Pentru ca sarmalele si mamaliga s-au dovedit a nu fi "pur romanesti", Romaniei i-a ramas sa defileze in UE doar cu bucuria de a trai.
Pe acest "element specific" se bazeaza o campanie de imagine pregatita de Ministerul Afacerilor Externe (MAE), a anuntat purtatorul de cuvant al ministerului, Corina Vintan. Campania se intituleaza "Romania - Fabulospirit" si are menirea de a stabili cum se pozitioneaza Romania ca nou membru UE, fara sa reprezinte insa un "brand de tara". Asa cum neamtului i se pune eticheta de "inginer", iar britanicului, cea de "conservator", MAE spera ca pe termen lung europenii sa se gandeasca imediat la "spirit" cand vine vorba despre romani. Misiune cam pe muchie de cutit, in conditiile in care Romania cam este asociata cu un taram al... spiritelor si al lui Dracula. Corina Vintan a explicat si cum s-a ajuns la acest concept de campanie: "Am ajuns la pozitionarea de spirit fabulos al Romaniei tocmai pentru ca in incercarea de a identifica elemente pur romanesti nu am gasit". Nici sarmalele, nici mamaliga, nici alte elemente pe care focus-grupurile au incercat sa le "smulga" de la oameni nu s-au dovedit suficient de romanesti pe cat ar fi nevoie, asa ca romanii vor incerca sa se prezinte in Europa cu "frumusetea interioara". LA ALTII. Multe dintre statele care au aderat la UE in 2004 au desfasurat campanii similare. Polonia a insistat pe avantajele financiare si de afaceri oferite, iar Ungaria a avut mesajele: "Land of natural wonders and treasures" ("Taramul minunilor si minunilor naturale"), "Talent for entertaining" ("Talentul de a binesdispune"), "Open doors. Open hearts. Open minds" ("Porti deschise. Inimi deschise. Minti deschise").Citește pe Antena3.ro