x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Campanie - Fabulospirit cu Brancusi

Campanie - Fabulospirit cu Brancusi

de Irina Cristea    |    01 Mar 2007   •   00:00
Campanie - Fabulospirit cu Brancusi

Conceptul "Romania-Fabulospirit", pe baza caruia Romania si-ar putea incepe o ofensiva de imagine prilejuita de aderarea europeana, ar putea primi unda verde din partea Executivului la sedinta de Guvern de miercurea viitoare.

In asteptarea aprobarii de catre Guvern a conceptului "Romania-Fabulospirit", Ministerul Afacerilor Externe a dorit sa raspunda nelamuririlor si obiectiilor aparute dupa prezentarea, saptamana trecuta, a acestei variante de a le transmite europenilor cine este Romania si cu ce se poate lauda.

POVESTE DE SUCCES. Intr-o incercare de a explica ce inseamna "Fabulospirit" si pe ce s-ar putea baza incercarea Romaniei de a se face cunoscuta intr-o lumina pozitiva, reprezentantul firmei Gav/Scholz & Friends, care a propus acest concept, a mers pe ideea de poveste de succes. Astfel, potrivit lui Lucian Georgescu, Romania se va prezenta ca o casa nationala de productie, care a realizat cateva istorii de succes: zborul (prin Henri Coanda, care a realizat primul zbor cu un avion cu reactie), infinitul (prin Constantin Brancusi si a sa "coloana a Infinitului"), echilibrul (prin Nadia Comaneci) sau monumentele naturale (exemplificate prin "Sfinxul" de pe Varful Omu). Aceste simboluri ale spiritului romanesc ar urma sa fie valorificate printr-o serie de printuri si de spoturi de televiziune. "Fabulospirit este un prilej de a vorbi despre povestile de succes, cu elemente cunoscute sau inca necunoscute. Despre spiritul creativ, inovativ, ancestral si alura mitica de geneza", a explicat Lucian Georgescu.

El a subliniat ca nu s-a incercat crearea unei marci a Romaniei si ca rolul campaniei este de a comunica despre Romania, tema fiind valorile spiritualitatii romanesti. Asta pentru ca, spune Georgescu, exista prea multe puncte de vedere despre ce este specific romanesc si, orice s-ar fi ales, unanimitatea ar fi fost imposibila. Desi elementele prezentate ieri la MAE nu sunt "batute in cuie" si nu este sigur care va fi firma care va realiza partea creativa a campaniei, liniile generale sunt deja trasate.

Purtatorul de cuvant al ministerului, Corina Vintan, a mai anuntat ieri ca autorul proiectului a fost ales de catre o comisie formata din oficiali ai MAE, atribuirea facandu-se fara publicare prealabila. Proiectul de consultanta a costat 110.000 de euro si a fost facut sub "umbrela" Ordonantei de Urgenta a Guvernului 34/2006 privind achizitiile publice. Daca "Romania-Fabulospirit" va primi acceptul Guvernului, va urma o licitatie pentru realizarea campaniei propriu-zise, pentru producerea si programarea spoturilor, pentru organizarea evenimentelor speciale care vor insoti campania in mai multe capitale europene. La licitatie se va inscrie si firma care a schitat conceptul, dupa cum a anuntat actionarul majoritar al acesteia, Lucian Georgescu.

×
Subiecte în articol: externe