Aceasta s-a scudundat la Dana 99 a portului iar cauza probabilă a incidentului ar fi că barja era supraîncărcată.
”Încă nu se știu cauzele scufundării barjei, însă se ia in calcul incărcarea defectuoasa a mărfii sau apariția unei fisuri pe punte, barja luând astfel apă. În cursul zilei de este posibil să înceapă ranfluarea barjei și se vor ști mai multe amănunte”, a declarat Alexandru Mezei, directorul Căpităniei Zonale Constanța, pentru Replica de Constanța.
Barja urma să plece într-un convoi către Canalul Dunăre – Marea Neagră. Cărbunele provenea din Rusia și urma să ajungă în Serbia.
Totodată, există riscul de poluare severă a apei.
”Prin faptul că 1.500 tone cărbune au ajuns în apa din acvatoriul portuar se poate spune că este posibil să apară o modificare a compoziției apei. Din discuțiile purtate cu ABADL, vor preleva probe si vor face analize.„ a declarat Steluța Popescu, șeful Gărzii de Mediu Constanța.
Autoritatea Navală Română a dispus efectuarea unei anchete.