât alții, concluzia este că cei mai mulți dintre ei doresc ca elevii lor să se descurce bine și sunt interesați de succesul copilului. Nu ajută cu nimic când părinții dau vina pe profesori pentru dificultățile copilului lor, iar copilul începe să interiorizeze că dacă nu se descurcă bine, nu este vina lor.

Schimbări de perspectivă
Schimbarea care a avut loc în societatea noastră este că părinții și-au schimbat atenția de la a-și ajuta copiii să se ridice la înălțime pentru a putea reuși. În schimb, au dat vina pe profesori și pe sistemul școlar că nu reușesc. Trecând responsabilitatea de la copil la profesori, părinții ar putea să nu simtă nevoia să-și provoace copiii să muncească mai mult. Dacă motivul pentru care se luptă este „vina profesorului”, atunci de ce ne-am aștepta ca ei să facă ceva diferit? La urma urmei, dacă este problema profesorului, nu a lor, profesorul trebuie să-și modifice comportamentul. Drept urmare, copilul poate învăța că atunci când îi merge rău la ceva, nu este problema lui, deoarece este vina altcuiva.

Acest lucru poate avea un efect dăunător asupra unui copil deoarece acesta învață că ceilalți sunt responsabili pentru succesul sau eșecul lor, și că ei nu sunt responsabil de acesta. Este important însă ca ei să învețe să fie responsabili atât pentru succesele, cât și pentru eșecurile lor.

Desigur, uneori există situații în care altcineva este de vină; cu toate acestea, dacă copilul este în mare parte făcut să creadă că ceilalți sunt motivul pentru care nu au reușit, el s-ar putea simți chiar neajutorat să-și atingă obiectivele. Drept urmare, acest lucru le poate împiedica motivația, ceea ce îi poate afecta capacitatea de a lupta pentru lucrurile care contează pentru el. Cum ar trebui să creadă în propria sa capacitate de a-și îndeplini obiectivele dacă lucrurile  se întâmplă întotdeauna din vina altcuiva?

Recunoașterea propriilor abilități
Copiii este important să dezvolte asumarea obiectivelor și aspirațiilor. În acest fel, ei pot începe să recunoască că au puterea de a se scufunda sau de a înota. Când sunt capabili să treacă peste provocări și să iasă efectiv de cealaltă parte, atunci ei câștigă încredere în propria lor putere. Ei învață că au capacitatea de a se ridica peste luptele lor și de a reuși efectiv în ceea ce încearcă să realizeze.

Copiii care învață că merită să muncească pentru lucrurile pe care le doresc și că eforturile lor contează, au mai multe șanse să devină adulți de succes. Această conștientizare îi poate ajuta să facă față adversității și să se ridice deasupra ei, mai degrabă decât să se îndepărteze de ea. În acest fel, ei învață să vadă provocările ca pe ceva de depășit, mai degrabă decât să fie opriți.

Ce este motivația
Cu toții dorim să creștem copii care pot naviga cu succes în societatea noastră. O parte din creșterea lor este să se asigure că înțeleg că au puterea de a lucra spre ceea ce își doresc și că pot prelua eforturile lor. Stabilirea obiectivelor, așteptările și ajutarea să-și vadă propria putere sunt trepte spre maturitate și spre a deveni adulți de succes, notează psychologytoday.com.

 

×
Subiecte în articol: copil scoala parinti educatie