x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie CNE: rezultatele la Evaluarea Naţională, motiv de îngrijorare

CNE: rezultatele la Evaluarea Naţională, motiv de îngrijorare

de L. Budin    |    24 Iun 2020   •   09:26
CNE: rezultatele la Evaluarea Naţională, motiv de îngrijorare

Consiliul Naţional al Elevilor (CNE), structura care reprezintă interesele tinerilor studioşi din România, consideră că rezultatele la Evaluarea Naţională ar trebui să fie motiv de îngrijorare şi de reflecţie pentru responsabilii din Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Asta, fiindcă sistemul educaţional din România e unul în care inechitatea primează. 

 

Conform datelor publicate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, 46,30% din elevii din mediul rural au luat note cuprinse între 1 şi 4.99 la matematică, în timp ce, în mediul urban, 19,61% dintre elevi au obţinut astfel de note. Centralizările mai arată că procentul elevilor din mediul rural care au obţinut medii cuprinse între 1 şi 4.99 la Evaluarea Naţională este dublu faţă de procentul elevilor din mediul urban care au avut medii asemănătoare (rural – 38,03%; urban – 15,08%).

 

Discrepanţe rural-urban

Tinerii din CNE atrag atenţia asupra semnificaţiei acestor cifre: „În perioada în care cursurile fizice au fost suspendate, efectuându-se tranziţia de la învăţământul faţă în faţă la cel online, mulţi elevi din mediul rural nu au avut acces la aceste cursuri, fiind privaţi, în mod direct, de dreptul lor la educaţie şi şanse egale. Aceste discrepanţe nu pot fi trecute cu vederea, întrucât ele reliefează diferenţa calitativă dintre învăţământul din mediul rural şi cel urban”.

Reprezentanţii elevilor spun că responsabilii din Ministerul Educaţiei şi Cercetării ar trebui să accelereze acele măsuri prin care toţi elevii să poată ajunge la şcoală, ca să recupereze orele pierdute.

 

Educaţia şi sărăcia

Cursurile online nu au făcut să adâncească discrepanţele din învăţământul românesc, spun cei din CNE. De fapt, procesul educativ este afectat profund de sărăcie şi de excluziune socială – şi la acest capitol, autorităţile ar trebui să ia măsuri, astfel încât statutul socio-economic al fiecărui elev în parte să nu mai interfereze cu parcursul educaţional al acestuia.

„Rata de promovare a examenului de Evaluare Naţională este înşelătoare şi nu trebuie folosită politic. Cifrele nu reflectă, în acest caz, realitatea din sistemul educaţional, un sistem în care inechitatea guvernează”, subliniază tinerii.

 

„O altă întrebare a cărui răspuns întârzie să apară este: ce facem cu elevii care au abandonat şcoala, cei care au refuzat să urmeze un liceu? La această întrebare aşteptăm un răspuns ferm din partea Ministerului Educaţiei şi Cercetării. Un răspuns care să nu vină sub forma unei promisiuni, ci sub forma unor politici coerente şi asumate”.

 Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor

×