Germania a acceptat condiţiile impuse constructorilor de automobile privind reducerea la 95 g/km a emisiilor de dioxid de carbon pentru autoturisme particulare, la sfârşitul anului 2020, a anunţat aseară preşedinţia lituaniană a Consiliului UE.
Acordul încheiat cu Parlamentul European şi Comisia Europeană a fost aprobat cu unanimitate de voturi de reprezentanţii statelor membre, a precizat într-un comunicat ministrul mediului din Lituania, Valentinas Mazuronis, preluat de Agerpres.ro.
Acordul convenit de Germania cu Bruxelles-ul este însă departe de pretenţiile constructorilor germani, care doreau amânarea realizării acestui obiectiv până în 2024. Totuşi, reprezentanţii industriei auto au câştigat un an, această măsură urmând să fie pusă în aplicare de la 31 decembrie 2020 în loc de 1 ianuarie 2020. De asemenea, datorită bonificaţiilor acordate pentru vehiculele mai puţin poluante şi electrice, constructorii de automobile vor putea prelungi acest termen până în 2022, a explicat o sursă europeană, citată de AFP.
În mod concret, aceasta înseamnă că pentru fiecare maşină electrică sau foarte puţin poluantă înregistrată fiecare constructor auto poate vinde mai multe maşini cu motoare mari care emit mai mult CO2 fără să-şi afecteze media globală. “Aceasta îi va constrânge pe constructorii germani să investească masiv în maşinile mici mai puţin poluante şi în vehiculele electrice pentru a compensa emisiile berlinelor lor mari”, a declarat sursa citată de AFP.